آمریکا 3 شخصیت روس و یک نماینده اوکراینی را تحریم کرد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، آمریکا یک نماینده مجلس اوکراین را که اقدام به انتشار گفتگوهای تلفنی میان رئیس جمهور اوکراین و معاون رئیس جمهور سابق آمریکا نموده بود را به همراه سه شخصیت روس دیگر به بهانه مداخله در انتخابات آمریکا تحریم کرد.

آمریکا 3 شخصیت روس و یک نماینده اوکراینی را تحریم کرد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، به نقل از راشاتودی، وزارت خزانه داری آمریکا گفت، آندری درکاچ، نماینده مجلس اوکراین برای بالغ بر یک دهه یک مامور فعال روسیه بوده و روابط نزدیکی را با سرویس های اطلاعاتی روسیه حفظ نموده است. بر اساس این بیانیه آمریکا درکاچ را از بابت اتهام مداخله خارجی در کوشش برای تضعیف انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا تحریم نموده است.همچنین علاوه بر وی، آمریکا سه کارمند آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه را نیز در فهرست تحریمهایش قرار داده است.

وزارت امور خارجه آمریکا تحریم چهار مقام مرتبط با کرملین را به عنوان سیگنال روشن اینکه آمریکا مداخله یا اعمال نفوذ را تحمل نخواهد کرد تحسین کرد.

هیچ سند و مدرکی در مورد اینکه درکاچ یا سه فرد مرتبط با آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه با نامهای آرتم لیفشیتس، آنتون آندریف و دریا آسلانووا، به نحوی مرتبط با دولت روسیه هستند ارائه ننموده است.

وزارت خزانه داری آمریکا به جایش مدعی شد، درکاچ یک کمپین اعمال نفوذ مخفیانه با موضوع دامن زدن به روایتهای غلط و بی اساس درباره مقامهای آمریکایی به راه انداخته است.

بر اساس اعلام مقامهای آمریکایی، درکاچ در فاصله ماه مه و ژوئیه امسال میلادی اقدام به انتشار نوار های صوتی و دیگر اطلاعات پشتیبانی نشده با نیت بی اعتبار ساختن مقامهای آمریکا نموده است.

درکاچ اقدام به انتشار چند ساعت نوار صوتی کرد که اعلام شد مربوط به گفتگوهای میان پترو پوروشنکو، رئیس جمهور سابق اوکراین و جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در فاصله 2014-2016 هستند و در آن به تحقیقات از شرکت مناقشه برانگیز بوریسما، جایی که زمانی پسر جو بایدن عضو هیات مدیره اش بوده، اشاراتی شده است.

پوروشنکو این افشاگری ها را ساختگیو بخشی از یک جنگ هیبریدی عظیم از جانب روسیه خواند و به نظر می رسد وزارت خزانه داری آمریک این حرف را قبول نموده است. نشانه ای از اینکه هیچ یک از مطالب ادعایی مربوط به درکاچ، نوارها و یا اسناد پیشنهادی او به مطبوعات مورد تحقیق قرار گرفته باشند وجود ندارد. به جایش وزارت خزانه داری آمریکا گفت، هر چیزی که او گفته بی اساس است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آمریکا 3 شخصیت روس و یک نماینده اوکراینی را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 3 شخصیت روس و یک نماینده اوکراینی را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید