ضرورت اهتمام بیشتر شهروندان به اهدای خون

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، تهران (پانا) - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت شیوع کرونا در جامعه منجر به کاهش اهدای خون در کشور شده و اهتمام بیشتر شهروندان می تواند جلوی کمبود ذخایر خون را بگیرد.

ضرورت اهتمام بیشتر شهروندان به اهدای خون

به گزارش اداراه کل انتقال خون استان تهران، سورنا ستاری که خود از اهدا نمایندگان مستمر(با سابقه حداقل دو بار اهدای خون در سال) است با حضور در مرکز اهدای خون وصال اضافه نمود: برخلاف همواره این اولین بار است که در سال 1400 خون اهدا می کنم و این به علت آن است که اردیبهشت ماه به کرونا مبتلا شدم و به خاطر ضعف زیاد توان اهدای خون را نداشتم.

وی تاکید نمود: همین شرایط را خیلی از شهروندان و اهدا نمایندگان تجربه می نمایند که منجر به کاهش اهدای خون در کشور می گردد و اهتمام بیشتر شهروندان می تواند جلوی کمبود خون را بگیرد.

دانشیار دانشگاه صنعتی شریف ابراز امیدواری کرد با توجه به روحیه ای که در مردم ایران سراغ دارد خیلی زود استقبال از اهدای خون رجحان یابد و نگرانی بابت کاهش ذخایر خون وجود نداشته باشد.

محمدرضا مهدی زاده مدیر کل انتقال خون استان تهران هم با تشکر از این اهدا نماینده مستمر از شهروندان خواست اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار دهند و ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از سرایت کرونا در مراکز انتقال خون گفت: زندگی شهروندان به انسان دوستی و همت شما بستگی دارد واحتیاج به خون و فراورده ها یک احتیاج مستمر و همیشگی است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ضرورت اهتمام بیشتر شهروندان به اهدای خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت اهتمام بیشتر شهروندان به اهدای خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید