افتتاح سومین جشنواره روستایی منطقه سیلوانای ارومیه

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، سومین جشنواره فرهنگی هنری و ورزشی سیلوانای ارومیه برگزار گردید.

افتتاح سومین جشنواره روستایی منطقه سیلوانای ارومیه

دیروز آدینه 14 اردبیبهشت جشنواره فرهنگی ورزشی، آیین های بومی و توانمندی های بخش سیلوانای ارومیه در سومین دوره با حضور مهمانان و مقامات کشوری و استانی در سیلوانا افتتاح شد.

ابوالحسن رضوی معاون توسعه روستایی و منطقه ها محروم رئی جمهوری در مراسم افتتاح این جشنواره با اشاره به توجه خاص دولت به منطقه ها روستایی گفت:

راه پیشرفت و افزایش ثروت در منطقه ها روستایی و عشایری، حمایت از سرمایه گذاران مردم منطقه و بخش خصوصی است.

وی ادامه داد:

بر همین اساس، دولت تسهیلات ویژه ای را برای ارائه به طرح های اشتغال زایی در این منطقه ها در نظر گرفته که سهم منطقه ها روستایی و عشایری استان آذربایجان غربی از این تسهیلات 530 میلیارد تومان است.

او اضافه نمود:

هدف از تخصیص این اعتبارات، یاری به شکوفایی اقتصاد این منطقه ها به وسیله حمایت از داشته ها و توانمندی های روستائیان و عشایر از جمله صنایع دستی، فراوریات و محصولات محلی، صنایع تبدیلی و رونق کسب و کار محلی است.

رضوی اضافه نمود:

آیین و رسوم بومی محلی روستاییان و عشایر، ثروت پنهان این منطقه هستند که می تواند در جذب گردشگران بسیار مؤثر باشد.

او به استعدادها و ظرفیت های زیاد گردشگری سیلوانا اشاره نمود و یادآور شد:

پوشش گیاهی و جاذبه های کم نظیر طبیعی این منطقه همراه با مردمانی خونگرم و مهمان نواز با آیین و رسوم غنی، از جمله عوامل مهمی است که می تواند این منطقه را به یکی از مقاصد اصلی گردشگری تبدیل کند و این خود یکی از فرصت های اشتغال زایی و توسعه است.

معاون توسعه روستایی و منطقه ها محروم رئی جمهوری همراه با سایر مقامات از بخش نمایشگاهی جشنواره از جمله غرفه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غریی تماشا کرد.

این جشنواره با اجرای آیین های بومی محلی، بازی ها و ورزش های بومی ادامه داشته و امروز بعدازظهر خاتمه می پذیرد.

در این جشنوراه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی سه غرفه را در اختیار گرفته است.

در دو غرفه این اداره کل، محصولات صنایع دستی وجود دارد و به وسیله هنرمندان شاخص این رشته فراوری شده و شامل لوازم چرمی، ظروف تزیینی میناکاری و اقلام دیگر است که به نمایش گداشته شده است.

هنرمندان این رشته ها با حضور خود در غرفه ها وظیفه معرفی محصولات خود و ارائه معلومات و هدایت های لازم به بازدیدکنندگان را دارند.

انواع اقلام و محصولات تبلیغی شامل نقشه های گردشگری، بروشورها و کتابچه های مربوط ظرفیت های سرمایه گذاری و جاذبه های گردشگری ارومیه و استان در غرفه سوم به نمایش گذاشته شده است.

منبع: کجارو / میراث آریا

به "افتتاح سومین جشنواره روستایی منطقه سیلوانای ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح سومین جشنواره روستایی منطقه سیلوانای ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید