اسکن های تازه قلبی می توانند سال ها قبل از وقوع حملات قلبی به بیماران هشدار دهند

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، بر اساس تحقیقات نو، اسکن های با فناوری پیشرفته می توانند بیمارانی را که در معرض خطر حمله قلبی هستند، سال ها قبل از وقوع آن شناسایی نمایند.

اسکن های تازه قلبی می توانند سال ها قبل از وقوع حملات قلبی به بیماران هشدار دهند

با روشی که رادیومیکس radiomics نامیده می گردد، داده های CT (توموگرافی کامپیوتری) ترکیب می گردد تا نشانه هایی که به تنهایی در تصاویر قابل مشاهده نیستند، نمودار گردد. مانند رسوب چربی در دیواره سرخرگ ها.

پلاک های بزرگ سرشار از لیپیدها مانند کلسترول بد باعث بیشتر حملات قلبی می شوند. آنها گاهی اوقات پاره می شوند - اما پیش بینی آن چالش برانگیز است.

رادیومیکس روش دقیق تری برای تشخیص پلاک های آسیب پذیر در مقایسه با پارامترهای فعلی آناتومیک سی تی آنژیوگرافی کرونری ارائه می نماید.

این یک تغییر بالقوه در تشخیص و درمان فراهم می آورد. پزشکان می توانند در صورت تشخیص با تجویز استاتین ها (داروهایی ماند آتورواستاتین) یا سایر داروهای محافظتی با بیماری مبارزه نمایند.

تیم چینی مدلی را بر اساس اطلاعات سی تی اسکن حدود 300 نفر توسعه داده است. در گام بعد لخته های تهدید نماینده زندگی در بیش از 700 بیمار مشکوک به بیماری عروق کرونر را امکان پذیر کرد.

وقتی بیماری با روش رادیومیکس مثبت اعلام می گردد، احتمالحملات قلبی بالقوه در یک دوره پیگیری میانه سه ساله در او بیشتر از دیگرن خواهد بود.

پس اگر آنالیز رادیومیکس در مرکز معمول سی تی آنژیوگرافی تعبیه گردد، می تواند به طور اتوماتیک پلاک های آسیب پذیر را برای آنالیز پزشک شناسایی کند.

سالانه 100 هزار نفر در بریتانیا دچار حماه قلبی می شوند. و سی تی آنژیو سالانه در خصوص 40000 بریتانیایی انجام می گردد.

سیستم دکتر ژانگ به صدها هزار نفر از افراد بالای 40 سال و به ویژه افرادی که عوامل خطر بیماری قلبی دارند مثلا سیگاری، دیابتی هستند یا اضافه وزن دارند، می توان ارائه گردد.

تحقیقات قبلی نشان داده است که از هر 10 فردی که از نظر بیماری قلبی با روش های معمول کنونی آنالیز می شوند (به جز آنژیوگرافی)، یک نفر در معرض خطر حمله قلبی است، زیرا پلاک هایی هستند که به وسیله CT معمولی تشخیص داده نمی شوند.

دکتر ژانگ و همکارانش در حال برنامه ریزی یک مطالعه بزرگتر روی 10000 بیمار هستند.

منبع

منبع: یک پزشک

به "اسکن های تازه قلبی می توانند سال ها قبل از وقوع حملات قلبی به بیماران هشدار دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکن های تازه قلبی می توانند سال ها قبل از وقوع حملات قلبی به بیماران هشدار دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید