نجات خرس قطبی که قوطی فلزی زبانش را پاره کرد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، یک خرس قطبی که در اطراف یک پایگاه در قطب شمال پرسه می زد، پس از گیرکردن زبانش در قوطی فلزی شده نجات یافت.

نجات خرس قطبی که قوطی فلزی زبانش را پاره کرد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، ساکنان محله دورافتاده دیکسون اعلام کردند که یک خرس قطبی ماده آسیب دیده سرگردان در نزدیکی کلبه های روستا مشاهده شد. ظاهراً از ساکنان التماس کرد که یاری نمایند.

ویدئویی منتشر شده مردی را نشان می دهد که کوشش می نماید به خرس یاری کند، اما به نظر می رسد قوطی آنقدر در دهانش فرو رفته است که یاری کردن ناممکن ایت.

یکی از ساکنان محلی گفت: خرس با قوطی آنقدر خسته شده بود که به سمت ما می آمد و زبانش را بیرون آورد. اما یاری کردن بدون آسیب رساندن به خرس غیرممکن بود، بنابراین مردم تسلیم شدند.

در نهایت، تیمی از باغ وحش مسکو حضور یافتند و توانستند با استفاده از دارت خرس را آرام نمایند، قوطی را خارج نمایند و هرگونه بریدگی روی زبانش را درمان نمایند.

میخائیل آلشینتسکی، دامپزشک باغ وحش گفت که خرس لاغر و کمی کم آب بود، اما انتظار می رود جراحاتش بهبود یابد.

سوتلانا آکولووا، مدیر کل باغ وحش مسکو به رویترز گفت: ما چند ماهی را در نزدیکی خرس گذاشتیم، زیرا او برای مدت طولانی بدون آب و غذا بود.

او قرار است پس از چند روز نظارت در زیستگاه خود رها گردد.

کارشناسان می گویند که خرس به احتمال زیاد هنگام کوشش برای جستجوی غذا به قوطی برخورد نموده است.

یک خرس قطبی به احتمال زیاد هرگز به این شکل به انسان نزدیک نمی گردد، اما کارشناسان بر این باورند که این امر به علت ناامیدی او از یاری و ضعف او از گرسنگی است.

در گزارشی در این هفته، تیمی از دانشمندان کانادایی و آمریکایی هشدار دادند که خرس های قطبی گرسنه به طور فزاینده ای برای پر کردن شکم خود به زباله دان ها روی می آورند، زیرا زیستگاه یخی آن ها به علت تغییرات آب و هوایی از بین می رود.

دانشمندان می گویند زباله های انسانی تهدیدی در حال ظهور برای جمعیت خرس های قطبی آسیب پذیر است، زیرا این حیوانات بیشتر به محل های دفن زباله در نزدیکی جوامع شمالی در مکان هایی مانند روسیه، کانادا و آلاسکا متکی می شوند.

منبع: فرارو

به "نجات خرس قطبی که قوطی فلزی زبانش را پاره کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات خرس قطبی که قوطی فلزی زبانش را پاره کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید