تمام مشخصات کلیدی وان پلاس 10 لو رفت

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، بعد از معرفی وان پلاس 10 پرو، بعضی منابع خبری احتمال کنار گذاشتن گوشی وان پلاس 10 را اعلام کردند. اما حالا به لطف اعلام یکی از افشاگران مشهور می توانیم به مشخصات کلیدی این گوشی وان پلاس بپردازیم. طبق مشخصات فاش شده، این گوشی از شارژ 150 واتی پشتیبانی می نماید و ضمناً برای اولین بار در بین گوشی های وان پلاس احتمالا بدون اسلایدر قرار گرفته در کنار بدنه عرضه خواهد شد.

تمام مشخصات کلیدی وان پلاس 10 لو رفت

این گوشی از نظر حافظه داخلی و حافظه رم تفاوتی با مدل 10 پرو ندارد؛ این یعنی کاربران برای خرید وان پلاس 10 باید بین 8 یا 12 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی دست به انتخاب بزنند. در پنل جلویی هم بار دیگر شاهد استفاده از نمایشگر 6.7 اینچی LTPO2 AMOLED هستیم که البته حالا رزولوشن آن به FHD+ کاهش یافته است. در رابطه با فناوری LTPO هم باید خاطرنشان کنیم نمایشگر مبتنی بر این تکنولوژی می توانند رفرش ریت متغیر را ارائه نمایند که این موضوع نقش مهمی را برای افزایش عمر باتری ایفا می نماید. در خصوص این نمایشگر هم به طور معین با نسل دوم LTPO سروکار داریم که طبیعتا عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی ارائه می نماید. حداکثر رفرش ریت این نمایشگر به 120 هرتز می رسد.

درون وان پلاس 10 یک باتری 4800 میلی آمپر ساعتی تعبیه شده که احتمالا از شارژ 150 واتی پشتیبانی می نماید. باید خاطرنشان کنیم وان پلاس 10 پرو که از شارژرهای 65 و 80 واتی پشتیبانی می نماید می تواند باتری خود را در عرض کمتر از 30 دقیقه شارژ کند. در رابطه با شارژ 150 واتی هم به نظر می رسد کاربران در عرض کمتر از 20 دقیقه قادر به شارژ کامل باتری خواهند شد.

از نظر چیپست هم این افشاگران مدعی شده اند که وان پلاس در حال آزمایش دو تراشه برای وان پلاس 10 هستند. ظاهرا در نهایت قرار است این گوشی با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس یا دایمنسیتی 9000 راهی بازار گردد. طبق آنالیز های انجام شده، بین دایمنسیتی 9000 و مدل استاندارد اسنپدراگون 8 نسل 1 عملا تفاوت زیادی وجود ندارد و مدیاتک پیروز یک تراشه پرچم دار قدرتمند و همه فن حریف را راهی بازار کند. با این حال بعضی گزارش ها خبر می دهند که مدیران کوالکام از عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 1 راضی نیستند و این افت عملکرد را به مسائل خطوط فراوری کارخانه های سامسونگ نسبت داده اند. به همین دلیل فراوری مدل پلاس این تراشه را به TSMC واگذار نموده اند که طبق نظر کارشناسان، از نظر فراوری تراشه های موبایل عملکرد بسیار بهتری نسبت به سامسونگ دارد. در هر صورت باید ببینیم مدل پلاس اسنپدراگون 8 نسل 1 نسبت به دایمنسیتی 9000 چه حرفی برای گفتن دارد.

در پنل پشتی وان پلاس 10 پرو سه دوربین تعبیه شده که دو دوربین مبتنی بر سنسور 50 مگاپیکسلی هستند و یک دوربین تله فوتو با سنسور 8 مگاپیکسلی قرار گرفته است. در ماژول دوربین وان پلاس 10 هم برند هاسلبلاد حک شده و در کنار دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک اولترا واید 16 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی انجام وظیفه می نمایند. برای دوربین سلفی هم سنسور 32 مگاپیکسلی استفاده شده است.

همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم، وان پلاس تصمیم گرفته برای این گوشی، اسلایدر کنار بدنه را کنار بگذارد. لازم به ذکر است این اسلایدر به کاربران اجازه می دهد که به راحتی گوشی را مثلا در حالت سایلنت قرار دهند و برای چنین کاری دیگر احتیاج به آنلاک کردن گوشی ندارند. در رابطه با تاریخ معرفی این گوشی هم در آینده نزدیک شاهد این رویداد نخواهیم بود و قرار است در نیمه دوم سال 2022 وان پلاس 10 معرفی گردد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "تمام مشخصات کلیدی وان پلاس 10 لو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام مشخصات کلیدی وان پلاس 10 لو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید