مشق شب تکلیفی ناکارآمد بود

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با تاکید براینکه مسئولان نسبت به وضعیت مالی معلمان بی تفاوت نیستند، گفت: بهبود وضعیت معیشت و مالی معلمان از اولویت های اصلی دولت بوده است.

مشق شب تکلیفی ناکارآمد بود

علی عسگر نجفی در گفت و گو با وبلاگ توسعه دهنده ها گفت: وضعیت معیشتی فرهنگیان به صورت مرتب به برنامه ریزان و متولیان سازمان برنامه و بودجه اطلاع رسانی شده است و در دولت تدبیر و امید رویکرد خوبی برای ارتقای معیشت معلمان وجود دارد .

او ادامه داد: بهبود وضعیت مالی معلمان از اولویت های دولت است و از همین رو طرح صلاحیت حرفه ای معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت مصوب شده و به محض تصویب آن در مجلس شورای اسلامی عملیاتی خواهد شد .

این مقام مسئول با اشاره به در نظرگرفتن بودجه 2 هزار میلیارد تومانی در سال 98 برای اجرای طرح صلاحیت حرفه ای معلمان، گفت: این موضوع نشان دهنده رویکرد مثبت دولت است، افزون بر این اداره های کل آموزش و پرورش نیز برای رفاه معلمان و افزایش انگیزه آنها برنامه هایی دارند که از جمله آنها صدور کارت های رفاهی و اعتباری فرهنگیان و نیز بیمه تکمیلی آنان است .

نجفی ادامه داد: اعتراض حق همه افراد جامعه است اما باید به شیوه ای مناسب و در قالب تشکل های صنفی انجام گردد؛ در استان فارس نشست های بسیاری با اعضای این تشکل ها برگزار شده و مسایل آنان را به مراجع بالادستی بازتاب داده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین در مورد موضوع داغ این روز های آموزش و پرورش، یعنی مشق شب نیز اظهار نظر کرد و مشق شب را تکلیفی ناکارآمد در سال های متمادی دانست .

نجفی مطرح کرد: مشق شب، باعث کمرنگ شدن رابطه عاطفی بین والدین و فرزندان شده است در حالیکه اساس تربیت بر ارتباط عاطفی است .

وی با بیان اینکه مشق شب در کشورهای توسعه یافته حداکثر 10دقیقه با موضوع های متنوع است، بیان نمود: مشق شب به شیوه سنتی، اکراه و وازدگی ایجاد می نماید و جای آن در مدرسه است نه در خانه .

نجفی ادامه داد: تکالیف مهارت محور، همچون یادگیری مهارت های فردی و اجتماعی، مهارت های زندگی و احترام به محیط زیست از معضلات اجتماعی ماست، حال آنکه دانش آموزان مطالب دروس را به صورت طوطی وار آموخته اند .

وی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلمان می توانند متناسب با اقلیم ها، شرایط روز و احتیاج دانش آموزان، این تکالیف را معین نمایند و هم اکنون دستور العمل اجرای آن به اداره های کل ابلاغ شده است و در کلاس هایی که شمار دانش آموزان آنها بین 10 تا 25 نفر است به صورت آزمایشی اجرا می گردد .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس همچنین به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره نمود و گفت: این سند از سال 1390 و در قالب 6 ساحت ، به عنوان مهم ترین طرح آموزش وپرورش و یک نقشه راه در دستور کار قرار گرفته است .

نجفی گفت: در این سند، نوع نگاه به آموزش وپرورش کاملاً تغییر نموده و هدف این وزارتخانه مهم به صورت کاربردی از ابتدا تا پایان معین شده است .

وی ادامه داد: در نگاه جدید آموزش وپرورش، دیگر تنها بعد آموزشی صرف مطرح نیست بلکه ساحت های 6 گانه تربیتی مبتنی بر مهارت های اجتماعی برای دانش آموزان تعریف می گردد که به دنبال تربیت یک انسان توانمند در تمام حوزه های اجتماعی است .

مدیرکل آموزش وپرورش فارس اعلام کرد: در نگاه جدید آموزشی، مدرسه، والدین، کتب درسی، معلم و... به عنوان عوامل مؤثر بر تربیت، به صورت دقیق رصد شده و آموزش مبتنی بر احتیاجهای مهارتی خواهد بود .

نجفی اضافه نمود: در نگاه جدید، دانش آموز تنها به دنبال حفظ فرمول شیمی، ریاضی یا فیزیک نیست که حتی به درد زندگی وی نیز نخورد، بلکه از این دروس، ظرفیت های اجتماعی خویش را افزایش داده و به صورت کاربردی در زندگی از آن استفاده خواهد نمود؛ یعنی هدفش از خواندن درس ریاضی حفظ فرمول تنها نیست بلکه یادگرفتن حساب وکتاب در زندگی اجتماعی است .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، طرح تحول بنیادین را زمینه ساز ارتقای منزلت معلمان نیز دانست و اضافه نمود: طرح تحول به دنبال ساختن یک معلم توسعه یافته در تمام زمینه ها است و اتفاقاً دانشگاه فرهنگیان نیز به همین دلیل تأسیس شد .

نجفی ادامه داد: معلمی که کوشش می نماید و حین خدمت، با ادامه تحصیل، کلاس های ضمن خدمت و... سطح سواد و علم خود را بیشتر می نماید، قطعاً کارایی بیشتری داشته و در طرح تحول نیز ارتقای منزلت خواهد یافت که پیش بینی می گردد افزایش حقوق مناسبی نیز به وی تعلق گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مشق شب تکلیفی ناکارآمد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشق شب تکلیفی ناکارآمد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید