بازگشایی کاخ شمس پهلوی به روی گردشگران

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، معاون صنایع دستی میراث فرهنگی البرز گفت: بازارچه مرکزی صنایع دستی استان طبق روال هر سال در محوطه کاخ مروارید، برگزار و میزبان گردشگران خواهد بود.

بازگشایی کاخ شمس پهلوی به روی گردشگران

به گزارش ایسنا؛ سعید امینی ایسنا اظهار کرد: سال جاری شاهد برپایی بازارچه های نوروزی صنایع دستی در مناطق مختلف استان خواهیم بود. در بازارچه نوروزی کاخ مروارید 30 غرفه دایر خواهد شد که در آنها صنایع دستی استان عرضه می گردد.

این مسئول اعلام کرد: با رایزنی های اجرا شده در کوشش هستیم یک بازارچه نوروزی با تعداد غرفه های کمتر در شهرستان طالقان که گردشگر پذیر است، ایجاد کنیم. در نظر داریم پنج تا 10 غرفه هم در ساوجبلاغ ایجاد کنیم ولی فعلاً منتظریم که بخش خصوصی مکان مورد نظر برای برگزاری این بازارچه ها را معین کند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی البرز گفت: در کوشش هستیم این بازارچه ها در مسیرهای پرتردد و فضاهایی کهگردشگرپذیر است، برگزار گردد.

وی اظهار کرد: بازارچه های نوروزی آینه توانمندی های هر استان در بخش صنایع دستی است به همین دلیل سعی شده در این بازارچه ها صرفاً صنایع دستی البرز و در نهایت تهران عرضه گردد.

کاخ مروارید توسط مؤسسه رایت طراحی و با نظارت مهندس ویلیام کیس بین سال های 1345 تا 1347 ساخته شد و مورد بهره برداری نهاده شد. این بنا محل سکونت شمس پهلوی و خانواده او تا سال 1357 بود و اموال با ارزش زیادی در آن وجود داشت که مجسمه های ارزشمند و ظروف طلا فقط بخشی از آن اموال بود اما سال هاست از این اموال خبری نیست.

منبع: همشهری آنلاین

به "بازگشایی کاخ شمس پهلوی به روی گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی کاخ شمس پهلوی به روی گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید