علم و تکنولوژی

نکات ایمنی در سفر با قطار؛ چطور سفری امن و بی دغدغه داشته باشیم؟

سفر با قطار تجربه ای لذت بخش است. بسیاری از افراد، قطار را به سایر وسایل حمل ونقل عمومی و حتی ماشین شخصی ترجیح می دهند. قطار وسیله امن و راحتی برای سفر است. اما با وجود امن بودن، ممکن است در ایستگاه، در خود قطار و در مراحل مختلف سفر، با مشکلاتی روبرو شوید....

21 اسفند 1402

5 راه آسان برای اضافه کردن صدا به عکس در دستگاه های مختلف

اگر قصد اضافه کردن صدا به یک عکس را بدون نیاز به استفاده از شبکه های اجتماعی دارید، این راهنما برای شماست و در اینجا به چندین روش اشاره می کنیم که با استفاده از آن ها امکان افزودن موسیقی دلخواه به عکس ها را هم در دسکتاپ و هم در گوشی خود خواهید داشت.

4 اسفند 1402

تله کابین میکامال؛ یکی از مجذوب کننده ترین تفریحات کیش

تله کابین میکامال کیش یکی از جاذبه های گردشگری نو در جزیره کیش است. تله کابین کیش در سال 1399 افتتاح شده و یکی از مجذوب کننده ترین تفریحات در جزیره کیش می باشد. بسیاری از ما جزیره کیش را برای تفریحات دریایی و مراکز خرید می شناسیم اما باید بدانیم که در حال...

15 بهمن 1402

ماموریت دانشمند ایرانی در آمریکا برای آوردن انرژی خورشید از فضا به زمین

ایسنا نوشت: ماموریت نمایشگر انرژی خورشیدی فضا که به سرپرستی علی حاجی میری دانشمند ایرانی در حال اجرا است، اولین ماموریت فضایی خود را برای آوردن انرژی خورشیدی به زمین به سرانجام رساند.

27 دی 1402

3 ایرباد نو JBL با کیس دارای نمایشگر لمسی معرفی شدند

سال گذشته JBL از یک ایرباد رونمایی کرد که کیس آن مجهز به نمایشگر لمسی بود. حالا این شرکت تصمیم گرفته چنین مشخصه ای را برای سه تا از ایربادهای خود ارائه کند. در ادامه به مشخصات ایربادهای Live Buds 3، Live Beam 3 و Live Flex 3 می پردازیم که هر سه 200 دلار قیمت دارند و از طراحی...

18 دی 1402

تماشای ترامپ در مکان و وضعیتی باورنکردنی ، عکس

ایسنا نوشت: به نظر برخی از کاربران، در میان تصاویر خلق شده از طریق هوش مصنوعی تصویر دونالد ترامپ واقع بینانه ترین عکسی است که بدبختی و فقر را بر تن یک انسان به تصویر کشیده است.

30 فروردین 1402

بعد از افطار چرت نزنید

دکتر مهمت سعید بوغداچی، متخصص داخلی و گوارش، هشدار داد که خوابیدن بلافاصله پس از افطار ممکن است منجر به مسائل رفلاکس معده گردد.

26 فروردین 1402

توانمندی های حوزه شهر هوشمند به نمایش در می آید

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، چهارمین نمایشگاه و کنفرانس شهر هوشمند ایران با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران 11 تا 13 تیرماه 1402 با مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار می گردد.

22 فروردین 1402

کدام مسائل جسمی با روزه گرفتن رفع می گردد؟

روزه گرفتن فواید بسیاری را برای سلامتی، درمان و زیبایی به همراه دارد؛ از فواید روزه گرفتن می توان به استراحت دستگاه گوارش، کاهش قند خون، یاری به کاهش وزن و پاکسازی پوست اشاره نمود.

14 فروردین 1402

مصرف پروبیوتیک ها چه تاثیری بر فشار خون دارد؟

به گفته مرکز ملی سلامت مکمل و یکپارچه ایالات متحده، پروبیوتیک ها که در مکمل ها، محصولات زیبایی و بعضی مواد غذایی مانند ماست یافت می شوند، ممکن است به حفظ تعادل و سلامت میکروبیوم حساس بدن ما یاری نمایند.

21 اسفند 1401

علامت هشدار دهنده برای سطح کلسترول بالا

افراد مبتلا به کلسترول بالا ممکن است در معرض خطر حمله یا سکته مغزی باشند.

17 اسفند 1401

امکانات و ویژگی های گوشی کوکاکولا

گوشی کوکاکولا هم پایان عرضه شد. این گوشی که در اصل ریلمی 10 پرو کوکا کولا ادیشن است، چه امکانات و ویژگی های منحصربه فردی دارد؟

16 اسفند 1401

مدیر متا: دولت ایران فیلتر کرده اما روزانه ده ها میلیون کاربر به اینستاگرام می آیند

سیتنا نوشت: مدیران پلتفرم متا که شرکت مادر اینستاگرام است، در نشستی خبری ادعا کردند که تلاش ها برای جلوگیری از دسترسی شهروندان ایرانی به اینستاگرام چندان موثر نبوده است و همچنان ده ها میلیون ایرانی از اینستاگرام استفاده می کنند.

5 اسفند 1401

اسکن های تازه قلبی می توانند سال ها قبل از وقوع حملات قلبی به بیماران هشدار دهند

بر اساس تحقیقات نو، اسکن های با فناوری پیشرفته می توانند بیمارانی را که در معرض خطر حمله قلبی هستند، سال ها قبل از وقوع آن شناسایی نمایند.

1 اسفند 1401

اپلیکیشنی برای گزارش مشاهده بشقاب پرنده؛ چطور می توان از انیگما استفاده کرد؟

یک استارت آپ در بروکلین، پلتفرمی طراحی نموده که در آن مردم می توانند محتوای مربوط به بشقاب پرنده ها را در آن درج نمایند.

16 بهمن 1401

حشره بی نظیر الهام بخش ایرباس شد

سیستم اتوماتیک تازه ایرباس که دراگون فلای نام دارد، برای تقلید از توانایی حشرات در تشخیص مکان های خاص پیشرفته است.

27 دی 1401

قیمت گوشی های سامسونگ دوشنبه 19 دی 1401

خبرنگاران- قیمت گلکسی A32 که یکی از پرفروش ترین گوشی های فعلی سامسونگ در ایران است، امروز یکشنبه 19 دی با فضای ذخیره سازی 128 گیگابایت به هفت میلیون و 400 هزار تومان رسیده است. مدلی که تا یک ماه پیش، یک میلیون مقرون به صرفه تر فروخته می شد. گلکسی A13 یکی دیگر از...

22 دی 1401

آنالیز هدفون بی سیم هایلو مدل W1؛ محبوب، مالی و باکیفیت

اگر در پی یک هدفون بی سیم فوق العاده مجذوب کننده، خوش ساخت و مالی هستید، پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید چرا که قصد داریم در آن به معرفی یک هدفون بی سیم عالی با نام هایلو مدل W1 بپردازیم.

20 دی 1401

می توانیم با ویرایش DNA یک فرد بیماری را درمان کنیم، اما چرا این کار را انجام نمی دهیم؟

خبرنگاران- فیودور اورنوف، استاد زیست شناسی مولکولی و سلولی در دانشگاه برکلی کالیفرنیا است. او هم چنین ویرایشگر ژن در انستیتو ژنومیک نوآورانه است. او بنیانگذار Tune Therapeutics یک شرکت فناوری زیستی است که بر روی ویرایش اپی ژنوم متمرکز است. اورنوف نقش برجسته...

21 آذر 1401

ماوس سیمی در مقابل ماوس بی سیم؛ کدام برای گیمینگ بهتر است؟

گیمرهای حرفه ای از هر دو نوع ماوس بی سیم و سیمی برای بازی کردن بهره می برند. اما سوال اینجاست که انتخاب کدام یک برای حوزه گیمینگ، انتخاب معقولانه تری خواهد بود؟ در این مقاله قصد داریم به آنالیز تفاوت های کلیدی ماوس بی سیم و ماوس سیمی بپردازیم تا در نهایت...

3 آذر 1401
تعداد: (249)