دختران کارخانه در کتاب فروشی ها، روایتی از جامعه کارگری در چین مدرن

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها؛ کتابی از لسلی تی. چانگ به نام دختران کارخانه؛ روایت هایی از بطن چین مدرن، با ترجمه ندا غیور و به همت نشر کوله پشتی روانه کتاب فروشی ها شد.

دختران کارخانه در کتاب فروشی ها، روایتی از جامعه کارگری در چین مدرن

در شرح کتاب آمده که چین بیش از صدوچهارده میلیون کارگر مهاجر دارد که بزرگ ترین جمعیت مهاجر دنیا است. بیشتر این مهاجران که در کارخانه ها مشغول به کارند، دختران 16-25ساله هستند. لسلی چانگ سال ها در دونگوان زندگی نموده که مرکز تجمع کارخانه های جنوب چین است. به احتمال زیاد در حین خواندن این متن وسیله الکتریکی یا لباسی به همراه داشته باشید که در یکی از این کارخانه ها فراوری شده است. او در این کتاب داستان این کارگران را نقل می نماید، به خصوص دو دختر جوانی که سه سال زندگی شان را دنبال نموده است.

چانگ دنیایی را به تصویر می کشد که تنها با گم کردن تلفن همراهتان ممکن است نامزد و دوستان خود را از دست بدهید؛ جایی که دروغگویی درمورد سن، تحصیلات و تجربه کاری اغلب لازمه پیشرفت است، جایی که می توانید با گذراندن یک دوره کوتاه کامپیوتر یا زبان انگلیسی به یک طبقه اجتماعی کاملا متفاوت پرتاب شوید. دختران کارخانه داستان های قدیمی ناگفته ای را درباره جمعیت بزرگ زنان گمنامی روایت می نماید که ساعت های بی تعداد، اغلب در شرایطی خطرناک، کار می نمایند تا کالاهایی را برای ما فراهم نمایند که ارزش خاصی برایشان قائل نیستیم.

دختران کارخانه شامل دو بخش به نام های در شهر و روستا است که بیرون رفتن، شهر، فقیر مردن گناه است، بازار استعدادیابی، دختران کارخانه، یادبود بی نام، مربع و دایره، قرار عاشقانه هشت دقیقه ای، انگلیسی به سبک خط مونتاژ، روستا، مورخی در خانواده من، مرکز خرید ساوث چاینا، عشق و پول، مقبره امپراطور و سلامت کامل از جمله فصل های این کتاب به تعداد می آید.

در بخشی از کتاب می خوانیم: داشتن دوست واقعی در کارخانه کار آسانی نبود. دوازده دختر در اتاق های کوچک می خوابیدند و در چنین مکان های تنگی بهتر بود رازهایشان را پیش خودشان نگه دارند. بعضی از دخترها با کارت شناسایی قرضی در کارخانه استخدام می شدند و هیچ وقت و به هیچ کس نام واقعیشان را نمی گفتند. بعضی فقط با هم استانی هایشان صحبت می کردند که البته آن هم خطرات خود را داشت.

کتاب دختران کارخانه؛ روایت هایی از بطن چین مدرن نوشته لسلی تی. چانگ، در 464 صفحه، به قیمت 78 هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز و با ترجمه ندا غیور، از سوی نشر کوله پشتی به بازار کتاب آمد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "دختران کارخانه در کتاب فروشی ها، روایتی از جامعه کارگری در چین مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دختران کارخانه در کتاب فروشی ها، روایتی از جامعه کارگری در چین مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید