دانشگاهی که روغن فراوری می نماید

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، رئیس دانشگاه زابل گفت: بیش از 500 درخت زیتون در مجتمع آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه زابل باردهی داشته اند.

دانشگاهی که روغن فراوری می نماید

بهلولی در گفت وگو با وبلاگ توسعه دهنده ها- اضافه نمود: دانشگاه زابل توانسته با کشت علمی و فرآوری زیتون نقش مهمی در احیاء باغات شمال سیستان و بلوچستان ایفا نماید.

وی اظهار کرد: سودآوری و باردهی خوب درخت زیتون در اقلیم شمال سیستان و بلوچستان شرایط را برای کاشت و پرورش این محصول محیا نموده است.

رییس دانشگاه زابل به وضعیت اقلیمی منطقه سیستان و سودآوری و باردهی خوب درخت زیتون در اقلیم شمال استان اشاره نمود و گفت: در 10 سال اخیر بیش از 500 درخت زیتون در مجتمع آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه زابل واقع در چاه نیمه کشت شده است.

بهلولی اضافه نمود: دانشگاه زابل در کنار ایجاد باغ های زیتون، یک نهالستان ایجاد نموده است و گونه های زیتون سازگار با منطقه را نیز فراوری می نماید.

وی ادامه داد: شمار زیادی از درختان زیتون دانشگاه به مرحله باردهی رسیده اند و با توجه به برداشت سالانه 20 تن زیتون از درختان دانشگاه، خط فراوری روغن زیتون نیز در این دانشگاه ایجاد شده است .

رییس دانشگاه زابل توضیح داد: درخت زیتون با شرایط آب و هوایی شهرستان زابل بسیار سازگار بوده و از مقاومت خوبی برخوردار است بنابراین از آن می توان به عنوان یک محصول استراتژیک با درآمدزایی بالا یاد کرد.

وی گفت: زیتون یک محصول بی نظیر در دنیاست که سیستان نیز یکی از بهترین مکان ها برای کشت آن به شمار می رود.

وی اعلام نمود: این دانشگاه در نظر دارد تا طرح توسعه کشت زیتون و صنایع تبدیلی را در سیستان اجرایی کند.

رئیس دانشگاه زابل گفت: محصول زیتون هم در پزشکی کاربرد دارد و هم به عنوان خوراکی استفاده می گردد، از این رو اگر کشت آن توسعه یابد، می تواند در راه اندازی صنایع تبدلیلی و رونق اقتصادی منطقه موثر باشد.

بهلولی توضیح داد: توسعه صنایع فوق که در راستای سیاست های کلان ملی و اقتصاد مقاومتی است می تواند در ایجاد اشتغال و بهبود کیفیت زندگی مردمان منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی گفت: زیتون در کشور به دو رقم داخلی و خارجی تقسیم می گردد ودر مناطقی بهترین عملکرد و بهترین کیفیت را خواهد داشت که دارای زمستان های معتدل و تابستان های گرم و خشک و طولانی باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دانشگاهی که روغن فراوری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاهی که روغن فراوری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید