نمد شهرکرد به دنیا معرفی می شود

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: معرفی و عرضه نمد شهرکرد به نقاط مختلف کشور و دنیا در دستور کار این اداره کل واقع شده است.

نمد شهرکرد به دنیا معرفی می شود

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، مهرداد جوادی گفت: معرفی شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد با نماد نمد و بهسازی کوی نمدمالان ضرورت دارد.

او افزود: پیوستن لکه های فرهنگی شهرکرد در محله های هدف براساس طرح جامع و تفضیلی شهرداری با بهره مندی از طرح بازآفرینی شهری باعث رونق و تحول در حوزه نمدمالی می شود.

جوادی شرح داد: راه اندازی گذر صنایع دستی در شهرکرد حدفاصل میدان فردوسی تا میدان ابوعلی سینا از مهم ترین نیازهای استان به عنوان مرکز اصلی تولید نمد در کشور به شمار می رود.

او افزود: احیا و تقویت کارگاه های سنتی واقع در کوی نمدمالان شهرکرد و همچنین راه اندازی بازارچه صنایع دستی چهارمحال و بختیاری حدفاصل میدان فردوسی تا میدان ابوعلی سینا جزو برنامه های در دست پیگیری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این استان افزون بر 12 هزار هنرمند صنایع دستی دارد که از این تعداد 3 تا 6 هزار نفر در فصل های مخلتف سال فعالیت می کنند.

او افزود: از مجموع فعالان صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری 500 نفر در رشته نمدمالی شهرهای شهرکرد و بروجن مشغول به فعالیت هستند.

جوادی اظهار کرد: هم اکنون 52 رشته صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

او ادامه داد: برخی تولیدکنندگان نمد چهارمحال و بختیاری تحصیلات دانشگاهی در رشته های طراحی و صنایع دستی و برخی نیز تحصیلات غیرمرتبط دارند.

منبع: میراث آریا

به "نمد شهرکرد به دنیا معرفی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمد شهرکرد به دنیا معرفی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید