بهترین شهرهای ترکیه و تفریحات لذت بخش آنها

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، ترکیه یکی از بهترین کشورهای توریستی در جهان به تعداد می آید و با توجه به این که از جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی برخوردار است، از نقاط مختلف جهان برای دیدن بهترین شهرهای ترکیه به این کشور سفر می کنند. سواحل بی تعداد، کاخ های دیدنی، مساجد تاریخی با زیباترین معماری ها، مراکز خرید درجه یک، حمام های معروف ترکی از جاذبه های دیدنی این کشور به تعداد می فرایند و گردشگران امکان ندارد به راحتی از کنار این جاذبه ها به راحتی عبور کنند.

بهترین شهرهای ترکیه و تفریحات لذت بخش آنها

در سالیان گذشته ایران با توجه به کشمکش هایی که با کشور آمریکا داشته است، تحت شدیدترین تحریم ها قرار گرفته در نتیجه ارزش پول ملی با افت شدیدی روبرو شده است. تور ترکیه برترین انتخاب برای بازدید از کلیه شهر های مهم این کشور خواهد بود.

همین باعث شده تا ایرانیان مانند گذشته توان سفر به سایر کشور ها را نداشته باشند، اما ترکیه با توجه به ارزش پول نزدیکی که به ایران دارد، مورد توجه بسیاری از هموطنان قرار گرفته و مقصد تعداده 1 گردشگران ایرانی به تعداد میرود.

به نظر شما زیباترین شهرهای ترکیه کدام است؟

ترکیه از جهات گوناگونی مشابه به ایران می باشد و زمانی که وارد ترکیه شوید، به هیچ نام احساس غربت نخواهید داشت، چرا که این کشور دارای فرهنگی نزدیک به ایران است و بسیاری از غذاها مانند کباب، در میان دو کشور از محبوبیت بالایی برخوردار است. ترکیه تنها محدود به چند شهر نمی باشد و شهر های بسیار زیبایی، با طبیعت های متفاوت در آن قرار گرفته است.

پرسش بیشتر کسانی که تمایل دارند به این کشور سفر کنند این مورد است به کدام یک از شهر های ترکیه سفر کنیم؟ در این مطلب به بررسی برترین شهرهای ترکیه خواهیم پرداخت، پس با وبلاگ توسعه دهنده ها همراه باشید.

استانبول از برترین شهرهای ترکیه

مهم نیست از ایران به ترکیه سفر می کنید یا از کشورهای غربی و دیگر کشورهای دنیا. انتخاب اول 90 درصد گردشگران، شهر استانبول یکی از برترین شهرهای ترکیه می باشد. یکی از دلایل اصلی آن مراکز خرید متعدد در این کلان شهر است که برند های محبوب دنیا و فروشگاه های مشهور ترکی در آن مشغول به فروش محصولات خود هستند.

از سوی دیگر بسیاری از مردم به تاریخ علاقه مند هستند و تمایل دارند مکان های تاریخی را ملاقات کنند و بعضی دیگر تمایل دارند خود را در دل طبیعت مشاهده کنند، استانبول با قدمت و طبیعتی که داراست، نیاز هر دوی نیاز این گروه ها را رفع میکند. در استانبول محله های بسیار زیادی وجود دارد، مهم نیست که چقدر قرار است برای این سفر هزینه کنید و با هر بودجه ای به این شهر سفر کرده باشید، می توانید در جای بسیار خوبی مستقر شوید.

دسترسی به نقاط مختلف شهر بسیار راحت است. مترو و تر موا در بیشتر نقاط استانبول، ایستگاه های متعددی دارند که با کمترین هزینه می توانید تمام استانبول را زیر و رو کنید.

یکی از مجذوب کنندهیت های اصلی استانبول قرارگیری در 2 قاره آسیا و اروپاست و همین باعث شده به تنها شهر اوراسیایی دنیا تبدیل گردد، در بین قسمت آسیایی و اروپایی این شهر، تنگه ای قرار گرفته است و همین باعث جدا شدن این بخش ها از یکدیگر شده، نام این تنگه بسفر است و با استفاده از پل بسفر می توانید میان این دو منطقه جا به جا شوید. بنابراین شما با سفر به ترکیه، با یک تیر 2 هدف خواهید زد و تنها شهر اوراسیایی دنیا را مشاهده خواهید کرد

مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، پل بسفر و منطقه ها دیدنی بسیاری از جاذبه های استانبول به حساب می فرایند و دلیل اصلی حضور گردشگران در این شهر، این جاذبه ها می باشد.

آنکارا

سیاسی ترین و از برترین شهرهای ترکیه آنکارا می باشد و یک شهر صنعتی است و بر خلاف استانبول از جاذبه های کمی برای گردشگری برخوردار است. این شهر ترکیبی است معماری مدرن و سنتی را داراست و در آن جاذبه های دیدنی از جمله ارگ آنکارا، موزه راحمی ام کوچ، موزه تمدن های آناتولی، مسجد و آرامگاه حاجی بایرام، آکواریوم آکوا وگا، موزه تمدن های آناتولی در از دیدنی های آنکارا می باشد.

ادارات زیادی در این شهر وجود دارند و افراد بسیاری به نام کارمند مشغول به فعالیت هستند. نخستین بار آناتولی آتاتورک آنکارا به نام مرکز ترکیه انتخاب کرد و نقابی تازه بر صورت این شهر قرار داد. معروف ترین دانشگاه های ترکیه در شهر آنکارا قرار گرفته اند، بنابراین دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، باید در شهر آنکارا، تحصیلات خود را ادامه دهند.

یکی از نقاط قوت آنتالیا امنیت نسبی این شهر می باشد که نسبت به شهرهای دیگر ترکیه از امنیت بالاتری برخوردار است و شب ها به راحتی می توانید در بعضی از خیابان های این شهر قدم بزنید و از این بابت هیچ گونه مسئله ای به وجود نخواهد آمد. عمده ترین دلیل که بیشتر گردشگران تمایل ندارند به آنکارا سفر کنند، فضای بی روح حاکم بر شهر است زیرا هیچگونه مناسبت یا رویداد فرهنگی و جشنواره ای در این شهر برگزار نمی گردد.

آنتالیا

بسیاری از گردشگران علاقه مند به استفاده از جاذبه های آبی و طبیعت هستند و از برترین شهرهای ترکیه برای این این افراد آنتالیا است.

آنتالیا تنها یک شهر برای تفریح و گشت و گذار به حساب نمی آید. چرا که از قدیمی ترین شهرهای ترکیه است و بسیاری از آثار تاریخی در این شهر قرار گرفته اند و همین باعث شده بسیاری از علاقه مندان برای سفر به آنتالیا لحظه تعدادی کنند.

با توجه به علاقه ایرانیان به این شهر، آپارتمان ها و برج های زیادی در آن ساخته شده است است که مشتری پروپاقرص این ساختمان ها، اکقرا مردمان ایران میباشند.

بنابراین می توان آنتالیا را مرکز ایران در ترکیه به حساب آورد و زمانی که شما وارد این شهر می شوید بسیاری از مردمان کشورمان را در آنتالیا پیدا خواهید کرد و از این بابت احساس غربت نخواهید داشت

به طور کل ترکیه کشور ارزان است و با هر بودجه ای می توانید به آن سفر کنید. آنتالیا از هتل های ارزان تری نسبت به سایر شهرها برخوردار است و همین باعث شده بسیاری از جوان های ایرانی و یا سایر کشورها که با بودجه کمتری به ترکیه سفر می کنند آنتالیا را برای گشت و گذار خود انتخاب کنند.

آنتالیا در کنار ساحل مدیترانه واقع شده و با مراجعه به ساحل، رستوران ها و وسایل تفریحی نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. انواع غذاهای لذیذ ترکی و غذاهای بین المللی در ساحل آن وجود دارد و یکی از به یادماندنی ترین روزهای زندگی خود را پشت سر خواهید گذاشت.

شرایط آب و هوایی آنتالیا

این منطقه یکی از طولانی ترین تابستان ها را در کشور ترکیه دارا است و از هوا بسیار گرمی در این فصل برخوردار می باشد. از این رو در ماه های تابستان، در مراکز خرید این شهر برای جذب گردشگران، تخفیف های بسیار چشمگیری بر روی محصولات خود اعمال می کنند تا گردشگران به این شهر زیبا سفر کنند.

آنتالیا هرساله مهمان دنیاگرد های بسیار زیاد است و همین امر باعث شده بسیاری از برندهای شناخته شده دنیا تمایل داشته باشند که در این شهر فعالیت کنند. از این رو اگر به آنتالیا سفر کنید در مراکز خرید متعدد که پیش روی شما واقع شده است، برندهای معروف دنیا و محصولات منحصر به فرد ان ها را مشاهده خواهید کرد.

بندرگاه قدیمی ترمسوس، آبشارهای دودن، مسجد ییولی مناره، کانیون گوینوک، موزه باستان شناسی آنتالیا از دیدنی های تماشایی آنتالیا به حساب می آیند.

مارماریس از برترین شهرهای ترکیه

ترکیه یکی از زیباترین و منحصر به فرد ترین طبیعت های موجود در دنیا را داراست و در قسمت های مختلف این کشور پهناور، سواحل بسیار زیادی وجود دارد. بسیاری از مردم که به ترکیه سفر می کنند، تمایل دارند در شهری مستقر شوند که از آب و هوای بسیار خوب و منازل دیدنی مجذوب کنندهی برخوردار باشد. یکی از برترین شهرهای ترکیه که در بین گردشگران ناشناخته است، اما برترین طبیعت ممکن را دارا است مارماریس می باشد. گذشته این شهر به 6 قرن قبل از میلاد مسیح باز می گردد، در دهه های گذشته مهاجران بسیاری مارماریس را برای ادامه زندگی خود انتخاب کرده اند.

کشتی های تجاری که از کشور های دیگر و یا شهر های ترکیه در بندر مارماریس پهلو میگیرند. از این رو یکی ازشهرهای مهم در معاملات تجاری و بازرگانی ترکیه به تعداد می آید.

رشته کوه هایی محوطه شهر را احاطه کرده است و دریا را در جلوی خود مشاهده میکنید. طبیعت این منطقه به قدری زیباست که ترجیح میدهید مدت بیشتری را در مارماریس سپری کرده و مدت اقامت خود را تمدید خواهید کرد.

بیشتر، افرادی که وارد مارماریس می شوند به ورزش ها و تفریحات دریایی همچون اسکی بر روی آب و یا قایق سواری علاقه مند هستند.

کاپادوکیه

از شهرهای دیدنی و دنیاگردی در ترکیه به تعداد می آید که از نظر طبیعت تفاوت بسیار زیادی با سایر شهرها دارد، زمانی که وارد کاپادوکیه می شوید، صخره های بسیار زیادی اطراف شما را احاطه کرده اند و مناسب افرادی است که به صخره نوردی بسیار علاقه مند هستند.

یکی از تفریح های مجذوب کننده این شهر، بالون های معروف آن است که می توانید با خرید بلیط و سوار شدن در داخل این بالون ها خود را در دل آسمان مشاهده کنید و از بالاترین نقطه به این طبیعت زیبای خدادادی نگاه کنید. بر اساس همین جاذبه ها این شهر را نام شهر بالون ها و صخره ها نامگذاری کرده اند.

اگر از علاقه مندان به دریا و ساحل هستید این شهر برای شما انتخاب مناسبی تلقی نمی گردد، اما اگر تمایل دارید غارهای فراوان و بسیار بزرگی که تاحالا نظیرش را ندیده اید را از نزدیک ملاقات کنید، حتما این شهر را برای اقامت خود در نظر بگیرید.

کدام شهر ترکیه را برای گردش ترجیح میدهید؟ تمایل دارید به شهرهای پیشرفته ترکیه سفر کنید یا تاریخی؟

نظرات خود را در مورد برترین شهرهای ترکیه با وبلاگ توسعه دهنده ها به اشتراک بگذارید.

منبع: دلتابان

به "بهترین شهرهای ترکیه و تفریحات لذت بخش آنها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین شهرهای ترکیه و تفریحات لذت بخش آنها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید