رایزنی ماکرون و جانسون درباره برگزیت و ایران

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه با یکدیگر دیدار و درباره برگزیت، ایران و سوریه مذاکره خواهند کرد.

رایزنی ماکرون و جانسون درباره برگزیت و ایران

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ توسعه دهنده ها به نقل از رویترز، یک مقام دفتر ریاست جمهوری فرانسه امروز دوشنبه خاطرنشان کرد: امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس 22 اوت پنجشنبه با یکدیگر دیدار خواهند کرد و درباره برگزیت و ایران و سوریه مذاکره می نمایند.

وی اضافه نمود: رئیس جمهور فرانسه میزبان بوریس جانسون برای یک شام کاری در کاخ الیزه خواهد بود.

جانسون میخواهد روز چهارشنبه هفته جاری نیز با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان دیدار کند.

بعضی منابع مطلع خاطرنشان کردند که جانسون در دیدار با رهبران آلمان و فرانسه، ضرب الاجلی را برای دستیابی به توافق برگزیت با بروکسل معین خواهد نمود و در غیر این صورت بریتانیا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

نماینده محافظه کار انگلیس: کوربین نمی تواند رهبری دولت وحدت را بر عهده داشته باشد

دومینیک گریو نماینده محافظه کار انگلیسی در اظهاراتی تاکید نمود: جرمی کوربین رهبر حزب کارگر فرد مناسبی برای اداره دولت وحدت ملی احتاقتصادی نخواهد بود.

وی در ادامه اضافه نمود: تصور نمی کنم که او بتواند یک دولت وحدت ملی را اداره و رهبری کند. افراد دیگری باید اداره چنین دولتی را بر عهده بگیرند. ولی کاملا آماده همکاری با او و سایر سیاستمداران در مجلس عوام هستم تا مانع از برگزیت بدون توافق شویم.

حزب کارگر انگلیس: مجلس باید برای بحران برگزیت فورا تشکیل جلسه دهد

جان مک دانل سخنگوی امور اقتصادی حزب کارگر انگلیس امروز دوشنبه در اظهاراتی تاکید نمود: مجلس انگلیس باید برای مذاکره درباره برگزیت فورا تشکیل جلسه دهد.

اظهارات این مقام ارشد حزب کارگر انگلیس پس از آن است که اسناد رسمی فاش شده نشان می دهد که انگلیس در صورت برگزیت بدون توافق با کمبود شدید مواد غذایی دارو و سوخت روبرو خواهد شد.

بوریس جانسون وعده داده است تا بریتانیا را در روز 31 اکتبر با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند. این در شرایطی است که بعضی از نمایندگان محافظه کار تهدید نموده اند که برای جلوگیری از برگزیت بدون توافق، علیه وی رای خواهند داد.

جانسون پیش از این تهدید نموده است که حتی حاضر است مجلس انگلیس را به حالت تعلیق درآورد تا بتواند مانع از مخالفت نمایندگان مجلس با برگزیت بدون توافق گردد.

مجلس انگلیس فعلا در تعطیلات تابستانی به سر می برد و تا 3 سپتامبر هیچ گونه نشستی نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رایزنی ماکرون و جانسون درباره برگزیت و ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی ماکرون و جانسون درباره برگزیت و ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید