اظهارات جوکوویچ و دل پوترو پس از فینال تنیس اپن آمریکا

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، فینالیست های تنیس اپن آمریکا پس از خاتمه دیدار نهایی با رسانه ها صحبت کردند.

اظهارات جوکوویچ و دل پوترو پس از فینال تنیس اپن آمریکا

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها و به نقل از آس، نواک جوکوویچ بامداد دوشنبه در فینال تنیس اپن آمریکا در بخش مردان توانست 3 بر صفر خوآن مارتین دل پوترو را شکست دهد و فاتح این رقابت ها گردد. تنیسور صربستانی پس از بازی گفت : از حمایت مردمی که دوستم دارند تشکر می کنم. از همسر و فرزندانم و همه کسانی که به من یاری کردند تا این دوران سخت (آسیب دیدگی) را پشت سر بگذارم، قدردانی می کنم. من در این مدت چیزهای زیادی یاد گرفته ام. برخی اوقات آن چیزی که می خواهید اتفاق نمی افتد. برای پیشرفتم کوشش کردم و اکنون در این صندلی هستم.

جوکوویچ که توانست چهاردهمین گرند اسلم دوران ورزشی اش را به دست بیاورد و به رکورد پیت سمپراس برسد در ادامه اظهار کرد: امیدوارم که او در این شب در استادیوم حضور داشته باشد چون می خواهم به او بگویم دوستت دارم و الگوی من هستی. همچنین می خواهم بگویم دل پوترو، تنیسور خوبی است و شایسته همه چیز است چون پس از آسیب دیدگی های متعدد از ناحیه مچ دست توانست تا فینال صعود کند. مطمئنم دوباره به این مرحله صعود خواهد نمود تا فاتح این رقابت ها گردد.

نزدیک به 10 هزار طرفدار آرژانتینی در استادیوم آرتور اش به نحو خاصی دل پوترو را حمایت می کردند. این حمایت ها در بخشی از بازی باعث عصبانیت جوکوویچ شد. تنیسور صربستانی در ادامه اظهار کرد: احساس می کردم یک بازی فوتبال در جریان است و در یک طرف طرفداران آرژانتینی و در طرف دیگر طرفداران صربستانی قرار گرفته است. با این حال آنها از حد مجاز فراتر نرفتند. هر دو طرف به نحو فوق العاده ای از ما حمایت کردند.

تنیسور صربستانی در نشست خبری پس از بازی گفت : چند سال بود که به خاطر نبود رقابت راجر فدرر و رافائل نادال ناراحت بودم اما اکنون این رقابت دوباره از سر گرفته گردیده است. اگر آنها نبودند من نمی توانستم به چنین تنیسوری تبدیل شوم. آنها را تحسین می کنم. حضور ما باعث گردیده یک رقابت نزدیک وجود داشته باشد.

فینال تنیس زنان با حواشی زیادی روبرو شد و سرنا ویلیامز به خاطر سه خطا (یاری از سرمربی، شکستن راکت و توهین به داور) یک گیم از دست داد و یک امتیاز به حریفش نائومی اوساکا داده شد. تنیسور آمریکایی در جریان و خاتمه بازی نسبت به تصمیمات داور اعتراض داشت و معتقد بود اگر او یک زن نبود، داور او را جریمه نمی کرد. جوکوویچ نسبت به این اتفاقات واکنش نشان داد و گفت : ویلیامز را دوست دارم و به خاطر اتفاقات اتفاق افتاده متاسفم. شرایط برای داور سخت بود همه می توانیم خود را جای او بگذاریم. شرایط برای همه نیز غیر معمول بود. داور می توانست کمی بهتر با این قضیه برخورد کند چون این دیدار نهایی بود و نیازی به این سختگیری وجود نداشت. خیلی سخت است در تنیس درباره برابری میان مردان و زنان صحبت کرد. به نظرم فرقی میان بانوان و مردان وجود ندارد و همه چیز بستگی به شرایط دارد.

همچنین دل پوترو که پس از سال ها به فینال یک گرند اسلم صعود نموده بود پس از نایب قهرمانی با چشمانی گریان به رسانه ها گفت : اکنون صحبت کردن برای من آسان نیست اما من همه شماها را دوست دارم. از بازی کردن در فینال با جوکوویچ خوشحال هستم او الگوی فوق العاده ای است و یکی از بهترین دوستانم در تنیس محسوب می گردد. به خاطر قهرمانی اش خوشحالم.

تنیسور آرژانتینی در ادامه اظهار کرد: هرگز با وجود آسیب دیدگی ها ناامید نشدم. سعی کردم مسائل جسمانی ام را برطرف کنم تا به این مرحله برسم.

دل پوترو از کسانی که او را از آغاز تا خاتمه بازی حمایت کردند تشکر کرد و گفت : گاهی اوقات می توان فاتح یک تورنمنت شد اما عشقی که مردم به تو دارند بیش از یک جام ارزش دارد و من آن را دارم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اظهارات جوکوویچ و دل پوترو پس از فینال تنیس اپن آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات جوکوویچ و دل پوترو پس از فینال تنیس اپن آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید