چه کسی مسئول گران شدن مرغ است؟

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران مسئول سازمان میادین میوه و تره بار مکلف شده مرغ را از مرغداران تحویل بگیرد، اما این سازمان می گوید زمانی که به مرغدار مراجعه می کنیم، مرغدار مرغ را تحویل نمی دهد، اما مرغداران و مسئولان وزارت جهاد معتقدند شبکه توزیع برای مرغداران معین نیست.

چه کسی مسئول گران شدن مرغ است؟

به گزارش ایسنا، یدالله صادقی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: تا مهر سال جاری ساز و کاری برای تحویل مرغ مرغداران معین نبود، اما از این تاریخ ستاد تنظیم بازار کشور ابلاغ کرد مرغدارانی که از وزارت جهاد کشاورزی نهاده دریافت نموده اند بر اساس درصد نهاده باید گوشت مرغ تحویل دهند و سازمان جهاد کشاورزی تهران فهرست 52 واحد مرغداری را در اختیار سازمان صمت قرار داد تا در ازای درصد نهاده تحویل گرفته شده، مرغ به قیمت مصوب در اختیار شبکه توزیع قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه شبکه توزیع، سازمان میادین میوه و تره بار است، توضیح داد: مرغداران مکلف هستند مرغ خود را به نمایندگان کشتارگاه ها که در میدان بهمن مستقر هستند تحویل دهند.

صادقی همچنین با اشاره به اینکه از 13 آبان برای فراوری و توزیع گوشت مرغ، مسئولیت ها بین وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی تقسیم شده و وزارت جهاد کشاورزی مسئول فراوری و عرضه در میادین میوه و تره بار است، گفت: پیش از 13 آبان تخلفاتی وجود داشته که به تعزیرات معرفی شده است. همچنین از 52 مرغداری که وزارت جهاد کشاورزی به ما معرفی نموده است، تا به امروز 45 مرغداری اطلاعاتی به ما نداده اند.

به گفته این مقام مسئول سازمان میادین میوه و تره بار مکلف شده مرغ را از مرغداران تحویل بگیرد، اما این سازمان می گوید زمانی که به مرغدار مراجعه می کنیم، مرغدار مرغ را تحویل نمی دهد. این در حالی است که مرغدار باید مرغ زنده را با قیمت 14 هزار و 100 تومان به کشتارگاه بفروشد و کشتارگاه پس از کشتار، گوشت مرغ را در اختیار غرفه های سازمان میادین یا اعضای صنف مرغ فروشان قرار می دهند تا با قیمت 20 هزار و 400 تومان بفروشند.

رئیس سازمان صمت استان تهران در ادامه با بیان اینکه همه حواله های دریافت گوشت مرغ زیر نظر بازرسان این سازمان صادر می گردد، گفت: مرغ فروش ها گوشت مرغ را بر این اساس تحویل می گیرند و توزیع می نمایند و روندی غیر از این وجود ندارد.

اما به گفته این مقام مسئول در حالی که از گیلان، مازندران و سمنان به سازمان صمت مرغ تحویل داده می گردد، مرغداری های استان تهران به سازمان صمت مرغ نمی دهند. این در حالی است که اگر 1200 تن گوشت مرغ گرم به عمده فروشی ها در تهران تحویل داده گردد، مرغ با قیمت 20 هزار و 400 تومان دست مردم می رسد.

اما در همین برنامه غلامرضا ملک نیا، مدیرکل دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی، اعلام آمادگی کرد که گوشت مرغ با قیمت مصوب در عمده فروشی ها در اختیار وزارت صمت قرار داده گردد و گفت: بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار در 15 مرداد سال جاری، مرغدار ها موظف شده اند بر اساس نهاده ای که دریافت می نمایند مرغ خود را به وزارت صمت تحویل دهند، اما وزارت صمت از این تاریخ هیچ فرایندی برای تحویل دریافت مرغ از مرغدار تعریف ننموده است.

نادر عاشقی، عضو هیأت مدیره اتحادیه فراورینمایندگان مرغ گوشتی تهران نیز در این برنامه توضیح داد: شبکه توزیع برای مرغداران معین نیست و زمانی که می خواهیم مرغ را عرضه کنیم ما را به جا های دیگری که تضمینی برای پرداخت پول مرغ ما وجود ندارد می فرستند.

منبع: فرارو

به "چه کسی مسئول گران شدن مرغ است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسی مسئول گران شدن مرغ است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید