خبرنگاران محیط زیست خراسان شمالی با 190 مورد تعلیف غیرمجاز برخورد کرد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، بجنورد- خبرنگاران- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: نیمه نخست سال جاری با 190 مورد تعلیف غیرمجاز در عرصه های تحت مدیریت این اداره کل برخورد و 76 هزار راس دام از این عرصه ها خارج شده است.

خبرنگاران محیط زیست خراسان شمالی با 190 مورد تعلیف غیرمجاز برخورد کرد

محمدحسین صالحی روز شنبه به خبرنگار وبلاگ توسعه دهنده ها گفت: تعلیف غیرمجاز دام در شهرستان های مختلف استان گزارش و با آن برخورد شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی اضافه نمود: در این مدت 48 مورد تخلف تخریب عرصه های طبیعی در مناطق مختلف استان به ثبت رسیده است.

صالحی گفت: همچنین در این مدت 22 مورد پرونده تخلف آلودگی زیست محیطی، به مراجع قضایی معرفی شده است که موضوع آن مشکل مدیریت پسماند از طریق یکی از شهرداری ها، پسماند بیمارستانی و یا مسائل زیست محیطی در کشتارگاه ها است.

وی در بخش دیگر سخنان خود در باره تخلف های حوزه حیات وحش در استان گفت: نیمه نخست سال جاری، شکار غیرمجاز 250 قطعه انواع پرنده مهاجر و شکاری، شکار غیرمجاز 27 راس پستاندار شامل کل، بز، قوچ، میش، آهو و یک قلاده خرس کشف شده است.

صالحی گفت: در این مدت از شناسایی 9 مورد آغاز به شکار، از تخلف جلوگیری شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست سال جاری 12 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز، 29 قبضه سلاح شکاری مجاز و یک قبضه سلاح جنگی از متخلفان کشف و ضبط شده است.

در خراسان شمالی 65 گونه پستاندار از 197 گونه موجود در کشور زیست دارد و 141 گونه پرنده از 532 گونه موجود در کشور، 68 خزنده از 228 گونه موجود کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از 20 گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع 160 گونه آبزی موجود در کشور زیست می نمایند که بعضی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ ها می باشد، با گستره 197 هزار هکتار مدیریت می نماید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران محیط زیست خراسان شمالی با 190 مورد تعلیف غیرمجاز برخورد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محیط زیست خراسان شمالی با 190 مورد تعلیف غیرمجاز برخورد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید