افشاگری تازه آمریکا در خصوص حمله 11 سپتامبر ، دخالت دیپلمات عربستان

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) به صورت تصادفی نام یک دیپلمات سعودی را که از دو تن از عوامل حملات تروریستی 11 سپتامبر حمایت نموده بود، فاش کرد.

افشاگری تازه آمریکا در خصوص حمله 11 سپتامبر ، دخالت دیپلمات عربستان

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها به نقل از ایرنا، مایکل ایسیکوف خبرنگار تحقیقی یاهونیوز چهارشنبه شب در گزارشی افشا کرد که یک مقام اف بی آی نام این دیپلمات سعودی را در یک پرونده قضایی مربوط به شکایت خانواده های قربانیان حادثه تروریستی 11 سپتامبر از عربستان سعودی آورده است.

این دیپلمات سعودی از سوی اف بی آی مشکوک به حمایت مستقیم و حیاتی از دو تن از اعضای القاعده که در حملات 11 سپتامبر نقش داشتند، بوده است.

مایکل ایسیکوف خبرنگار تحقیقی یاهونیوز چهارشنبه شب در گزارشی افشا کرد که یک مقام اف بی آی نام این دیپلمات سعودی را در یک پرونده قضایی مربوط به شکایت خانواده های قربانیان حادثه تروریستی 11 سپتامبر از عربستان سعودی آورده است.

اف بی آی نام این دیپلمات را ماه گذشته در ادعانامه ای که به یک دادگاه فدرال داده، آورده است و این ادعانامه هفته گذشته از سوی این دادگاه انتشار عمومی یافته است.

برت ایگلسون سخنگوی خانواده های شاکی گفت که این اتفاق باعث شد که برای اولین بار به صورت رسمی تایید شد که ماموران اف بی آی که در حال تحقیق درباره حادثه تروریستی 11 سپتامبر هستند، ارتباطی میان عوامل آن و سفارت سعودی در واشنگتن یافته اند.

ایگلسون که پدرش در حادثه 11 سپتامبر کشته شد، همچنین گفت که این اتفاق حاکی از یک پنهانکاری تمام عیار از سوی دولت آمریکا درباره ارتباط عربستان با این حادثه تروریستی است.

وی اضافه کرد: این نشان می دهد که دستوری سلسله مراتبی در کار بوده است که از سفارت سعودی به وزارت امور اسلامی (در لس آنجلس) و از آنجا به عاملان ربودن هواپیما ابلاغ می شده است.

وزارت دادگستری آمریکا سال گذشته نام این دیپلمات سعودی را به شرط فاش نشدن به خانواده های قربانیان این حادثه تروریستی با این شرط که گفته بود، اما یک مقام بلندپایه اف بی آی آمدن نام او در یک سند رسمی را نتیجه یک اشتباه دانست.

ویلیام بار وزیر دادگستری و ریچارد گرنل مدیر اطلاعات ملی آمریکا به تازگی نام این دیپلمات سعودی و همه اسناد مرتبط با آن را جزو اسرار کشوری اعلام نموده و افشای آن را باعث آسیب جدی به امنیت ملی آمریکا عنوان نموده بودند.

مامور اف بی آی در این ادعانامه به گزارشی اشاره نموده که در سال 2012 از طبقه بندی خارج شد و درباره تحقیقاتی پیرامون ارتباط احتمالی میان القاعده و مقام های سعودی بود.

در این تحقیق که وجود آن در سال های اخیر علنی شده، فهد الثمیری مقام امور اسلامی سعودی و روحانی افراطی که امام مسجد ملک فهد در لس آنجلس بود به همراه عمر البیومی مامور سعودی کانون توجه بودند.

البیومی در سال 2000 خانه ای را در اختیار دو تن از عوامل حادثه تروریستی 11 سپتامبر قرار داد، به آن ها پول داد و برایشان حساب بانکی افتتاح کرد.

سند اف بی آی از نام جراح به عنوان دیپلمات سعودی نام برده که اشاره به مساعد احمد الجراح مقام وزارت خارجه عربستان دارد که از سال 1999 تا 2000 در سفارت این کشور در واشنگتن و مسئول نظارت بر عملکرد کارمندان وزارت امور اسلامی در مسجد ملک فهد در لس آنجلس بوده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "افشاگری تازه آمریکا در خصوص حمله 11 سپتامبر ، دخالت دیپلمات عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری تازه آمریکا در خصوص حمله 11 سپتامبر ، دخالت دیپلمات عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید