نساجی مازندران- سایپا؛ خیز از قعرنشینی

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، خبرنگاران - گروه استان ها: هفته هشتم لیگ برتر عصر امروز شروع می گردد و در یکی از حساس ترین دیدارها، نساجی مازندران در قائمشهر میزبان سایپا خواهد بود ونکونام در فکر کشیدن ترمز سایپا برای فرار از جمع قعر نشینان است.

نساجی مازندران- سایپا؛ خیز از قعرنشینی

دیدار دو تیم نساجی مازندران و سایپا تهران عصر جمعه ساعت 18 و 30 دقیقه در استادیوم شهید وطنی قائمشهر برگزار می گردد و بیژن حیدری با همراه یاری ها تورج عیوض محمدی، علی دودانگه و علی صفایی و نظارت ابوطالب طاهریان این دیدار را قضاوت می نمایند.

نساجی مازندران؛ جواد نکونام در 9 هفته پایانی لیگ گذشته راهنمایی نساجی را به دست گرفت و موفق شد از 27 امتیاز ممکن 23 امتیاز کسب نموده و آرزوی قائمشهری ها را پس از 24 سال برآورده سازد و با کسب چنین موفقیتی برای اولین بار در دوران کوتاه مربیگری اش نشستن روی نیمکت یک تیم لیگ برتری را تجربه کند.

قائمشهری ها که برای فصل جدید بازیکنان نه چندان مطرح لیگ یک و برتری را به خدمت گرفته اند، در اولین تجربه خود در سطح اول فوتبال کشور در هفت هفته ابتدایی با ارائه بازی های نسبتا ضعیف، یک پیروزی، سه تساوی و سه شکست را تجربه نموده اند، به طوری که دیدار نخست خود را با نتیجه یک - صفر به ذوب آهن واگذار کردند و پس از دو تساوی یک - یک برابر تراکتورسازی و پارس جم، مسابقه برابر فولاد خوزستان را با نتیجه 2-1 واگذار کردند و انتها در پنجمین دیدار خود توانستند نفت مسجد سلیمان را که تا پیش از بازی مقابل نساجی حتی یک بار نتوانسته بود دروازه حریفانش را باز کند با پیروزی یک - صفر بدرقه نمایند. شکست 2-1 و تساوی بدون گل برابر پرسپولیس و استقلال موجب شد تا نکونام و شاگردانش با 6 امتیاز در رده سیزدهم جدول رده بندی قرار گیرند تا طرفداران این تیم چشم به روزهای آینده بدوزند.

آنچه در این هفته ها بیش از هر چیزی در بازی های نساجی مشهود است، عدم حضور یک هافبک تهاجمی متخصص در کمربند میانی این تیم که بتواند هم تیمی های خود را در موقعیت گلزنی قرار دهد و همچنین نداشتن یک مهاجم 6 دانگ با قابلیت های محمد عباس زاده در فصل گذشته است که به اعتقاد کارشناسان تاکتیک اشتباه نکونام از بازی دریافت از سلطان محوطه جریمه دو سال اخیر نساجی، موجب گردیده تا علاوه بر اینکه از زهر قائمشهری ها در نوک پیکان خط حمله به طور محسوسی کاسته گردد، این تیم با ارفاق به عنوان چهارمین خط حمله ضعیف لیگ هجدهم شناخته گردد.

نکونام و شاگردانش که در این هفته ها فارق از هر نتیجه ای از روی سکوها تشویق گردیده اند به خوبی می دانند که این تشویق ها همیشگی نخواهد بود و با ادامه کسب چنین نتایجی باید منتظر عواقب ناخوشایندی از سوی طرفداران شان باشند.

بازیکن تاثیرگذار؛ فرشاد فرجی

انتقال فرشاد فرجی از قلب خط دفاعی نساجی به سمت راست موجب گردیده تا علاوه بر اینکه نساجی از آن منطقه از زمین کمتر مورد حمله قرار گیرد، نفوذ و سانترهای این بازیکن خط تدافعی تیم های مقابل را با مشکل روبرو کند.

سایپا؛ علی دایی پس از کسب سهمیه آسیا در فصل گذشته با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه قدم به لیگ هجدهم گذاشت. نارنجی پوشان تهرانی در اولین مسابقه خود موفق شدند سپیدرود را با نتیجه 3-صفر شکست دهند و در دربی خودروسازان شکست 3-صفر را تجربه نمایند. دایی و شاگردانش در ادامه ذوب آهن را با تساوی صفر - صفر متوقف کردند و با یک گل مغلوب تراکتورسازی شدند. سایپا در پنجمین بازی خود توانست پارس جم را با نتیجه یک - صفر شکست دهد و سپس فولاد و نفت مسجد سلیمان را با نتیجه مشابه 2-1 از پیش رو بردارد تا اوج گیری شاگردان دایی با رسیدن به رتبه چهارم جدول شروع گردد و با روحیه ای مضاعف از هتریک در پیروزی در هشتمین هفته لیگ برتر برای کسب چهارمین برد به قائمشهر بیایند.

دایی و شاگردانش که پیش از شروع لیگ در دیداری دوستانه در استادیوم سیمرغ به مصاف نساجی رفته بودند، به خوبی می دانند که طرفداران نساجی روز سختی را برای شان رقم خواهند زد و اگر می خواهند به چهارمین پیروزی متوالی خود دست یابند باید ابتدا بر جو وحشتناک استادیوم شهید وطنی چیره شوند.

بازیکن تاثیرگذار؛ علی دشتی

علی دشتی به عنوان بهترین گلزن سایپا در این فصل می تواند با استفاده از تخصصش در موقعیت سازی یکی از ارکان موفقیت تیم دایی در برابر نساجی لقب گیرد و محروم این دیدار ساموئل سارفو خواهد بود.

تقابل ویژه؛ تقابل محمد عباس زاده با علی دایی که به نوعی فوتبالش را مدیون وی است و همچنین حامد شیری و سجاد عاشوری با تیم سابق شان می تواند از جذابیت های این دیدار باشد.

به هر روی نساجی مازندران با جواد نکونام که پس از 24 سال به لیگ برتر راه یافته برای بازی مقابل سایپا لحظه شماری می نماید تا با برد شیرین خانگی از قعرنشینی در جدول لیگ برتر فوتبال رهایی یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نساجی مازندران- سایپا؛ خیز از قعرنشینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نساجی مازندران- سایپا؛ خیز از قعرنشینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید