گول هوای فریبنده آدینه را نخورید، احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات اطلاع داد.

گول هوای فریبنده آدینه را نخورید، احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات

صادق ضیاییان در گفت و گو با وبلاگ توسعه دهنده ها اظهارکرد: امروز (29دی ماه) بارش شدید نخواهیم داشت و فقط در هرمزگان و جنوب کرمان و سیستان بلوچستان شاهد بارش های پراکنده خواهیم بود و پنجشنبه(30دی ماه) در غرب و شمال غرب کشور و بعلاوه استان های ساحلی دریای خزر بارش پراکنده برف پیش بینی می گردد بعلاوه در استان های ایلام، لرستان،چهارمحال و بختیاری،کرمانشاه،کردستان،آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان،مازندران بعلاوه در استان های زنجان، مرکزی و همدان و ارتفاعات و دامنه های استان تهران والبرز و قزوین بارش برف دور از انتظار نیست.

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: در روز آدینه (اول بهمن ماه) برای استان های خوزستان و مازندران به ویژه در ارتفاعات و دامنه بارش سنگین برف پیش بینی می گردد و در استان های خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش های پراکنده دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: روز پنجشنبه (30دی ماه) بارش در ارتفاعات و روز آدینه (اول بهمن ماه) وزش باد شدید پیش بینی می گردد که خطر ریزش بهمن را در پی دارد.

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به حادثه وقوع بهمن در5 دی ماه 1399 اظهارکرد: هوای روز آدینه (اول بهمن ماه) بسیار فریبنده است چراکه در شهر چندان خبری از سرما نیست اما در ارتفاعات وزش باد شدید و سوزناک پیش بینی می گردد و از کوهنوردان خواهشمندیم که در این روز به کوهنوردی نروند تا حادثه تلخ سال گذشته تکرار نگردد.

ضیاییان توضیح داد: طی روزهای آینده تغییرات چشمگیری در شرایط دما نخواهیم داشت.

وی درباره هشداری که در فضای مجازی در زمینه تاریخی و بی سابقه بودن سرمای بامداد امروز منتشر شده است، گفت: هوا سرد است اما تاریخی نیست و طبیعت فصل است و در بعضی نقاط شمال غرب مانند ورزقان کمتر از 20- درجه سانتیگراد است البته هشدارهای لازم برای چنین شرایطی صادر شده است.

ضیاییان در خاتمه تاکید نمود: مردم به منظور اطلاع دقیق از اخبار هواشناسی تنها به هشدارها و اطلاعیه های صادر شده از سوی سازمان هواشناسی که در رسانه های معتبر منتشر می گردد، توجه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گول هوای فریبنده آدینه را نخورید، احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گول هوای فریبنده آدینه را نخورید، احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید