خبرنگاران برای حضور در کاخ سفید باید هزینه تست کرونا را بپردازند

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، کاخ سفید از روز دوشنبه قرار است برای تست کرونا از خبرنگارانی که قصد دارند در نشست های خبری شرکت کنند مبلغ 170 دلار دریافت کند و این اقدام می تواند به ضرر سازمان های خبری و محدود شدن پوشش خبری از دولت بایدن تمام شود.

خبرنگاران برای حضور در کاخ سفید باید هزینه تست کرونا را بپردازند

به نوشته روزنامه دیلی میل، بخش خبری کاخ سفید از روز دوشنبه از وبلاگ توسعه دهنده ها پول تست کرونا را می گیرد و این مساله مربوط به تمامی کسانی است که وارد مجموعه کاخ سفید می شوند.

در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، تست کرونای رسانه ها تنها برای اعضای سازمان خبری کاخ سفید بود که در ارتباط نزدیک با ترامپ یا افرادی بودند که تست کرونای آنها از طریق یک رویداد در کاخ سفید مثبت شده بود.

هزینه این تست ها را خود کاخ سفید پرداخت می کرد و برای وبلاگ توسعه دهنده های که در نشست های کاخ سفید حضور داشتند، در دسترس نبود. بسیاری از اصحاب رسانه در دوران ترامپ کرونا گرفته بودند.

اما همزمان با روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا در ژانویه سال جاری میلادی، دولتش دستوری را برای تست سریع کرونا برای تمامی وبلاگ توسعه دهنده ها هر صبح پیش از ورود به محوطه کاخ سفید صادر کرد و همچنین به آنها تاکید کرده تا ماسک داشته باشند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

کاخ سفید برای هر تست از زمان صدور دستور مذکور در ژانویه مبلغی را در نظر گرفته اما حالا قصد دارد تا از اول مارس برای هر تست 170 دلار در نظر بگیرد.

مقام های کاخ سفید گفته اند، پرداخت هزینه های آزمایش های کرونا بودجه کاخ سفید را دچار مشکل می کند و به همین دلیل، این هزینه ها بایستی توسط سازمان های خبری تامین شوند. وبلاگ توسعه دهنده های که بدون تست منفی کرونا هستند اجازه ورود به محوطه کاخ سفید را ندارند به این معنا که ممکن است برخی از اعضای رسانه ها نتوانند در جلسات کاخ سفید حاضر شوند.

انجمن وبلاگ توسعه دهنده ها کاخ سفید نیز هشدار داده که این هزینه ها، باری اضافه بر دوش صنعت خبری است و بسیاری از نهادهای خبری نمی توانند از پس این هزینه برآیند.13

منبع: ایران آنلاین

به "خبرنگاران برای حضور در کاخ سفید باید هزینه تست کرونا را بپردازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برای حضور در کاخ سفید باید هزینه تست کرونا را بپردازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید