سفیر فیلیپین در بیروت بر اثر کرونا مُرد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، پایگاه فیلپینی رَپلِر امروز (پنجشنبه) اعلام نمود که سفیر جدید این کشور در لبنان بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

سفیر فیلیپین در بیروت بر اثر کرونا مُرد

در این گزارش به نقل از بیانیه صبح امروز وزارت خارجه فیلیپین اعلام شده که (خانم) برنادیتا کاتالا سفیر جدید فیلیپین در بیروت بر اثر اختلالات تنفسی ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در سن 62 سالگی درگذشت.

این گزارش تاکید کرده، اگرچه این دیپلمات ارشد با کرونا درگذشته، اما وی از قبل نیز با برخی مسائل مزمن تنفسی دست و پنجه نرم می کرد و این بار نیز در بیمارستان قلب عیسی (ع) بیروت تحت درمان بود که با ابتلا به ویروس کووید-19 جان به جان آفرین تسلیم کرد.

در بیانیه این ضمن ابراز تاسف شدید از غم از دست رفتن خانم کاتالا، آمده است، وی 27 سال به عنوان یک دیپلمات حرفه ای برای فیلیپین فعالیت کرد؛ وی پیش از این سفیر فیلیپین در کوالالامپور و جاکارتا در مالزی و اندونزی نیز بود.

وی پیشتر نیز مدیرکل اداره صدور ویزا وزارت خارجه فیلیپین و سرکنسول این کشور در هنگ کنگ بود و از ماه دسامبر 2019 (سه ماه قبل) به سفیری فیلیپین در بیروت منصوب شده بود.

خانم کاتلا نخستین دیپلمات (زن) فیلیپینی نیست که در خارج از کشور به کرونا مبتلا شده است، چرا که هفته گذشته آزمایشات پزشکی از هیات دیپلماتیک فیلیپین در سازمان ملل نیز نشان داد که یک دیپلمات زن دیگر این کشور در این سازمان به این ویروس مبتلا شد و تحت قرنطینه قرار گرفت.

روزنامه مانیلا تایمز روز جمعه به نقل از کیرو آزوسنا جانشین نماینده فیلیپین در سازمان ملل نیز با اعلام این خبر بدون ذکر نام این دیپلمات زن فیلیپینی، او را نخستین دیپلمات خارجی در سازمان ملل خواند که از میان سه هزار نیروی مستقر در دبیرخانه این سازمان از 193 کشور جهان، به این بیماری مهلک مبتلا شده است.

بر اساس این گزارش، این دیپلمات زن فیلیپینی که خود در کمیته ششم مجمع عمومی سازمان ملل و در خصوص مسائل قانونی فعالیت می کند، آخرین بار دوشنبه گذشته به مقر سازمان ملل در نیویورک رفت و یک روز بعد علائم مشابه آنفلوانزا در وی ظاهر شد.

وزارت بهداشت لبنان شمار مبتلایان به کرونا در این کشور را 479 نفر اعلام کرده است.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "سفیر فیلیپین در بیروت بر اثر کرونا مُرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر فیلیپین در بیروت بر اثر کرونا مُرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید