سوریان: تمام تیم ها مایل به برگزاری فینال لیگ در تهران بودند

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها و به نقل از فدراسیون کشتی، حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی با بیان این مطلب اضافه نمود: سال جاری شاهد لیگ پویایی بودیم و با توجه به اینکه به علت برگزاری بازی های المپیک توکیو، مسابقات جهانی نروژ در اواسط مهرماه برگزار گردید، وقت ما برای برگزاری لیگ کم بود، اما هدف فدراسیون برگزاری بهتر لیگ سال جاری نسبت به دو سال گذشته و بعلاوه منفعت مالی و بالا رفتن سطح آمادگی فنی و جسمانی کشتی گیران بود. خدا را شکر استقبال خوبی از لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی بعمل آمد و ما توانستیم لیگ را از حالت متمرکز خارج ساخته و مسابقات مقدماتی را به نحو مطلوب و به میزبانی استان های مختلف برگزار کنیم.

سوریان: تمام تیم ها مایل به برگزاری فینال لیگ در تهران بودند

وی در خصوص زمان برگزاری مرحله نهایی رقابت های لیگ فرنگی و آزاد گفت: مرحله نهایی لیگ کشتی فرنگی پیش از این قرار بود پنجشنبه 11 آذرماه برگزار گردد، اما با توجه به اینکه نهاد دیگری پیش از ما سالن را اجاره نموده بود، با رضایت تمامی تیم های حاضر در مرحله نهایی، مسابقات در روز 16 آذرماه برگزار می گردد.

دارنده مدال طلای المپیک و شش مدال طلای دنیا گفت: با توجه به اینکه فدراسیون کشتی امکانات خوبی را به منظور اسکان تیم ها در کمپ تیم های ملی کشتی دارد و بعلاوه سالن 12 هزار نفری نیز اصلی ترین سالن برگزاری مسابقات ما محسوب می گردد، تمامی تیم ها علاقه مند بودند که فینال رقابت های لیگ در تهران و این سالن برگزار گردد.

وی اضافه نمود: البته فدراسیون نهایت همکاری را با تیم ها خواهد داشت و امکانات خانه های کشتی، قطعاً از امکانات سایر شهرستان ها بهتر خواهد بود و نزدیکی خانه های کشتی به سالن مسابقات یکی از مزیت ها نیز محسوب می گردد.

سوریان توضیح داد: امیدوارم که روزهای 16 و 18 آذرماه رقابت های خوبی را در مرحله نهایی رقابت های لیگ برتر کشتی فرنگی و آزاد باشگاه های کشور جام یادگار امام (ره)، ببینیم.

نایب رئیس فدراسیون تأکید کرد: البته یکی دیگر از حسن های برگزاری مسابقات در سالن 12 هزار نفری و در شهر تهران پوشش رسانه ای و تلویزیونی مسابقات است که ما رایزنی های لازم را برای پخش مستقیم این مسابقات از شبکه سه و ورزش سیما انجام داده ایم.

وی در خصوص تمهیدات فدراسیون برای این مسابقات گفت: همانطور که گفتم لیگ برای فدراسیون بسیار با اهمیت است و هر 8 تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی رضایت خود را از برگزاری این مسابقات در تهران و سالن 12 هزار نفری اعلام نموده اند و ما نیز همکاری لازم را خواهیم داشت. ضمن اینکه در پی حضور تماشاگران در سالن مسابقات نیز هستیم.

سوریان تأکید کرد: هدف فدراسیون کشتی برگزاری مسابقات پاک است به همین منظور با ستاد مبارزه با دوپینگ ایران (نادو) قرارداد همکاری داریم و قطعاً با حضور افسران مبارزه با دوپینگ، هم در مرحله نیمه نهایی و هم در در دیدارهای رده بندی و فینال، آزمایش دوپینگ به صورت گسترده و چند برابر بیشتر نسبت به مسابقات قبلی بعمل خواهد آمد. ضمن اینکه فرایند انجام آزمایشات گسترده در رقابت های سایر رده ها از جمله رده جوانان نیز به همین نحو و با همین گستردگی خواهد بود.

وی در خصوص زمان برگزاری مرحله نهایی فرنگی و مسابقات قهرمانی کشور توضیح داد: بهرحال مسابقات دنیای نروژ در اواسط مهرماه، برنامه های فدراسیون را فشرده نموده، اما پس از مسابقات لیگ کشتی گیران حدود 10 روز زمان تا برگزاری رقابت های قهرمانی کشور خواهند داشت.

نایب رئیس فدراسیون در خصوص رقابت های قهرمانی کشور توضیح داد: چند سالی بود که این مسابقات کم رنگ شده بود اما سال جاری این مسابقات در چرخه انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی لحاظ شده و بعنوان اصلی ترین و بزرگترین مرحله انتخاب نفرات محسوب می گردد و کشتی گیرانی که سهمیه حضور در مراحل بعدی چرخه را ندارند می بایست حتماً در این مسابقات شرکت نمایند، در غیر این صورت شانسی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی نخواهند داشت.

سوریان اضافه نمود: هم در کشتی فرنگی و هم در کشتی آزاد مراحل مختلفی برای چرخه انتخابی درنظر گرفته شده اما با توجه به تفاوت شرایط تمرینی تیم های کشتی فرنگی و آزاد، سرمربیان تیم های ملی، تفاوت هایی در نحوه اجرای این چرخه در نظر گرفته اند. اما موضوع مهم و مدنظر فدراسیون و کادر فنی اجرای تمام و کمال این چرخه است، چراکه کسب نتیجه در مسابقات پیش رو مهمترین هدف فدراسیون و کادرهای فنی است.

نایب رئیس فدراسیون کشتی تأکید کرد: هم در رقابت های المپیک و هم در رقابت های دنیای نروژ، سرمربیان ما نشان دادند که به چرخه انتخابی تیم ملی پایبند هستند. و فدراسیون نیز ضمن اعلام کامل حمایت از محمد بنا و پژمان درستکار، محکم پشت سر آنها ایستاده و از برنامه های آنها دفاع می نماید.

سوریان در انتها اعلام کرد: اگر کشتی گیری می خواهد به دوبنده تیم ملی برسد، تنها راهش حضور در چرخه انتخابی تیم ملی و طی مراحل آن است و قطعاً هرکس که شایسته تر باشد، به حق خود خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سوریان: تمام تیم ها مایل به برگزاری فینال لیگ در تهران بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریان: تمام تیم ها مایل به برگزاری فینال لیگ در تهران بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید