زنگ سرگرمی برنده جایزه بنیاد شارلوت از جشنواره حقوق بشر کلمبیا شد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، تهران (پانا) - زنگ سرگرمی، اثر تحسین شده نوید نیکخواه آزاد، برنده جایزه بنیاد شارلوت برای برترین فیلم کوتاه در بخش بین الملل شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی حقوق بشر دوس کبراداس در کلمبیا شد.

زنگ سرگرمی برنده جایزه بنیاد شارلوت از جشنواره حقوق بشر کلمبیا شد

شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی حقوق بشر دوس کبراداس: در پوست دیگری زندگی کنیم (Festival Internacional De Cine De Dosquebradas derechos Humanos: En La Piel Del Otro) معروف به FICDOS دهم مهرماه (2 اکتبر میلادی) به کار خود انتها داد و فیلم کوتاه زنگ سرگرمی ساخته نوید نیکخواه آزاد با نام اسپانیایی El Recreo که به عنوان نماینده ایران در این رویداد حضور داشت، برنده جایزه بنیاد شارلوت برای برترین فیلم کوتاه در بخش بین الملل شد.

طبق اعلام رسمی جشنواره، در این دوره دویست و پنجاه اثر برای کسب جایزه فیلم کوتاه در بخش بین الملل به دبیرخانه جشنواره ارسال شدند. هیئت داوران جشنواره که در رأس آن تونی ناوارو، جونا سابل و آندرس لوسانو بودند، رأی خود را چنین اعلام کردند: برنده برترین فیلم کوتاه در بخش بین الملل جشنواره اثری ست در خور توجه که به حقوق بشر پرداخته و مسئله تأمل برانگیزی را طرح می نماید. جایزه شارلوت برای برترین فیلم کوتاه در مسابقه بین الملل شانزدهمین دوره جشنواره سینمایی شهر دوس کبراداس به زنگ سرگرمی از ایران تعلق می گیرد.

فیلم کوتاه زنگ سرگرمی برگرفته از یک ماجرای واقعی است و قصه یک دختر دبیرستانی را روایت می نماید که می خواهد در طول زنگ سرگرمی و با یاریِ سه دوست خود مخفیانه از مدرسه خارج گردد و برای تماشای مسابقه فوتبال در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به استادیوم آزادی برود.

شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی حقوق بشر دوس کبراداس (FICDOS) ششم مهرماه (28 سپتامبر میلادی) شروع به کار کرد و دهم مهر (2 اکتبر میلادی) به کار خود انتها داد.

فیلم کوتاه زنگ سرگرمی در بخش رسمی چهل و شش جشنواره جهانی فیلم به نمایش درآمده و هفت جایزه بین المللی کسب نموده است. این فیلم به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی نوید نیکخواه آزاد ساخته شده و محصول شمید فیلم است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "زنگ سرگرمی برنده جایزه بنیاد شارلوت از جشنواره حقوق بشر کلمبیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ سرگرمی برنده جایزه بنیاد شارلوت از جشنواره حقوق بشر کلمبیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید