افغانستان خبر درخواست طالبان برای تبادل زندانیان را تکذیب کرد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، شورای امنیت ملی افغانستان گزارش درخواست طالبان برای تبادل زندانیان این گروه در ازای رهایی 2 استاد دانشگاه آمریکایی اسیر طالبان را رد کرد.

افغانستان خبر درخواست طالبان برای تبادل زندانیان را تکذیب کرد

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ توسعه دهنده ها، پس از انتشار خبری مبنی بر درخواست طالبان برای تبادل 2 استاد دانشگاه آمریکا با شماری از زندانیان طالبان، شورای امنیت ملی افغانستان این گزارش را تکذیب کرد.

کبیر حقمل سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان به جمهور گفت: دولت چنین درخواستی را دریافت ننموده و چنین معامله ای نیز صورت نخواهد گرفت.

پیش از این رسانه های افغان به نقل از منابع طالبان گزارش داده بودند که طالبان خواهان رهایی 80 نفر از زندانیان این گروه و همچنین انس حقانی و حافظ رشید اعضای ارشد شبکه حقانی از زندان های دولتی شده و در ازای آن حاضر است دو استاد دانشگاه آمریکا در کابل که 3 سال پیش ربوده شده بودند را آزاد کند.

این گزارش در حالی منتشر شده که مشاور امنیت ملی افغانستان نیز اخیراً در یک کنفرانس خبری گفته بود که سفر مذاکره کننده ارشد آمریکا به کابل و دیدارش با رئیس جمهور افغانستان نه برای از سرگیری مذاکرات آمریکا و طالبان بلکه به جهت گفت وگو درباره آزادی اساتید دانشگاه آمریکا بود.

پیش از این نیز رسانه های آمریکایی گزارشی را در رابطه با گفت وگوی نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با طالبان درباره آزادی انس حقانی و حافظ رشید منتشر نموده بودند اما دولت افغانستان توضیح داد که تصمیمی درباره آزادی این افراد نگرفته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "افغانستان خبر درخواست طالبان برای تبادل زندانیان را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان خبر درخواست طالبان برای تبادل زندانیان را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید