رئیس سابق تیم ترامپ برای آنالیز مداخله روسیه در انتخابات آماده همکاری است

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، رئیس سابق تیم انتخاباتی دونالد ترامپ در دادگاه اتهام توطئه حقه بازی علیه آمریکا را پذیرفت. پل مانافورت حاضر گردیده با بازرس ویژه برای آنالیز مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 همکاری کند.

رئیس سابق تیم ترامپ برای آنالیز مداخله روسیه در انتخابات آماده همکاری است

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، پل مانافورت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، که پیش از این به اتهام کلاهبرداری مالیاتی و بانکی محکوم گردیده بود، اتهاماتی دیگر علیه خود را پذیرفت. او در دادگاهی که در آن محاکمه می شد بیانیه ای را در مورد همکاری امضا کرد.

طبق بیانیه مزبور، مانافورت آماده همکاری با مأموران تحقیق درباره موضوع مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. او در این رابطه با رابرت مولر، بازرس ویژه ای که از جمله درباره قرارهای احتمالی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و روسیه در طول مبارزات انتخاباتی سال 2016 در آمریکا تحقیق می نماید، صحبت خواهد نمود.

به گزارش دویچه وله، مانافورت روز جمعه در دو مورد اتهامات وارده علیه خود را پذیرفت: توطئه حقه بازی و تقلب علیه ایالات متحده آمریکا و توطئه برای جلوگیری از تحقیقات دادگستری.

در این میان کاخ سفید اعلام نموده است که آنچه مانافورت به آن اعتراف نموده است، هیچ ارتباطی با دونالد ترامپ و کارزار انتخاباتی او ندارد.

اتهامات علیه مانافورت بسیار سنگین اند، اما اتهاماتی که او بدان اعتراف نموده است، به دوره پیش از همکاری او با تیم دونالد ترامپ مربوط می گردد. دادستانی از پولشویی، اظهارات نادرست و توطئه سخن می گوید.

اتهامی که بر پایه تحقیقات تیم مولر تنظیم گردیده از جمله می گوید که مانافورت بدون رعایت اصول و دادن اطلاع به مقامات مسئول، برای ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور سابق اوکراین که هوادار روسیه بود، کار نموده است.

در اعلام جرم علیه مانافورت گفته گردیده که او پول حاصل از کار برای یانوکوویچ را که چندین میلیون دلار بوده، از طریق چندین شرکت در داخل و خارج آمریکا شسته است. ممکن است که او بدین دلیل محکوم به تا ده سال حبس گردد.

مانافورت در نخستین دور دادگاه به اتهام کلاهبرداری مالیاتی و بانکی محکوم گردیده بود. هنوز مجازات او در رابطه با این محکومیت اعلام نگردیده است.

همراه با مانافورت، متهم دیگر پرونده ریک گیتس که مشاور سیاسی است هم محاکمه می گردد. در ابتدا هر دو متهم اعلام نموده بودند که بیگناهند. اما سپس گیتس سخنانی را ایراد کرد که به ضرر مانافورت بود و در ضمن و بر وزن اتهامات علیه خودش هم می اضافه نمود.

از آنجا که اکنون مانافورت حاضر به همکاری گردیده، دیگر لازم نیست در دادگاه دیگری که قرار بود هفته آینده آغاز گردد، حضور یابد. البته این دادگاه باید نخست قرار میان دادستانی و مانافورت را به رسمیت بشناسد.

مانافورت از ژوئن تا اوت سال 2016 رئیس ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ بود. این لابیست و مشاور سیاسی از جمله مسئول مهم ترین اجلاس حزب جمهوریخواه بود که در آن ترامپ توانست از نامزدی برای این حزب اطمینان حاصل کند.

موضوع مداخله روسیه در مبارزات انتخاباتی آمریکا به منزله باری سنگین برای ریاست جمهوری دونالد ترامپ است. ترامپ اعلام نموده که هیچ گونه گفت وگو و قراری با روسیه در رابطه با حمله هکرها علیه رقیب انتخاباتی اش هیلاری کلینتون نداشته است. او روند بازرسی در این زمینه را با عملیات قرون وسطایی تعقیب جادوگران در اروپا مقایسه نموده و گفته که انگیزه آن سیاسی است.

واکنش خونسردانه کاخ سفید

موارد اتهامی که علیه پل مانافورت 69 ساله مطرح گردیده اند مربوط به دوره ای هستند که او به عنوان لابیست فعالیت داشته و ربطی به این سوء ظن ندارند که تیم انتخاباتی ترامپ ممکن است به طور غیرقانونی با روسیه همکاری نموده باشد. با این حال امکان آن هست که مانافورت اطلاعات جدیدی را در اختیار رابرت مولر، بازرس ویژه آنالیز مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، قرار دهد که موجب روشن شدن این قضیه گردد.

کاخ سفید در نخستین واکنش در این رابطه خونسرد بود. سارا ساندرز، سخنگوی کاخ سفید، توضیح داد: اینکه مانافورت اتهامات علیه خودش را پذیرفته، ارتباطی با رئیس جمهوری و پیروزی بزرگ او در انتخابات سال 2016 ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رئیس سابق تیم ترامپ برای آنالیز مداخله روسیه در انتخابات آماده همکاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سابق تیم ترامپ برای آنالیز مداخله روسیه در انتخابات آماده همکاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید