ویکی لیکس سعودی ثروت خاندان آل سعود را افشا کرد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، فارس نوشت: وبسایت ویکی لیکس سعودی که به طور فعال به مسائل خاندان سعودی می پردازد در گزارشی ثروت این خاندان را 1.4 تریلیون دلار اظهار داشت و نوشت که با این حساب آل سعود ثروتمندترین خاندان پادشاهی در دنیا است.

ویکی لیکس سعودی ثروت خاندان آل سعود را افشا کرد

طبق این گزارش، تاریخ خانواده پادشاهی سعودی به 334 سال باز می گردد و اکنون نزدیک به 15000 شاهزاده در ثروت این خانواده سهیم هستند که همگی مربوط به دارایی های مردم عربستان است. از این تعداد شاهزاده نیز فقط دو هزار نفر از آن ها در نهادهای مختلف مشغول به کار هستند.

ویکیلیکس سعودی سپس نوشت که دولت سعودی 98.2 درصد از سهام آرامکو به عنوان بزرگترین شرکت نفتی دنیا را در دست دارد. ارزش این شرکت که بزرگترین ذخایر نفتی را نیز در خود جای داده، اکنون به دو تریلیون دلار می رسد که اصلی ترین منبع در آمد آل سعود محسوب می گردد.

افراد خانواده سلطنتی همچنین در شرایطی کاملا اشرافی و با ریخت و پاش های وسیع به سر می برند که محمد بن سلمان نمونه شاخص اینگونه سبک زندگی است، به طوریکه در یک مورد 500 میلیون دلار برای خرید یک کشتی تفریحی، 300 میلیون دلار برای خرید یک کاخ در فرانسه و 450 میلیون دلار برای خرید تابلوئی از لئوناردو داوینچی هزینه نموده است

او در سال 2018 نیز وقتی مجری شبکه آمریکایی سی بی اس نیوز از وی در مورد ثروت افسانه ایش سؤال کرد، در پاسخ گفت که من فردی ثروتمند هستم و فقیر نیستم.

بن سلمان در آن مصاحبه گفته بود: من گاندی یا نلسون ماندلا نیستم، من عضوی از یک خاندان حاکم هستم که از صدها سال پیش و قبل از تأسیس عربستان سعودی وجود داشتند.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "ویکی لیکس سعودی ثروت خاندان آل سعود را افشا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویکی لیکس سعودی ثروت خاندان آل سعود را افشا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید