معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری استان بوشهر

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، خبرنگاران/ این خبر پیرامون معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری استان بوشهر برای شما نگارش شد.

معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری استان بوشهر

لیست مطالب

سواحل ماسه ای گنبد نمکی جاشک گور دختر بازار سنتی بوشهر موزه دریا و دریانوردی

سواحل ماسه ای

خط ساحلی این استان با 700 کیلو متر طول یکی از زیباترین جاذبه های آن بشمار می رود که برای عموم مردم قابل دسترس است. علاوه بر آن نخلستان های سرسبز و سر به فلک کشیده این ساحل جلوه بسیاری دیدنی به این منطقه داده است.

گنبد نمکی جاشک

گنبد نمکی جاشک در فاصله 140 کیلومتری بوشهر حدفاصل شهرستان دیر و دشتی نهاده شده است. بعلاوه گنبد نمکی جاشک یکی از زیباترین گنبد های نمکی خاورمیانه است.

بیشتر بخوانیدگنبد نمکی جاشک بوشهر؛ دیدنی حیرت آور در جنوب ایران

گور دختر

گور دختر یک آرامگاه سنگی در شهرستان دشتستان استان بوشهر است که قدمت آن نزدیک به 600 سال می رسد و بسیار شبیه به مقبره کوروش بود. در خصوص این آرامگاه داستان های مختلفی وجود دارد که متعلق به مادر کوروش یا آتوسا، ماندانا، خواهر کوروش است.

بازار سنتی بوشهر

بازار قدیمی بوشهر در بخش سنتی شهر و منطقه دهدشتی واقع شده است که منطقه ای بسیار پر رفت و آمدی است. معماری این بازار سنتی بسیار زیبا ساخته شده و تمام صنایع دستی و سوغاتی های این شهر را میتوان از آن تهیه کرد.

موزه دریا و دریانوردی

موزه دریا نوردی یا عمارت کلاه فرنگی ابتدا مقر تابستانی نمایندگان انگلیس بود و بعد ها در اختیار نیروی دریایی نهاده شد. این بنا امروزه به اسم موزه، قطعات و تجهیزات نظامی نیروی دریایی را به نمایش گذاشته است.

منبع: همگردی

به "معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری استان بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری استان بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید