بیل گیتس استقلال کیست؟

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، در بحران کنونی شاید بیل گیتس نامی که تا سال 2017 پولدار ترین چهره تجاری دنیا محسوب می شد بتواند هم باشگاه استقلال با میلیون ها هوادارش را به ساحل آرامش برساند

بیل گیتس استقلال کیست؟

حمیدرضا عرب| درست 10 روز بعد از پذیرش استعفای علی فتح الله زاده خبر می آید که بازیکنان خارجی استقلال در آستانه جدایی قرار دارند. باشگاه استقلال که قول داده بود تا تاریخ ششم فروردین 99 الباقی دستمزد این دو بازیکن را پرداخت کند، اما با وجود عبور از این ضرب الاجل نتوانسته حقوق آن ها بپردازد. شرایط موجود در حالی ادامه فعالیت میلیچ و بودوروف را با استقلال در هاله ای از ابهام قرار داده که خبرهای امیدوار کننده ای درباره بازگشت شیخ دیاباته نیز به گوش نمی رسد. شیخ در شرایطی که غالب پروازهای دنیای به دلیل شیوع کرونا لغو شده، خود را با چند پرواز و 3 روز معطلی در آلمان به فرانسه رساند. کوشش شیخ برای بازگشت به کشورش خود دلیلی است بر شکاف ایجاد شده (یا خوشبینانه یک ناامیدی مقطعی نسبت به پرداخت حقوق در روزهای آینده) میان او و باشگاه؛ چرا که قرار بود شیخ مداوای زانوی مصدومش را نیز در ایران دنبال کند اما ماجرای کرونا، خلف وعده باشگاه و البته ابتلای دکتر ستوده به کرونا سبب شد تا او نیز ساکش را جمع کند و برای مدت نامعلومی ایران را ترک کند تا حتی از زبان مدیر برنامه اش شنیده گردد که مشارالیه نیز شاید به مانند میلیچ و بودورف به دلیل پرداخت نشدن حقوق خود بازنگردد. البته ادامه حیات لیگ نیز مشروط به فروکش تب کرونا است و هیچ بعید نیست سفر این بازیکنان به کشورهای خود و زمزمه جدایی و از سویی شرایط پیچیده مدیریت استقلال بی ارتباط با لغو احتاقتصادی بازی های لیگ نوزدهم نباشد! موضوعی که شاید به لحاظ اقتصادی نیز به سود باشگاه ورشکسته استقلال باشد. ظاهرا فیفا می خواهد با ابلاغیه ای مشترک به کشورهای درگیر با کرونا انتها لیگ ها را با معرفی قهرمان اعلام نموده و باشگاه ها را از پرداخت 50 درصد از حقوق بازیکنان نیز معاف کند. البته باشگاه استقلال اگر با این معافیت نیز روبرو گردد رقم قابل توجهی به خارجی ها بدهکار است. با وجود این احتمالات اما تا به امروز هیچ گزینه ای حاضر به پذیرش جانشینی فتح الله زاده نشده و در حالی که ابلاغیه قریب الانتشار فیفا تا حد زیادی از بار اقتصادی وارده به سرپرست یا مدیرعامل آینده استقلال را خواهد کاست اما کسی حاضر به قبول چنین مسئولیت سختی نشده است. عمده دلیلی که سبب چنین استراتژی مشترکی شده حجم بزرگ بدهی ها و مهم تر صرف بودجه های سال های آینده است. روزی که فتح الله زاده دوباره مدیریت استقلال را پذیرفت فهمید که 38 میلیارد از بودجه سال های بعد به اصطلاح پیش خور شده است. شاید وزارت ورزش بر این باور بود که علاقه و دوستی فتح الله زاده با چندین شرکت و فرد سرمایه دار منجر به عبور از بحران پیش خور بودجه سال های آینده توسط امیرحسین فتحی گردد اما حتی فردی به نام حدادیان که مالکیت شرکت هواپیمایی وارش را به عهده دارد یا مدیران شرکت غذا سازی مهرام نیز که با ارسال تاج گل های آن چنانی ارادت و علاقه خود به فتح الله زاده را نشان داده بودند حاضر به زیر بار قرار دریافت چنین بدهی بزرگی نشدند تا مدیریت فتح الله زاده فقط 16 روز طول بکشد و او به همراه حامیان در خفایش جدایی را بهترین راه حل در شرایط بغرنج فعلی بدانند.

اکنون نیز انتخاب مدیرعامل برای استقلال به مسئله ای لاینحل برای وزارت ورزش بدل شده است. هرچند که گفته می گردد شاید اعلام نام سعادتمند بتواند به این بحران انتها دهد اما این شخص نیز در مذاکرات خود فقط پذیرفته بخشی از بدهی های جاری و مبالغی از هزینه خرید بازیکن برای سال آینده را بپردازد که این مسئله باعث می گردد در ماه های آینده دوباره بدهی ها تهدید بزرگی برای باشگاه باشد. شاید اگر سعادتمند بپذیرد که بدهی به خارجی هایی همچون جبارف، ایسما، منشا، فورکل، شفر، ساشا شفر و البته استراماچونی را در ماه های آینده بپردازد حکم قطعی مدیرعاملی بگیرد اما بعید است فردی که تعهد داده فقط 15 میلیارد به استقلال یاری کند(!) حکم قطعی مدیرعاملی بگیرد و احتمالا او سرپرست موقت خواهد بود.

در بحران کنونی شاید بیل گیتس نامی که تا سال 2017 پولدار ترین چهره تجاری دنیا محسوب می شد بتواند هم باشگاه استقلال با میلیون ها هوادارش را به ساحل آرامش برساند و هم وزارت ورزش را از این بحران خودساخته نجات دهد؟! اما می بینیم که عملا کاری از دستان بیل گیتس های ایرانی (خلیل زاده و موسوی) ساخته نیز و فتح الله زاده هم با آن همه اعتبار و دوستان سرمایه دار جدایی را در شرایط فعلی بهترین راه حل می داند .

منبع: ایران ورزشی

به "بیل گیتس استقلال کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیل گیتس استقلال کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید