افزایش شدت بارش ها از هفته آینده ، برف در ارتفاعات

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به این که از ابتدای هفته آینده بر شدت و گستره بارش ها افزوده می گردد، گفت: طی پنج روز آینده برای ارتفاعات بعضی مناطق کشور بارش برف خواهیم داشت.

افزایش شدت بارش ها از هفته آینده ، برف در ارتفاعات

به گزارش ایسنا، صادق ضیائیان گفت : بر اساس خروجی آخرین مدل های هواشناسی طی پنج روز آینده برای شمال غرب، غرب، برخی مناطق مرکز و جنوب غرب کشور و دامنه های زاگرس مرکزی، زاگرس جنوبی و استان های واقع در دامنه های جنوبی رشته کوه البرز بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

طی این مدت برای استان های واقع در سواحل دریای خزر بارش باران رخ می دهد. برای ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف پیش بینی می گردد.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی چهارشنبه و پنج شنبه 1 و 2 آبان ماه شدت بارش در استان های کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، البرز، قزوین، لرستان، استان مرکزی، غرب و جنوب غرب اصفهان و برخی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد و استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، گیلان و مازندران پیش بینی می گردد.

ضیائیان با اشاره به این که از ابتدای هفته آینده بر شدت و گسترش بارش در مناطق ذکر شده اضافه نموده می گردد، اگفت: همچنین امروز 1 آبان ماه در برخی مناطق جنوب کرمان، جنوب فارس و پاره ای از مناطق هرمزگان رشد ابر، رگبار باران و گاهی رعد و برق پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه نمود: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید رخ می دهد که خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی را به دنبال دارد.

ضیائیان با بیان این که طی امروز و روزهای پنج شنبه و آدینه 2 و 3 آبان ماه علاوه بر مناطق فوق در جنوب غرب کشور رگبار باران، همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد، توضیح داد: در این مدت وقوع گرد و خاک در استان های خوزستان، بوشهر و ایلام دور از انتظار نیست.

وی در سرانجام درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت : آسمان تهران فردا 2 آبان ماه نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات بارش باران همراه با رعد و برق با حداقل دمای 13 و حداکثر دمای 19 درجه سانتیگراد و طی روز آدینه 3 آبان ماه نیمه ابری، گاهی بارش پراکنده همراه با وزش باد با حداقل دمای 13 و حداکثر دمای 20 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "افزایش شدت بارش ها از هفته آینده ، برف در ارتفاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش شدت بارش ها از هفته آینده ، برف در ارتفاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید