بولتون: آزمایش موشکی در کره شمالی، ترامپ را دلسرد می کند

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از فلوریدا، بولتون بدون تائید اخبار منتشر شده در مورد احتمال آزمایش موشکی یا راکتی در کره شمالی، گفت که واشنگتن، پیونگ یانگ را به طور دائمی زیر نظر دارد.

بولتون: آزمایش موشکی در کره شمالی، ترامپ را دلسرد می کند

وی یادآور شد که چنانچه کیم جونگ اون رهبر کره شاقتصادی پس از وعده به توقف آزمایش های موشکی در اجلاس ویتنام، این فرایند را دنبال کند، این مساله باعث ناامیدی بسیار زیاد ترامپ می شود.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین گفت که کره شاقتصادی از سال 1992 دستکم پنج بار به دست کشیدن از برنامه تسلیحات هسته ای اش وعده داده، اما به نظر می رسد که هرگز این کار را انجام نداده است.

بولتون همچنین از آمادگی ترامپ برای تعامل مجدد با کره شاقتصادی خبر داد و افزود که رئیس جمهوری آمریکا از دیدار سوم با رهبر کره شاقتصادی استقبال می کند، اما هنوز برای این نشست برنامه ریزی نشده است.

وی با اعلام اینکه اطلاعی در مورد برقراری تماس بین آمریکا و کره شاقتصادی پس از نشست هانوی ندارد، گفت که ممکن است کره جنوبی با کره شاقتصادی مذاکراتی کرده باشد.

بولتون همچنین یادآور شد که ترامپ برای توافق با کره شاقتصادی، تحت فشار نیست و خواستار دستیابی به توافقی درست با پیونگ یانگ است.

به گزارش رادیو ان پی آر آمریکا، تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای از یک تاسیسات مهم در نزدیکی پیونگ یانگ نشان می دهد که کره شاقتصادی احتمالا در حال تدارک یک آزمایش موشکی یا فضایی است.

تصاویر گرفته شده از سانوم دانگ یکی از تاسیسات مورد استفاده کره شاقتصادی برای تولید موشک های بالستیک بین قاره ای و راکت های فضایی چند روز قبل از دیدار ترامپ با کیم در هانوی، گرفته شده است.

ان پی آر که به این تصاویر دست یافته، از وجود چند دستگاه خودرو، کامیون و جرثقیل در این مکان در تاریخ 22 فوریه (3 اسفند) خبر داده است.

دومین دیدار ترامپ و رهبر کره شاقتصادی در هانوی، بدون انتشار بیانیه ای مشترک و دستیابی به توافق در زمینه خلع سلاح هسته ای سرانجام یافت.

به گفته مقام های ارشد آمریکایی، کره ای ها در هفته منتهی به اجلاس هانوی خواستار لغو تحریم های اقتصادی شورای امنیت سازمان ملل شدند که از مارس 2016 علیه پیونگ یانگ به اجرا گذاشته شده است.

چنین ادعا شده که پیونگ یانگ در ازای لغو تحریم ها، پیشنهاد بستن بخشی از مجتمع یونگ بیون را که در برگیرنده تاسیسات چندگانه بوده، ارائه داده است. همچنین غرب مدعی است که کره شاقتصادی از تاسیسات دیگری در زمینه غنی سازی اورانیوم برخوردار است.

این در حالی است که ری یونگ هو وزیرامورخارجه کره شاقتصادی ادعای آمریکا را رد و بیان نمود که پیونگ یانگ پیشنهاد برچیدن همه تاسیسات هسته ای اش در منطقه یونگ بیون را در ازای لغو بخشی از تحریم ها ارائه داده است.

منبع: انتخاب

به "بولتون: آزمایش موشکی در کره شمالی، ترامپ را دلسرد می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولتون: آزمایش موشکی در کره شمالی، ترامپ را دلسرد می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید