درگذشت ستاره برگمان در 83 سالگی

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، بی بی اندرسن که در مدت شش دهه فعالیت سینمایی در بیش از 50 فیلم از جمله 13 فیلم اینگمار برگمان فقید بازی کرد، در 83 سالگی از جهان رفت.

درگذشت ستاره برگمان در 83 سالگی

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها به نقل از ورایتی، اندرسن در نوامبر 1935 در استکهلم به جهان آمد و بازیگری را از 15 سالگی در چند آگهی تبلیغاتی یک برند صابون به نام بریس به کارگردانی برگمان شروع کرد. او در مجموع در 13 فیلم غول سینمای سوئد و اروپا مقابل دوربین رفت که مُهر هفتم و توت فرنگی های وحشی هر دو در 1957 و پرسونا در 1966 از آن جمله است.

اندرسن در 1963 برای بازی در معشوق به کارگردانی ویلگوت خومان برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره برلین شد. بازیگر سرشناس سینمای سوئد از 1951 تا 2009 مقابل دوربین حضور داشت؛ زمانی که یک سکته قلبی مانع ادامه فعالیت سینمایی اش شد. او در چند سال پایانی عمر بیمار بود و مدت ها با یاری و همراهی پرستار زندگی کرد.

یک نامزدی بفتا، یک جایزه بازیگری از جشنواره کن، چهار جایزه بهترین بازیگر زن از جوایز گلدباگن (هم ارز اسکار در سینمای سوئد) و دو جایزه بهترین بازیگر زن از جامعه ملی منتقدان فیلم آمریکا در کارنامه اندرسن به چشم می خورد.

منبع: همشهری آنلاین

به "درگذشت ستاره برگمان در 83 سالگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگذشت ستاره برگمان در 83 سالگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید