اصفهان آلوده ترین کلانشهر ایران شد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، گزارش تحلیلی شرایط شاخص آلودگی هوا در هفت کلانشهر کشور در تاریخ 18 مرداد ماه 1401 اعلام شد.

اصفهان آلوده ترین کلانشهر ایران شد

به گزارش مهر، طبق گزارش دریافتی از مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، شرایط شاخص آلودگی هوا در 8 کلانشهر در تاریخ 18 مرداد ماه 1401 به ترتیب آلوده ترین تعیین شد.

اصفهان در شرایط بسیار ناسالم برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=205).

اما در رتبه دوم شهر های آلوده کشور شهر اهواز قرار گرفته است که در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و به علت افزایش عامل ازن (AQI=146) قرار گرفته است.

پس از اصفهان و اهواز شهر تهران در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته که در این شهر عامل ازن با عدد AQI=124 در جدول خودنمایی می نماید.

شهر کرج چهارمین شهر آلوده کشور است که در شرایط ناسالم قرار گرفته، اما در این شهر ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون بر روی عدد 104 قرار گرفته است.

پنجمین شهر آلوده کشور شهر اراک است که در شرایط قابل قبول برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=81) جای گرفته است.

باید اشاره نمود شهر شیراز در این رده بندی در جای ششم قرار گرفته است که شرایط آن قابل قبول برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=79) است.

شهر تبریز در این جدول هفتم است و شرایط آن قابل قبول برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=63) می باشد؛ و در آخر شهر مشهد آخرین کلانشهر آلوده در این جدول است و شرایط آن قابل قبول برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=52) می باشد.

منبع: فرارو

به "اصفهان آلوده ترین کلانشهر ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهان آلوده ترین کلانشهر ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید