امارات تهدیدی برای امنیت منطقه شاخ آفریقا شناخته شد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، گزارش سالانه درباره صلح و امنیت آفریقا نشان می دهد که دخالت های امارات در شاخ آفریقا باعث پیچیده شدن روابط دوجانبه کشورهای این منطقه شده است.

امارات تهدیدی برای امنیت منطقه شاخ آفریقا شناخته شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ توسعه دهنده ها، انجمن صلح و امنیت تانا که مقر آن در شهر بحر دار در شمال اتیوپی است، در نشستی دو روزه به مسائلی درباره صلح و امنیت در آفریقا پرداخت.

در گزارشی که این انجمن در نشست مذکور ارائه کرد، آمده است که اقدامات امارات مبنی بر نظامی کردن منطقه دریای سرخ، پیآمدهای امنیتی زیادی بر این منطقه خواهد داشت.

این گزارش می افزاید که دخالت های امارات در شاخ آفریقا باعث پیچیدگی روابط دوجانبه کشورهای منطقه شده و این امر در آینده به شکست تمامی کوشش های برای اجرای اصلاحات منطقه ای منجر خواهد شد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، در این گزارش آمده است که قراردادهای همکاری که امارات با سومالی لند و پونت لند امضا نموده است، منفعت طلبانه است و توجهی به این مسئله که امضای این قرارداد باعث بروز اختلافات بین دولت مرکزی و دولت های محلی می گردد، نشده است.

بنابر این گزارش، سیاست دخالت امارات در امور شاخ آفریقا به تضعیف سازمان بین دولتی توسعه در شرق آفریقا (ایگاد) و ساختار امنیتی آن می انجامد به خصوص اینکه شک و تردیدهایی بین متحدان قدیمی همانند سودان و جیبوتی به وجود می آورد.

همایش دو روزه صلح و امنیت تانا به آنالیز پاره ای از مسائل مربوط به صلح و امنیت و دیگر مسائل آفریقا به خصوص صلح بین اتیوپی و اریتره به عنوان یک الگو در منطقه مذکور، پرداخت.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "امارات تهدیدی برای امنیت منطقه شاخ آفریقا شناخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات تهدیدی برای امنیت منطقه شاخ آفریقا شناخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید