حامی مالی تازه برای جایزه ادبی بوکر ، نویسنده زندگینامه سر الکس

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، یک ماه پس از انتشار خبر پایان همکاری گروه تجاری من، یک زوج نیکوکار فعال در سلیکیون ولی آمریکا برای پنج سال مسئولیت حمایت مالی از جایزه معتبر ادبی من بوکر را بر عهده گرفتند.

حامی مالی تازه برای جایزه ادبی بوکر ، نویسنده زندگینامه سر الکس

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها به نقل از گاردین، همکاری گروه تجاری من با جایزه ادبی بوکر پس از 18 سال روز اول ژوئن 2019 به خاتمه می رسد و از سال آینده بنیاد خیریه مایکل موریتس و همسرش هریت هیمن به نام کرنک ستارت جایگزین آن می شود. برخلاف گروه من که نام خود را به جایزه بوکر افزوده بود، بنیاد کرنک ستارت و مدیران آن قصد ندارند چنین کاری کنند و معتبرترین جایزه ادبی بریتانیا از سال 2020 با همان نام پیشین بوکر به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

قرارداد موریتس و هیمن با مدیران بنیاد بوکر پنج سال اعتبار دارد و بر اساس یکی از بندهای آن، با توافق دو طرف می تواند تمدید شود. بوکر همچنان به کتاب و نویسنده برگزیده 50 هزار پوند جایزه نقدی می دهد و تمام کتاب هایی که به زبان انگلیسی در بریتانیا منتشر شده باشند، می توانند برای به دست آوردن آن رقابت کنند. جایزه بوکر بین المللی هم 25 هزار پوند ارزش دارد و مبلغ نقدی آن بین نویسنده و مترجم (به زبان انگلیسی) قسمت می شود.

موریتس سرمایه داری بریتانیایی است که ارزش دارایی اش به حدود 3.4 میلیارد دلار می رسد. او همراه همسرش هیمن (نویسنده آمریکایی) سال 2000 بنیاد خیریه کرنک ستارت را راه اندازی و در 2012 حدود 75 میلیون پوند به دانشگاه آکسفورد کمک کردند تا هزینه حمایت از تحصیل دانشجویان مستعد بی بضاعت شود. موریتس 64 ساله در ولز به دنیا آمد، در آکسفورد درس خواند و این روزها در سان فرانسیسکو زندگی و کار می کند.

موریتس سال ها خبرنگار هفته نامه تایم بود و یک زندگینامه برای استیو جابز و شرکت اپل نوشت. او بعدها سرمایه اش را به حوزه فناوری برد و در 1986 حدود 25 میلیون دلار در استارت آپی سرمایه گذاری کرد که پایه و اساس راه اندازی شرکت گوگل در 1999 شد. یکی از تازه ترین آثار موریتس در مقام نویسنده همراهی با سر الکس فرگوسن، سرمربی پیشین تیم فوتبال منچستریونایتد در نگارش کتاب رهبری بوده است.

برآورد کارشناسان حاکی از آن است که موریتس و هیمن در مجموع رقمی کمتر از دو درصد درآمد و دارایی های خود را صرف امور خیریه و انسان محبت آمیز کرده اند و 75 هزار پوند هزینه سالانه دو جایزه ادبی بوکر عملا در حساب بانکی آنها رقمی محسوب نمی شود.

منبع: همشهری آنلاین

به "حامی مالی تازه برای جایزه ادبی بوکر ، نویسنده زندگینامه سر الکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حامی مالی تازه برای جایزه ادبی بوکر ، نویسنده زندگینامه سر الکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید