احتمال تاثیر یک داروی ضدافسردگی در بهبود کووید 19

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، محققان پی بردند داروی ضد افسردگی فلووکسامین می تواند کاندیدای خوبی برای درمان کووید 19 باشد.

احتمال تاثیر یک داروی ضدافسردگی در بهبود کووید 19

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، برآورد ها مبنی بر این است که کانادا اولین کشوری است که استفاده از این دارو را برای درمان کووید 19 تأیید کرده و پس از آن در ایالات متحده، هند، برزیل و آفریقای جنوبی هم تأیید شده است.

فلووکسامین، یک داروی ضد افسردگی از دسته بازدارنده های بازجذب سروتونین (SSRI) است که عمدتاً برای درمان اختلال افسردگی و وسواس فکری- عملی استفاده می شود.

همچنین برای درمان اختلالات اضطرابی مانند اختلال ترس، اختلال اضطراب اجتماعی و اختلال استرس پس از سانحه هم استفاده می شود.

در ابتدا فلووکسامین از طریق مطالعات محاسباتی به دلیل قابلیت اتصال آن به گیرنده های ACE2 انسانی و همچنین پروتئین های سنبله کروناویروس شناسایی شد درحالیکه از اتصال بین این دو جلوگیری کرده و تا حدی به نام ضدویروس عمل می کند.

مطالعات آزمایشگاهی هم توانایی آن را در کاهش بارهای ویروسی از طریق تداخل با گیرنده های ACE2/TMPRSS2 تأیید کرده است.

مطالعه دیگری نشان داد که فلووکسامین می تواند از طریق تأثیر بر غشای کروناویروس به نام یک ضد ویروس عمل کند و حتی استفاده از آن را به نام یک عامل پیشگیرانه پیشنهاد می کند.

در یک مطالعه بر روی 152 بیمار سرپایی مبتلا به عفونت کروناویروس تأیید شده، هیچ یک از 80 بیمار دریافت کننده فلووکسامین در مقایسه با 6 نفر از 72 بیمار دریافت کننده دارونما، در طول 15 روز بیماری شأن تشدید نشد.

با این وجود، در رقابت برای یافتن درمان هایی برای پیشگیری و درمان عفونت کروناویروس، فلووکسامین می تواند یک داروی کمکی مفید باشد.

اگر در مرحله اولیه تب و سرفه ناشی از کووید 19 تجویز شود، می تواند تعداد بیمارانی را که دچار مرحله دوم خطرناک بیماری همراه با توفان سیتوکینی و آسیب ریوی می شوند، کاهش دهد.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

به "احتمال تاثیر یک داروی ضدافسردگی در بهبود کووید 19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تاثیر یک داروی ضدافسردگی در بهبود کووید 19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید