راهنمای سفر به پاریس فرانسه

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، قبل از هر سفری باید اطلاعات کافی در خصوص مقصد خود داشته باشید. مطلع بودن از جاهای تماشای که در مقصد خود قصد بازدید از آن ها را دارید و بعلاوه تعیین کردن محل اقامت می تواند سفر شما را بسیار راحت تر کند، به خصوص اینکه برای اولین بار از شهری تماشا می کنید. اگر قصد سفر به پاریس در فرانسه را دارید، باید از قبل اطلاعات کافی در خصوص زبان، واحد پول، آب وهوا و جاهای تماشای برتر آن داشته باشید. با ما در راهنمای سفر به پاریس فرانسه همراه باشید.

راهنمای سفر به پاریس فرانسه

اطلاعات کلی در خصوص پاریس فرانسه

برترین زمان سفر: اواخر بهار تا اواخر تابستان برترین زمان برای سفر به پاریس به شمار می رود. در این موقع از سال تفریحات های فضای باز، رویدادهای زنده و بازدید از جاهای تماشای نزدیک پاریس سفر شما به اینجا را بسیار مجذوب نماینده تر و کامل تر می نمایند. تعطیلات کریسمس در فصل زمستان نیز می توان زمان خوبی برای لذت بردن از پاریس باشد اما آب وهوای سرد ممکن است باب میل همه افراد نباشد.

زبان: فرانسوی زبان رسمی در پاریس به شمار می رود. با این حال، بسیاری از افراد انگلیسی را به صورت روان صحبت می نمایند اما دانستن چندین کلمه فرانسوی برای احوال پرسی مودبانه می تواند بسیار مفید باشد.

واحد پول: یورو واحد پول رسمی فرانسه است.

حمل و نقل عمومی: مترو، اتوبوس، تاکسی، و قطارهای بین شهری در نقاط مختلف پاریس وجود دارند که رفت و آمد را برای ساکنان و بعلاوه گردشگران بسیار راحت می نمایند.

اوج فصل گردشگری: از آوریل تا اکتبر اوج فصل گردشگری در پاریس به شمار می رود. در این زمان، بیشتر جاذبه های گردشگری بسیار شلوغ هستند و اگر قصد سفر به پاریس در این موقع از سال را داشتید، بهتر است صبح زود از موزه ها و دیگر جاذبه ها تماشا کنید و از بازدید از جاذبه هایی همانند برج ایفل (Eiffel Tower) به هنگام آخر هفته نیز پرهیز کنید تا با شلوغی روبرو نشوید.

جاهای تماشای پاریس

در پاریس جاذبه های بسیار برجسته و بزرگی وجود دارند که در سطح دنیای شناخته شده هستند، از جمله آن ها نیز می توان به برج ایفل، کلیسای جامع نتردام (Notre-Dame Cathedral) و بزرگترین موزه دنیا یعنی موزه لوور (Louvre) اشاره نمود. بازدید از تمام جاذبه ها و موزه های شهر پاریس در یک روز کاری غیرممکن است اما حتما در اولین سفر خود از نمادین ترین جاهای تماشای شهر بازدید کنید.

شرکت در گالری ها و فستیوال های مختلفی که در شهر پاریس برگزار می شوند و چشیدن غذاهای مختلف و خوشمزه این شهر نیز می تواند شما را بیشتر با فرهنگ فرانسه آشنا کند و اوقات بسیار دلنشین و مجذوب نمایندهی را برای شما رقم بزند. شب گردی در پاریس نیز بسیار تماشایی است و نوپردازی در جاهای تماشای شهر شما را محو خود خواهد نمود.

رستوران ها در پاریس

پاریس مرکز فرانسه است و در سراسر دنیا برای غذاها و خوراکی های خوشمزه و خلاقانه خود معروفیت دارد. مجموعه کتاب های مشلین (Michelin) به راهنمای برترین رستوران ها و امتیازدهی به آن ها در سراسر دنیا می پردازد و معروفیتی دنیای دارد. بیش از 122 رستوران پاریس را می توان در این مجموعه کتاب پیدا کرد که مورد ستایش قرار گرفته اند.

جدا از رستوران های لوکس و کافه های دنج، با گردش در پاریس می توانید به شیرینی پزی های کلاسیک شهر بروید و از انواع شیرینی های خوشمزه و متنوع آن ها لذت ببرید. اگر قصد دارید که خودتان غذا بپزید نیز می توانید مواد اولیه مورد احتیاج خودتان را از بازارهای روباز مختلف در سطح شهر پاریس تهیه کنید.

اقامت در پاریس

صدها هتل در شهر پاریس وجود دارند و انتخاب یکی از آن ها برای محل اقامت ممکن است کاری بسیار سخت و خسته نماینده به نظر برسد. پس بهتر است قبل از هر کاری، محله و منطقه ها مختلف پاریس را بشناسید و تصمیم بگیرید که کدام یک از آن ها به سلیقه، بودجه و احتیاجمندی های سفر شما نزدیک است و سپس در آن منطقه هتلی را انتخاب کنید. اجاره آپارتمان نیز راه دیگری برای اقامت در پاریس به شمار می رود. با این کار علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، تجربه یک فرد ساکن پاریس را بدست خواهید آورد.

فرودگاه ها در پاریس

فرودگاه شارل دوگل (Roissy-Charles de Gaulle Airport) بزرگترین فرودگاه در پاریس و شلوغ ترین مرکز بین المللی در اروپا به شمار می رود. این فرودگاه در فاصله یک ساعته از شمال شرقی شهر قرار گرفته است و می توان با تاکسی یا قطار به آن دسترسی داشت. فرودگاه بین المللی اورلی (Orly International Airport) در فاصله ده مایلی جنوب مرکز پاریس قرار گرفته است. فرودگاه باووایس-تیلی (Paris-Beauvais/Tillé) نیز در فاصله 50 مایلی شمال غربی پاریس قرار گرفته است و بیشتر به وسیله خطوط هواپیمایی مقرون به صرفه مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: فوت و فن / tripsavvy

به "راهنمای سفر به پاریس فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به پاریس فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید