مسائل کشور را باید به دانشگاه ها منتقل کرد، کلید علم در یاری به اقتصاد نقش بسزایی دارد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، استاد پیشکسوت شیمی تجزیه ایران با اشاره به ضرورت استفاده از توانمندی های نخبگان و فرهیختگان در راستای مرتفع کردن مسائل کشور، گفت: در صورتی که مسائل کشور را به دانشگاه ها منتقل کنیم، هم مسائل حل می گردد و هم می توان راهکارهای اساسی برای ساماندهی و توسعه صنایع ارائه کرد.

مسائل کشور را باید به دانشگاه ها منتقل کرد، کلید علم در یاری به اقتصاد نقش بسزایی دارد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، سید مهدی گلابی در بیست و پنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران با بیان این که کشور ما از لحاظ فراوری علم در منطقه حرف اول را می زند، اظهار کرد: علی رغم مسائل حاکم در کشور، در سال 2017 کشورما از لحاظ فراوریات علمی رتبه اول را در منطقه کسب نموده است.

وی مطرح نمود: با وجود این که بحث نانو فناوری یک مسئله جدیدی بوده که در دهه های اخیر به وجود آمده است، اما کشور ما در زمینه فراوری نانو واترپروف ها و اختراعات آن موفق عمل نموده و همگام با کشورهای توسعه یافته حرکت می نماید.

وی با بیان این که توان علمی و توانایی ذاتی دانشجویان ما در فراوری علم بسیار بالا است، گفت: مسائل و مسائل کشور باید به صورت علمی حل گردد و استفاده از توانایی ها و ظرفیت های دانشگاه ها و توانایی جوانان پرتلاش در این مسیر، بسیار اساسی و مهم است.

گلابی با بیان این که باید نیازهای صنعتی و علمی کشور را در قالب خاتمه نامه ها حل کنیم، گفت: متاسفانه در کشور از استعدادهای جوانان استفاده بهینه نمی گردد، در حالی که کلید علم در یاری به اقتصاد نقش بسزایی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مسائل کشور را باید به دانشگاه ها منتقل کرد، کلید علم در یاری به اقتصاد نقش بسزایی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل کشور را باید به دانشگاه ها منتقل کرد، کلید علم در یاری به اقتصاد نقش بسزایی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید