سناتو رند پل: اسد پیروز جنگ است ، جمهوری خواستار جنگ طلب به داعش قدرت دادند

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، با وجود زنگ خطر وقوع جنگی ناگهانی و گسترده بعد از خروج نیروهای آمریکا از سوریه، سناتور جمهوری خواه رند پل گفت که به رئیس جمهور برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه افتخار می نماید.

سناتو رند پل: اسد پیروز جنگ است ، جمهوری خواستار جنگ طلب به داعش قدرت دادند

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، به نقل از پولیتیکو، رند پل، سناتور جمهوری خواه کنتاکی در پاسخ به خبر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه توسط دونالد ترامپ گفت: مردم آمریکا از جنگ خسته شده اند.

او با حضور در برنامه State of the Union سی ان ان گفت: جاده ها، پل ها و مدارس چیزهایی هستند که باید آمریکا در عوض هزینه بر روی نبرد سوریه که یک آشفتگی به تمام معنا است، روی آنها هزینه کند.

او همچنین موضع تندی نسبت به رهبران نظامی آمریکا از جمله جیمز ماتیس، وزیر دفاع مستعفی آمریکا داشت، کسی که به گفته او قصد داشت تا جنگ ها را برای همیشه بدون هیچ استراتژی ای برای سرانجام دادن یا پیروز شدن در آنها پیش ببرد. ماتیس چندی بعد از اعلام ترامپ مبنی بر خروج نیروهایش از سوریه کناره گیری کرد.

رند پل به مجری برنامه جیک تپر گفت: فکر می کنم بار این مسئولیت بر گردن ژنرال جیمز ماتیس و تمام کسانی است که می خواهند در هر نمایش جنگی در سراسر جهان حضور داشته باشند. اگر هیچ راهکار نظامی ای وجود ندارد پس چرا ما همچنان در حال فرستادن ارتش بیشتری به آنجا هستیم؟

پل گفت: برای شرایط سوریه یک راهکار دیپلماتیک پیچیده که شامل روسیه و ترکیه در کنار بقیه می گردد ضروری است.

او گفت: ما شرایط را برای همه در خصوص صحبت با روسیه سخت نموده ایم. اگر ما هیچ گاه با روسیه صحبت نکنیم هرگز قادر به یافتن راهکاری صلح آمیز برای فاجعه سوریه نخواهیم بود.

این سناتور جمهوری خواه همچنین در خصوص تعطیلی دولت گفت که نمی خواهد چیز بیشتری به کسری بودجه برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک اضافه کند اما فکر می نماید بودجه ای که ترامپ برای ساخت این دیوار احتیاج دارد می تواند در پولی که در خارج از کشور هزینه می گردد، یافت گردد.

وی گفت: هم اکنون ما سالانه 50 میلیارد دلار در افغانستان هزینه می کنیم و ما اگر مشغول به ساخت و بازسازی افغانستان نبودیم می توانستیم به سادگی 5 میلیار دلار را پیدا کنیم.

رند پل چهارشنبه گذشته هم گفته بود، جمهوری خواستار جنگ طلبی نظیر جان مک کین و لیندسی گراهام به داعش قدرت دادند. او گفته بود: داعش با پر و بال دادن جهموری خواستار جنگ طلبی که در حزب ما هستند و مدام آنها را مسلح می نمایند، وجود دارد. این افراد حتی میخواستند اسد را نیز بکشند که این حتی کار داعش را ساده تر می کرد. آنها این افراد را ساختند. داعش در سراسر لیبی حضور دارد زیرا که افراد حزب من جنگ هیلاری کلینتون را دوست داشتند و می خواستند بیشتر گردد.

پل همچنین گفت هر دو کشور لیبی و عراق در برابر داعش کشورهای آسیب پذیر و شکست خورده ای به عنوان یک نمونه نتیجه دخالت آمریکا هستند.

رند پل در گفتگویی با برنامه روبرو با ملت شبکه سی بی اس نیز در رابطه با خروج نیروها از افغانستان گفت: ما هفده سال آنجا بوده ایم. فکر می کنیم که هم اکنون روستای دیگری را می گیریم و به مذاکره بهتری می رسیم؟ ویتنام را به خاطر دارید؟ این ساتراتژی ویتنام بود برای سال ها در ویتنام ماندیم ویتنامی های شمال و گروه کمونسیستی ویت کونگ منتظر شدند و کاری نکردند و طالبان نیز همین کار را می نماید. آنها می دانند ما بالاخره می رویم و باید برویم.

او اضافه کرد: حق با رئیس جمهور است و فکر می کنم مردم نیز با او موافق هستند. بیایید تا آمریکا را دوباره بسازیم و آن پول را صرف کشور خود کنیم. فکر نمی کنم پول کافی برای بازسازی افغانستان داشته باشیم.

پل گفت: ما 17 سال در خاورمیانه بوده ایم رئیس جمهور قول داده بود که هدف ما در سوریه نابودی داعش است اکنون 99 درصد سوریه آزاد شده و آنها در حال فرار هستند آیا مردمی که در آنجا زندگی می نمایند نباید کاری انجام دهند؟ میلیاردها دلار برای تجهیز و تسلیح کل خاورمیانه هزینه نموده ایم ارتش افغانستان، حالا آنها نمی توانند کاری بنمایند؟ ما باید همه کار بکنیم؟ داعش را شکست دادیم اما هنوز جنگ طلبانی در دولت هستند و البته در کنگره که می گویند باید منتظر باشیم تا روسیه و ایران سوریه را ترک نمایند. این اصلا هدف ما نبوده و هرگز این اتفاق رخ نخواهد داد این افراد حامی جنگ بی سرانجام هستند.

وی درباره احتمال قوت دریافت دوباره داعش و اینکه آمریکا شاید دوباره مجبور به بازگشت باشد، گفت: این یک حقیقت است طی 15 سال گذشته همیشه همینطور بوده است منطقه دستخوش آشوب است آنها هزاران سال است که با هم می جنگند، شیعه و سنی از زمان جنگ کربلا در سال 832 پس از میلاد مسیح با هم می جنگند. آنها تا روز قیامت می جنگند این یک موضوع داخلی است که مربوط به افراط گرایان سنی در مقابل افراط گرایان شیعه می گردد. اگر ما بخواهیم صبر کنیم تا که هیچ موردی برای هیچ کس برای جنگیدن نباشد باید تا ابد در آنجا بمانیم.

پل اضافه کرد: اما یک مشکل واقعی دیگر هست که باید حل گردد روابط با روسیه بشدت سیاست زده شده است که هیچ دموکراتی حاضر به هیچ نوع مذاکره ای با روسیه نیست چرا که می دانند موضع گیری علیه روسیه موضع گیری علیه ترامپ است. روسیه بازیگر بزرگی است اگر با روس ها درباره سوریه مذاکره نکنیم به راهکار نمی رسیم ایران هم یک بازیگر است بنابراین مجبوریم در نهایت با ایران هم درباره سوریه مذاکره کنیم. اسد هم یکی دیگر از بازیگران است نمیگردد مدام بگوییم اسد باید برود. او پیروز جنگ است. بعضی مردم سرشان را در برف نموده و فقط می خواهند صدها سرباز بفرستیم. آنها به فکر احتمال یک جنگ گسترده تر با ایران و روسیه هستد و این یک اشتباه بزرگ است. اشتباه. فکر نمی کنم مردم آمریکا خواستار یک جنگ بزرگ دیگر در خاورمیانه باشند.

این سناتور آمریکایی درباره ارزیابی های پنتاگون و وزارت خارجه درباره حضور دهها هزار داعشی در سوریه گفت: به نظر من درباره این تعداد زیاده گویی شده و هیچ کس تعداد واقعی را نمی داند. به نظر من آنها شاید ده هزار تندرو باشند. در ادلب که در محاصره ترک ها، سوری ها و نمودها هستند. فکر نمی کنم بتوانند جای دیگری بروند. اما سوال من این است چرا زنان و مردان ما باید جان خودشان را بگذارند؟ برای مردم عراق؟ خودشان نمی توانند کاری بنمایند؟ مسلمانان در نهایت به پلیس مسلمان احتیاج دارند زمانیکه آمریکایی ها آنجا هستند و کسی را که ساکن منطقه است می کشند با یک جبهه مذهبی روبرو می شوند و مردم به آنها به چشم کسی نگاه می نمایند که آمده تا زمین هایشان را غصب کند برای هر فردی که ما می کشیم ده یا صد دشمن درست می کنیم. بنابراین این استراتژی کارگر نیست. ما به آنها پول دادیم یونیفورم دادیم سلاح دادیم وقت آن است که خودشان بلند شوند و این افراد خشن را از سرزمین هایشان بیرون نمایند.

ترامپ با نقل قول نظر رند پل در تویتتر حمایت او از خروج نیروها از افغانستان را مورد استقبال قرار داد. او همچنین در نقل قولی در خصوص حضور رند پل در برنامه سی ان ان نوشت: متشکرم رند پل.

از سوی دیگر کریس کریستی، جهموری خواه سابق نیوجرسی در خصوص خروج نیروهای ترامپ از سوریه اظهار تردید نموده است.

کریستی در شبکه ای بی سی گفت: هنگامی که شما یک مقام اجرایی حکومتی هستید هفته های خوب و بدی وجود دارد و این یکی از بهترین هفته های او نبود.

در همین حال ریک سنتوروم، سناتور سابق جمهوری خواه نیز در شبکه سی ان ان گفت که نظرات رند پل برای حزب جمهوری خواه غیرمعمول است.

سنتوروم در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از سوریه توسط ترامپ گفت: اگر ترامپ از این عمل عقب نشینی نکند برایش ایجاد مشکل می نماید.

وی همچنین گفت: رند پل های کمی در مجلس سنای آمریکا، کاخ سفید، جمهوری خواستار و رای دهندگان به ترامپ هستند.

ترامپ پیش از این پیروزی خود را بر گروه داعش گفت و گفت که 2000 نیروی آمریکایی را از افغانستان خارج می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سناتو رند پل: اسد پیروز جنگ است ، جمهوری خواستار جنگ طلب به داعش قدرت دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتو رند پل: اسد پیروز جنگ است ، جمهوری خواستار جنگ طلب به داعش قدرت دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید