روسیه: مانور راهبردی تندر-2019 علیه هیچ کشور ثالثی نیست

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، یک مقام وزارت دفاع روسیه به مستشاران خارجی اطمینان داد که مانور نیروهای هسته ای راهبردی این کشور تحت عنوان تندر-2019، صرفاً جنبه تدافعی داشته و علیه هیچ کشور ثالث یا گروهی از کشورها جهت گیری نشده است.

روسیه: مانور راهبردی تندر-2019 علیه هیچ کشور ثالثی نیست

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ توسعه دهنده ها به نقل از خبرگزاری تاس، سرهنگ یوگنی ایلین رئیس اداره کل همکاری های نظامی بین المللی وزارت دفاع روسیه گفت که مانور نیروهای هسته ای راهبردی روسیه، تحت عنوان تندر- 2019 که از امروز (سه شنبه) برگزار می گردد، صرفاً جنبه تدافعی داشته و علیه سایر کشورها جهت گیری نشده است.

این مقام نظامی در کنفرانس مطبوعاتی که برای مستشاران نظامی خارجی ترتیب داده شده بود، شرح داد: مانور راهبری فرماندهی-ستادی تندر- 2019 به منظور آماده سازی نظامیان و استفاده از نیروهای راهبردی روسیه در شرایط تهدیدات نظامی خارجی است و باید تاکید کنم که در سناریوی پیش بینی شده برای این مانور ویژه، مقابله با هیچ کشور تعیین یا گروهی از کشورها در نظر گرفته نشده است.

سرهنگ ایلین یادآور شد که این رزمایش بر اساس برنامه ریزی های قبلی اجرا شده و صرفاً جنبه تدافعی داشته و هدف از آن آموزش نیروهای نظامی در زمان تحقق اقدامات برای بازدارندگی دشمن بالقوه، بدست آوردن تمرینات نظامی با روش های جدید و استفاده از نیروها و تجهیزات نظامی مدرن، سازمان دهی راهنمایی، مشارکت و پشتیبانی همه جانبه در جریان اجرای وظایف محوله است.

به گفته وی، ارائه اطلاعات درباره جزییات چنین مانورهای راهبردی در هیچیک از تعهدات بین المللی روسیه در نظر گرفته نشده و تنها اقدامی داوطلبانه از سوی مقامات مسکو است.

در این کنفرانس مطبوعاتی حدود صد نفر از نمایندگان سیاسی-نظامی کشورهای خارجی حضور داشتند.

لازم به یادآوری است، مانور نیروهای راهبردی روسیه که از تاریخ 17-15 اکتبر (23 الی 25 مهر ماه) برگزار خواهد شد، با مشارکت 12 هزار نظامی، 213 سامانه پرتاب موشک های راهبردی، 105 هواپیما، 15 کشتی و 5 زیردریایی و 310 دستگاه تجهیزات ویژه نظامی را برگزار خواهد نمود. در جریان این تمرینات، پرتاب انواع موشک های کروز و بالستیک انجام خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "روسیه: مانور راهبردی تندر-2019 علیه هیچ کشور ثالثی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: مانور راهبردی تندر-2019 علیه هیچ کشور ثالثی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید