واقعیات جالب در خصوص گیاهان لوبیا که احتمالاً تا به حال در خصوص آنها نشنیده اید

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، آیا می دانستید که گیاهان لوبیا جزو محبوب ترین گیاهان سبزی و رستنی هستند؟ در اینجا بعضی واقعیات جالب در خصوص این گیاهان آورده شده است.

واقعیات جالب در خصوص گیاهان لوبیا که احتمالاً تا به حال در خصوص آنها نشنیده اید

مترجم : بهروزی

منبع:راسخون

آیا می دانستید که گیاهان لوبیا جزو محبوب ترین گیاهان سبزی و رستنی هستند؟ در اینجا بعضی واقعیات جالب در خصوص این گیاهان آورده شده است.

گیاهان لوبیا اغلب یادآور کلاس های علوم ما در مدرسه هستند. لوبیاها عموماً در مدارس به کار می فرایند تا به بچه ها کوچک در خصوص علم رویش دانه و بخش های یک گیاه ویژه، آموزش داده گردد. در واقع لوبیاها یک نام عمو می برای گستره وسیعی از گیاهان مختلف هستند که به خانواده Fabaceae تعلق دارند که با نام Leguminosae هم شناخته می شوند. بنابراین، انواع مختلف زیادی از گیاهان لوبیا وجود دارند که انواع فراوانی از لوبیاها را فراوری می نمایند. با این که بعضی لوبیاها به نام لوبیا سبز و یا لوبیا فرنگی قبل از رسیدن، برداشت می شوند و این لوبیاهای ترد و نارس، همراه با غلاف تخم و دانه، مصرف می شوند اما لوبیاهای دیگری هستند که به محض این که رسیدند برداشت می شوند و غلاف های دانه بعد از جمع آوری دانه ها، دور انداخته می شوند. این لوبیاها به حالت تازه و یا خشک مورد استفاده قرار می گیرند. حتی گیاهان، انواع مختلفی دارند. بعضی از گیاهان به صورت بوته رشد می نمایند اما بعضی دیگر بالا فراینده هستند.

واقعیاتی در خصوص گیاهان لوبیا :

بر این باور هستند که انواع مختلفی از لوبیاها از زمان های بسیار قدیم، به وسیله انسان ها کشت می شدند و مورد استفاده قرار می گرفتند. همان طور که در بالا ذکر شد، انواع مختلف و زیادی از لوبیاها وجود دارد از جمله لوبیا فرنگی، لوبیا چیتی، لوبیا گاربانزو یا نخود، باقلا، لوبیا لیما، لوبیا قرمز و لوبیای بزرگ و پهن. لوبیاها غنی از مواد مغذی هستند و هم چنین منبع خوبی از فیبر هستند. این گیاهان عموماً در باغ های خانگی یافت می شوند چون اذیت کن نیستند و به آسانی رشد می نمایند.

این گیاهان جزو بعضی از گیاهان سریع رشد نماینده در جهان هستند. این گیاهان نسبت به بسیاری از گیاهان رستنی و سبزی دیگر، با سرعت بیشتر رشد می نمایند و بالغ می شوند. ممکن است نرخ رشد آنها با توجه به نوع لوبیا کمی متفاوت باشد.

در واقع، تقریباً یک ماه و نیم طول می کشد تا این گیاهان از دانه و بذر برویند، رشد نمایند و برداشت شوند. این امر آنها را جزو گیاهان مطلوب برای باغ های خانگی هم ساخته است.

چرخه زندگی گیاه لوبیا با رویش از بذر و دانه آغاز می گردد. فرآیند با افشاندن بذر و آبیاری خاک آغاز می گردد. رطوبت منجر به انبساط پوشش دانه می گردد که ترک باز خواهد شد. ریشه، انرژی را از غذای ذخیره شده در دانه می گیرد و در جستجوی آب و مواد غذایی بیشتر، در میان شکاف و ترک ظاهر می گردد. هم زمان، ساقه ها به سمت بالا رشد می نمایند چون به نور خورشید احتیاج دارند. ساقه ها به تدریج برگ ها را توسعه خواهند داد و به صورت گیاه کامل رشد خواهند کرد. گیاه کامل رشد نموده، آغاز به فراوری گل می نماید که بارور خواهد شد. بعد از بارور سازی، گلها خشک خواهند شد و خواهند افتاد. تخمدان این گلها رشد می نماید تا غلاف های دانه را فراوری کند.

در بعضی گیاهان لوبیا مثل لوبیا سبز یا لوبیا فرنگی، غلاف های دانه ی ترد، تازه و نرسیده برداشت می شوند. انواع دیگر لوبیاها وقتی رسیدند و بالغ شدند، برداشت می شوند. با این که انواع زیادی از لوبیاها در باغ های خانگی کشت می شوند اما محبوب ترین لوبیاها، لوبیاهای پیچی (به صورت تاک رشد می نمایند) و لوبیاهای بته ای (گیاهان انبوه و پرپشت) هستند.

به خاطر محبوبیت رشد گیاهان لوبیا در باغ های خانگی، افراد زیادی به یادگیری نحوه رشد آنها علاقه مند هستند. حتی با این که ممکن است شرایط با انواع فردی فرق بکند اما این گیاهان احتیاجهای اصلی و اساسی مشخصی دارند.

چگونه گیاه لوبیا را بکاریم :

گونه ای از گیاه لوبیا را انتخاب کنید که می خواهید بکارید و دانه های آنها را بردارید. حالا در خصوص موقعیت و مکان تصمیم بگیرید که این مکان باید نور کامل آفتاب، خاک خوب آبکشی شده و pH 5ر5 تا 5ر6 را برای گیاهان تأمین کند. خاک را به طور کامل شخم بزنید و آن را با افزودن کمپوست، حاصل خیز سازید. باید مواد آلی کافی که غنی از فسفر و پتاسیم هستند، اضافه بکنید. این دانه ها را بعد از آخرین برف و سرما بکارید. خاک باید حداقل، دمای 55 درجه فارنهایت را داشته باشد. سوراخ هایی به عمق یک اینچ برای بذر افشانی ایجاد کنید. سوراخ ها باید فاصله سه اینچی از هم داشته باشند و ردیف های انفرادی باید سه پا دورتر باشند. اگر گیاهان در حال فراوری تاک باشند، در این مرحله ستون های چوبی قرار دهید. خاک را به طور میانه آبیاری کنید تا دانه ها آغاز به جوانه زدن بنمایند. وقتی آنها آغاز به فراوری برگ کردند، دانه ها را با اندازه کمی کود تغذیه کنید. هم چنین شما می توانید از کود گیاهی در این مرحله استفاده بکنید. حالا منتظر باشید که گیاهان شما گل دهند و لوبیا فراوری نمایند. با آبیاری میانه ادامه دهید. مطمئن شوید که گیاهان به طور سالم رشد می نمایند و هیچ گونه مشکل آفت و یا بیماری ندارند. اگر هر گونه مسئله ای وجود دارد، در اول کار آنها را برای محصول خوب برطرف و رجوع کنید.

شما می توانید این گیاهان را در باغ خود بکارید و محصول تازه ای از لوبیا را برای خانواده خود فراهم کنید. حتی بچه ها شما از این کار لذت خواهند برد و در خصوص علم رویش دانه و رشد گیاه، بیشتر یاد خواهند گرفت. اگر مبتدی هستید، با یک باغبان علمی و یا مسئولین باغبانی و زراعت محلی مشورت کنید تا در خصوص کاشت نوع ویژه ای از گیاه لوبیا که برای کشت انتخاب نموده اید، اطلاعات بیشتری حاصل کنید.

منبع: راسخون

به "واقعیات جالب در خصوص گیاهان لوبیا که احتمالاً تا به حال در خصوص آنها نشنیده اید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعیات جالب در خصوص گیاهان لوبیا که احتمالاً تا به حال در خصوص آنها نشنیده اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید