شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام شد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، خبرنگاران/فارس با امضای پروتکل رسمی در سومین اجلاس سازمان همکاری اسلامی که در استامبول برگزار گشت، شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام انتخاب شد.

شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام شد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس با تصریح اینکه امروز یک روز بزرگ برای ایران و خصوصا شهر شیراز است، گفت: امروز و در اجلاس وزرای ورزش و جوانان کشورهای اسلامی، پروتکل پایتختی جوانان جهان اسلامی برای سال 2017 امضا شد.

حیدرعلی کامیاب کلانتری گفت: سالهاست که شیراز به عنوان مهد علم، فرهنگ، هنر و تمدن ایران اسلامی لقب گرفته، اما علی رغم تمام داشته ها این دیار بهشتی از دریافت عناوین بین المللی که می تواند فرصتی برای معرفی هرچه بهتر و بیشتر این شهر باشد، محروم مانده بود.

او فرصت پیش آمده در حوزه فرهنگی برای این شهر را زمینه ساز اتفاقی بزرگ درحوزه فرهنگ و دیپلماسی نرم برای ایران و خصوصا شهر شیراز دانست و گفت: بی شک معرفی شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام علاوه بر مزایای بسیاری که در حوزه فرهنگ و گردشگری دارد می تواند با به تحرک درآوردن پتانسیل و ظرفیت های جوانان غیور ایرانی زمینه اشاعه و معرفی فرهنگ غنی و ناب ایرانی- اسلامی را به نقاط مختلف جهان خصوصا کشورهای اسلامی فراهم کند.

کامیاب گفت: یکی از این بخش ها مهم و تاثیر گذار در حوزه فرهنگ که اتفاقا منافع اقتصادی نیز برای شهر شیراز درپی خواهد داشت، بحث گردشگری است که باید در این حوزه با محور قراردادن جوانان، زمینه معرفی و انتقال فرهنگ و حتی خورده فرهنگ های موجود در شیراز به عنوان یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران اسلامی که درواقع رنگین کمان اقوام و گروه های مختلف فرهنگی است، فراهم شود.

او ادامه داد: جوانان شیراز و استان فارس می توانند با استفاده از ظرفیت های خود در قالب سازمان های مردم نهاد در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی خصوصا بحث گردشگری منافع بسیاری را عاید شهر شیراز کنند، ضمن آنکه نباید فراموش کنیم که نسل جوان علاقه شدیدی به سفر و گشت و گذار دارد، ولی به دلیل مسائل اقتصادی و محدودیت های دیگر این نیاز و اشتیاق جوانان ارضاء نمی شود.

کامیاب اضافه نمود: وجود هزاران اثر تاریخی جذاب در شهر شیراز و استان فارس ظرفیتی شگرف درحوزه گردشگری است، ظرفیتی که می تواند با فراهم سازی امکان سفرهای همگانی، گروه های جوان ساکن در دیگر کشورهای اسلامی شیفته سفر را با میراث کشورمان آشنا کند و می تواند در این فرایند علاقه ای پایدار و زیبا میان جوانان این کشورها و میراث فرهنگی کشورمان برقرار کرد و از سویی دیگر نقش جوانان در حفظ آیین های مربوط به میراث معنوی بسیار تاثیرگذار است .

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام می تواند در ابعاد مختلف خصوصا در جذب و جلب جوانان، رشد گردشگری در زمینه های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و مذهبی، معرفی داشته های شیراز در ابعاد ادبی، هنری، فرهنگی، مذهبی و تاریخی و .... بسیار اثرگذار باشد.

قطعا استفاده از فرصت ایجاد شده نیازمند همکاری بین بخشی میان سازمان ها و مجموعه های مختلف دولتی، نیمه دولتی و خصوصی خواهد و در این میان اداره کل ورزش و جوانان، شهرداری شیراز و شورای اسلامی این شهر، شاید اثرگذارترین بخش ها باشند و در کنار آنها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز اسناد و کتابخانه ملی و .... قادر به ایفای نقش هستند.

همراهی سمن ها و سازمان های مردم نهاد در بهره بردن از این فرصت بسیار ارزشمند یک ضرورت بسیار مهم محسوب می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید