خرید ارزان و شگفت انگیز از مراکز خرید آنتالیا

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، آنتالیا و استانبول دو مقصد منتخب مسافرتی برای ایرانیان و از قطب های اصلی جهانگردی ترکیه می باشد. آنتالیا به دلیل آب و هوای گرم و دلپذیر و ساحل شنی زیبایی که دارد هر ساله جهانگردان و جهانگرد های زیادی از کشورهای مختلف جهان را جذب خود می کند. نکته قابل توجه در مورد آنتالیا این است که شهری به این زیبایی و با این حجم از جهانگرد به مراکز خرید بزرگ و متنوعی نیاز دارد تا بتواند نیازهای مسافران را برطرف کند و تفریحات متنوعی را برای آنان فراهم کند. نزدیکی آنتالیا به ایران و عدم نیاز به ویزا برای سفر به آنتالیا باعث شده این شهر به یکی از شهرهای مناسب جهانگردی و خرید برای ایرانیان تبدیل شود. به همین منظور در این مقاله از خبرنگاران تصمیم گرفتیم تا مراکز خرید ارزان آنتالیا را به شما عزیزان معرفی کنیم تا در سفر خود به این شهر از آن ها دیدن کنید.

خرید ارزان و شگفت انگیز از مراکز خرید آنتالیا

برای خرید مقرون به صرفه ترین تور آنتالیا از وبلاگ توسعه دهنده ها اینجا کلیک کنید.

معرفی مراکز خرید مقرون به صرفه آنتالیا

آنتالیا شهری ساحلیست که دارای مراکز خرید زیبا و مدرن متعددی می باشد و در بخش های مختلفی از شهر این امکانات وجود دارند. در ادامه مطلب به معرفی مراکز خرید مقرون به صرفه آنتالیا و بازارهای محلی شهر می پردازیم.

  • مرکز خرید مارک آنتالیا

مرکز خرید مارک یکی از مراکز خرید آنتالیا است که در سال 2013 میلادی افتتاح شد. این مرکز خرید رستوران ها و کافه های متعدد به همراه سالن سینمای بسیار بزرگی دارد. در این مرکز خرید برندهای متنوعی از جمله منگو، برشکا، کوتون، اپل و برندهای معتبر دیگر شعبه دارند که می توانید اجناس باکیفیتی را از آن ها تهیه کنید. چندین طراح معروف برندهای ترکیه ای نیز در مرکز خرید مارک، مشغول به فعالیت هستند. یکی از ویژگی های اصلی این مرکز خرید نورپردازی بیرونی و داخلی آن است که هر بازدید کننده ای را جذب خود می کند.

شرکت های ترکی معروفی در مرکز خرید مارک حضور دارند که معروفیت دنیای و بین المللی دارند و از میان آن ها می توان به ماوی، لافت جین و سارار اشاره کرد. برندهای خارجی تامی، نایکی، گوچی، شنل و هرمس نیز در مرکز خرید مارک حضور دارند و به مشتریان خدمات ارائه می دهند.

امکانات عمومی مرکز خرید مارک شامل پارکینگ، فودکورت، کافی شاپ، صرافی، سالن بازی برای بچه ها و سالن سینما است.

  • مرکز خرید تراسیتی

تمام کسانی که یک بار به آنتالیا سفر کرده باشند، مرکز خرید تراسیتی را می شناسند. این مرکز خرید در رده مراکز خرید مقرون به صرفه آنتالیا قرار نمی گیرد، اما یکی از بزرگ ترین و لوکس ترین مراکز خرید آنتالیا است که در منطقه خوش آب و هوای لارا واقع شده که در 6 کیلومتری شرق آنتالیا قرار گرفته است.

مرکز خرید تراسیتی علاوه بر لوکس بودن با مساحتی بالغ بر 50 هزار متر مربع در چهار طبقه روی زمین و چند طبقه در زیر زمین ساخته شده است. این مرکز خرید دارای 185 فروشگاه و 30 رستوران به همراه زمین بازی برای بچه ها، سینمای سه بعدی و پارکینگ با گنجایش بالا است.

در تراسیتی یک آژانس مسافرتی به نام بلموندو نیز وجود دارد که مسافران می توانند از خدمات آن بهره مند شوند. طولی نکشید تا تراسیتی به معروف ترین مرکز خرید آنتالیا تبدیل شد و برترین برندهای بین المللی را در خود جای داد که جوابگوی هر سلیقه ای است. در این مرکز خرید اجناس با حراج های فصلی و دوره ای قابل توجهی به فروش می رسد.

امکانات مرکز خرید تراسیتی شامل رستوران، فود کورت، کافی شاپ، صرافی، سینما سه بعدی، کافی نت، سالن بازی و سرگرمی و پارکینگ اختصاصی می شود.

  • مرکز خرید میگروس

مرکز خرید میگروس آنتالیا بسیار وسیع و مجلل است. این مرکز خرید در سال 2001 میلادی با 130 فروشگاه افتتاح شده که در بلوار آتاتورک در محله آراپسویو قرار گرفته است. در مرکز خرید میگروس برترین برندهای ترکی و بین المللی با مارک های خیلی معتبر عرضه می شود.مرکز خرید میگروس معمولا میزبان جشنواره های مختلف مخصوصا در فصل بهار و تابستان است، جشن ها و رویدادهای مختلفی در این مرکز خرید برگزار می شود.

امکانات مرکز خرید میگروس شامل فود کورت، رستوران، کافی شاپ، کافه تریا، پارکینگ، سالن بازی برای بچه ها، سینمای سه بُعدی، کافی نت و صرافی می شود.

  • مرکز خرید اوزدیلک

یکی از معروف ترین مراکز خرید آنتالیا که پیشنهاد می کنیم حتما از آن دیدن کنید، مرکز خرید اوزدیلک در شهر و محله فابریکلار قرار گرفته و مکان بسیار مناسبی برای عاشقان خرید است. در این مرکز خرید مارک های مختلف پوشاک عرضه می شود، برترین برندهای بین المللی در این مرکز دارای شعبه هستند، علاوه بر خرید، فعالیت های فرهنگی نیز از دیگر هدف های تاسیس مرکز خرید اوزدیلک بوده است.

مرکز خرید مال

این مرکز دقیقا در کنار مرکز خرید دپو واقع شده است و دارای 144 فروشگاه است. اسباب بازی های بسیار معروف آموزشی دنیا در فروشگاه های معتبر این مرکز خرید به فروش می رسد که همین امر نیز در معروفیت این مجموعه بسیار تاثیر گذار بوده است.از دیگر امکانات این مرکز خرید می توان به مرکز بازی بچه ها، فود کورت، پارکینگ و رستوران اشاره کرد.

  • مرکز خرید شی مال

این مرکز خرید، جزو معروف ترین مراکز خرید آنتالیا است که گردشگران در هر منطقه ای که اقامت داشته باشند حتما از این مرکز خرید دیدن می کنند. قیمت ها در مرکز خرید شی مال بسیار مقرون به صرفه است و جزو مراکز خرید مقرون به صرفه آنتالیا محسوب می شود. در شی مال انواع کالاهای با کیفیت نظیر کیف و کفش، لوازم آرایشی، زیور آلات، پوشاک، لوازم بهداشتی، ساعت و… وجود دارد.

  • مرکز خرید دپو

در آخرین بخش از مراکز خرید مقرون به صرفه آنتالیا نوبت به مرکز خرید دپو می رسد. یکی از معروف ترین مراکز خرید کمر آنتالیا، مرکز خرید دپو است که در سال 2004 تاسیس شده است. در این مرکز خرید قیمت ها کاملا مقرون به صرفه است، همین امر سبب شده سالانه عده ای زیاد برای خریدهای خود اینجا را انتخاب کنند. مرکز خرید دپو به دلیل الگو برداری از معماری مدیترانه ای 80 فروشگاه را در یک طبقه جای داده است که شما می توانید برند مورد علاقه خودتان نظیر برند کولینز، هوتیک، کوتون، نایک، آدیداس و… را در این مرکز خرید پیدا کنید.

بازارهای آنتالیا در کدام منطقه قرار دارند؟

بدیهیست که خرید کردن یکی از لذت بخش ترین قسمت های هر سفر است، اما ممکن است برخی از افراد چندان علاقه ای به پاساژگردی نداشته باشند، در این صورت به شما پیشنهاد می شود که سری به بازارهای محلی آنتالیا بزنید. بازار قدیمی آنتالیا یکی از معروف ترین بازارهای آنتالیا است، در این بازار مغازه ها و غرفه های پارچه فروشی و لباس فروشی بسیاری به چشم می خورد. با کمی گشت و گذار در این بازار می توانید انواع و اقسام ظرف های سنتی و سوغاتی ها را به سبک ترکی تهیه کنید. از بازار های معروف آنتالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازار لیدیا سوزانی

این بازار بزرگ و زیبا فقط مختص خرید و فروش فرش است که در این بازار معروف فرش های بسیار اصیلی به فروش می رسد.

  • بازار گاراژ شرقی آنتالیا

این بازار یکی از بازار روز های آنتالیا است که فروشندگان و مردم محلی اجناس مختلف خود را به صورت روزانه در آن به فروش می رسانند.

  • بازار جو مارتسی

جو مارتسی در یک منطقه مسکونی بسیار زیبا و شیک و همچنین گران قیمت واقع شده است و در روزهای یکشنبه برپا می شود. جو مارتسی بازار یکی از معروف ترین بازارهای خیابانی آنتالیا است و جزو پرهیاهوترین مراکز خرید آنتالیا به شمار می رود. به غیر از فراوانی میوه و سبزیجات تازه و غذاهای بومی، می توانید در این بازار پارچه، چرم، گیاهان معطر و ادویه های ترکی را به عنوان یادگاری و سوغاتی خریداری کنید. مردمان محلی عموما خریدهای خود از بازار جومارتسی را در نزدیکی شب انجام می دهند که قیمت ها افت قابل توجهی دارند.

  • بازار محلی کاله ایچی آنتالیا

کاله ایچی بازار معروف و زیبایی است و سبک بسیار متفاوتی با مراکز خرید مقرون به صرفه آنتالیا دارد. این بازار محلی برای بساط دست فروشانی است که بیشتر اوقات صنایع دستی، فرش و گلیم، پوشاک به مردم عرضه می کنند. در این بازار زنان و مردان ترک در کنار هم کار می کنند. در یک قسمت از این بازار انواع میوه و سبزیجات تازه را می توانید خریداری کنید.

  • شنبه بازار آنتالیا

خبر خوب برای طرفداران بازارگردی این است که در ترکیه هم مانند ایران چندشنبه بازار وجود دارد! یکی دیگر از جاذبه های آنتالیا، به طور قطع بازارهای روزانه و هفتگی این شهر خارق العاده است. گردشگران علاوه بر خرید می توانند از سواحل زیبای آنتالیا در منطقه رویایی لارا نیز لذت ببرند.

  • ایکی (کاپیلی) قاپیلی هان

از قدیمی ترین بازارهای آنتالیا که مدرن شده است، ایکی کاپیلی هان به معنی کاروانسرا با دو در ورودی است که در قرن چهاردهم مرکزی برای تجارت ادویه ای معطر، میوه و سبزیجات، ابریشم های رنگین و پارچه بوده است.

در سال های اخیر بازسازی هایی بر روی آن اجرا شده و تبدیل به یکی از قطب های تازه در آنتالیا شده است. اگر چه جای این بازار تغییری نکرده، اما کارگاه هنرمندان صنایع دستی مدرن شده و دیدنی مسگران پشت بازار نشان دهنده قدمت این مجموعه است.

  • بازار جمهوریت محلی

یکی از برترین بازارهای آنتالیا بازار جمهوریت است. این بازار که در نزدیکی مرکز خرید مارک است و در هر ساعت از روز که به سمت این بازار بروید پر رفت و آمد و شلوغ است. اقلامی که در این بازار به فروش می رسد، بسیار مقرون به صرفه و مقرون به صرفه است که دنیاگرد های بسیاری را به سمت خود می کشاند.

  • فروشگاه های کوچک محلی در آنتالیا

فروشگاه ها و مراکز خرید آنتالیا نسبت به ایران مقرون به صرفه تر هستند و به راحتی می توان مناسب ترین قیمت ها را با برترین برندها در آنجا یافت. به طور کلی اجناس در آنتالیا قیمت کمتری نسبت به استانبول دارند. با آغاز فصل حراج نیز کاهش قیمت سیل عظیمی از گردشگران را روانه پاساژها و مراکز خرید آنتالیا می کند. در ادامه چند مرکز خرید مقرون به صرفه در شهر آنتالیا را خواهیم کرد.

  • مرکز خرید آراستا

خرید در مرکز خرید آراستا بسیار دلنشین و به یاد ماندنی خواهد بود. تمام اجناسی که در این مرکز به فروش می رسد با تمام طرح های مد و فشن روز دنیا مطابقت دارد.

  • مرکز خرید آکا پارک

یکی از مزیت های خرید در آکا پارک داشتن انواع کالاهایی مانند انواع لباس های مردانه و زنانه، محصولات نساجی، جواهرات، اسباب بازی، وسایل ورزشی، کیف و کفش به قیمت بسیار مقرون به صرفه است.

طلا و جواهرات اصل ایتالیایی و ترکی در آکا پارک با قیمت روز و با انواع طرح های گوناگون فروخته می شود. یکی دیگر از خوبی های این مرکز نزدیک بودن به مکان های معروف آنتالیا است.

حراج ها در آنتالیا

حراج ها در شهر آنتالیا به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول شامل حراج هایی هستند که تقریبا به زمان و فصل وابسته نبوده و در هر موقعیتی قابل استفاده هستند. یک نوع حراج است که با تقاضای سفر در ایام خاصی از سال به شدت افزایش می یابد. در واقع شما در این ایام با پدیده حراج فصلی روبرو هستید. دسته دوم مربوط به حراج های فصلی است که فرصتی عالی برای پر کردن چمدان هایتان از لباس های درجه یک ترکی خواهد بود، حراج های فصلی بهشت خریداران پوشاک به شمار می رود. به طور کلی اجناس در آنتالیا قیمت کمتری نسبت به استانبول دارد.

از آنتالیا چی بخریم؟

در کل آنتالیا برای خریدهای پوشاک، زیورآلات، لوازم خانگی و لوازم آرایشی و بهداشتی گزینه مناسبی است. فرش های دست بافت محلی یکی دیگر از سوغات آنتالیا است.

برترین زمان خرید در آنتالیا

برترین زمان برای کسانی که تنها به منظور خرید به آنتالیا سفر می کنند ماه دسامبر و اوایل ژانویه است. زیرا اوایل سال میلادی بیشتر فروشگاه ها دارای تخفیف های جذابی هستند. یکی از نکاتی که باید توجه کنید این است که در این بازه زمانی هوای ترکیه بسیار سرد است، برای همین باید حتما لباس گرم به همراه داشته باشند.

نتیجه گیری

از آنجا که سرگرمیات فراوان و متعددی در آنتالیا ارائه شده است، این شهر می تواند برترین مقصد مسافرتی برای انواع سلیقه ها باشد. پس اگر می خواهید یکی از برترین و به یاد ماندنی ترین سفرها را در زندگی خود تجربه کنید، حتما سری به شهر زیبای آنتالیا بزنید تا علاوه بر خرید از چشم انداز ها زیبا و سواحل شنی این شهر لذت ببرید.

  • حراجی های آنتالیا در چه فصلی آغاز می شود؟

اگر برای خرید لباس به آنتالیا می روید، باید در ماه دسامبر و اویل ژانویه که آغاز سال نو میلادی است به این شهر سفر کنید تا از حراجی ها بهره مند شوید.

  • کدام برندهای معروف خارجی در آنتالیا شعبه دارند؟

برندهای گوچی، شنل، هرمس، نایکی، آدیداس، تامی و چند برند مطرح دیگر در مراکز خرید آنتالیا شعبه رسمی دارند.

  • مرکز خریدهای معروف آنتالیا کدامند؟

مراکز خرید تراسیتی، مارک، دپو، میگروس، شی مال و اوزدیلک از مراکز خرید به نام آنتالیا هستند.

منبع: الی گشت

به "خرید ارزان و شگفت انگیز از مراکز خرید آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید ارزان و شگفت انگیز از مراکز خرید آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید