تحریم آمریکا منجر به مرگ اسپیکر هوشمند هواوی شده است

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، بر اساس گزارش سایت The Information، شرکت هواوی قصد داشته یک اسپیکر هوشمند تازه نفس را روانه بازار کند که سپس تحریم های آمریکا، مسائل زیادی برای ارتباط بین هواوی و گوگل ایجاد نموده است. گفته می گردد هواوی قصد داشته برای دستیار هوشمند این اسپیکرها از گوگل اسیستنت استفاده کند و ظاهرا قرار بوده اسپیکر مذکور در نمایشگاه IFA سال جاری در برلین رسما معرفی گردد و در ادامه فروش جهانی آن را شروع کند؛ ضمناً این شرکت چینی می خواسته به وسیله فروش اینترنتی، این اسپیکرها را در آمریکا هم به فروش برساند.

تحریم آمریکا منجر به مرگ اسپیکر هوشمند هواوی شده است

اما به دلیل تحریم های آمریکا، این دو شرکت دیگر نتوانستند همکاری خود را برای توسعه این محصول ادامه دهند. سازندگان این اسپیکرها مانند آمازون، اپل و گوگل روزبه روز تحت فشار بیشتری در خصوص جمع آوری اطلاعات حساس کاربران و نحوه مدیریت آن ها قرار می گیرند. در همین رابطه گزارش های متعددی منتشر شده که بر اساس آن ها، بخشی از داده های مربوط به الکسا، گوگل اسیستنت و سیری توسط افراد مورد آنالیز قرار می گیرند تا محتوای جواب ها بهبود پیدا نمایند.

هواوی هم که همیشه تحت فشارهای زیادی در خصوص نقش حریم خصوصی قرار گرفته است، با عرضه چنین اسپیکر هوشمندی بیش از پیش زیر ذره بین قرار می گرفت. یک گوشی هوشمند اطلاعات بسیار وسیعی از کاربران را در اختیار دارد اما در حال حاضر، ماهیت اسپیکرهای هوشمند که همیشه در حال گوش دادن به صحبت های کاربران هستند، باعث شده که بسیاری از کاربران مشکوک به فعالیت های شرکت های بزرگ تکنولوژی، نگرانی زیادی بابت این اسپیکرها داشته باشند و به عنوان یک غریبه که به تمام مکالمات خصوصی افراد گوشی می دهد، به این گجت ها نگاه می نمایند.

طی سال های گذشته، هواوی و گوگل ارتباط نزدیکی با یکدیگر داشته اند و برای توسعه محصولات مختلف با یکدیگر همکاری نموده اند. اما تحریم های آمریکا، به صورت ناگهانی ارتباط این دو شرکت را دچار مشکل نموده و هواوی به ناچار باید از پروژه متن باز اندروید استفاده کند که فاقد اپلیکیشن ها و سرویس های گوگل است.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "تحریم آمریکا منجر به مرگ اسپیکر هوشمند هواوی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم آمریکا منجر به مرگ اسپیکر هوشمند هواوی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید