عکس ، تصویر کمتر دیده شده از مارمولک شگفت انگیز اژدها

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، حیوانات واقعاً عجیب و غریبی در طبیعت وجود دارند که انسان ها در طول زندگی خود قادر به تماشا آنها از نزدیک نیستند.

عکس ، تصویر کمتر دیده شده از مارمولک شگفت انگیز اژدها

به گزارش خبرگزاری وبلاگ توسعه دهنده ها، مارمولک کمربند آرمادیلو، مارمولک بومی استان های کیپ شمالی و غربی آفریقای جنوبی است، ما را به یاد چیزی جز یک اژدهای کوچک نمی اندازد. این شباهت به ویژه زمانی که آنها برای محافظت از خود در برابر خطر - رفتاری که نام آنها را به ارمغان آورده است - خود را جمع می نمایند، آشکار می گردد.

این مارمولک ها، وقتی خطری را در اطراف خود احساس می نمایند، به شکل توپ در می آیند. سپس انتهای دم خود را گاز می گیرند و توپ های کوچکی از فلس ها و میخ های سخت تشکیل می دهند. به این ترتیب، آنها می توانند اطمینان حاصل نمایند که زیر شکم نرم ترشان از شکارچیان مزاحم مانند مارها، مانگوس ها و پرندگان بزرگ در امان است.

این گونه زنده زا هستند. آنها بعلاوه تمایل دارند فقط یک بار در سال فرزند آوری نمایند که آنها را از بیشتر گونه های مارمولک متمایز می نماید.

این مارمولک ها در گروه های 2 تا 60 نفر با میانگین 6 نفر زندگی می نمایند. اعضای این گروه ها را لزوما اعضای خانواده تشکیل نمی دهند. جالب اینجاست که گفته می گردد زندگی گروهی دائمی از این نوع، در بین مارمولک ها غیر معمول است.

آنها برای برقراری ارتباط با یکدیگر از تکان دادن دم، تکان دادن سر، یا تکان دادن زبان استفاده می نمایند. بعضی از این اقدامات ممکن است به فراوری مثل یاری کند، در حالی که بعضی دیگر، مانند تکان دادن زبان، ممکن است به عنوان علائم هشدار دهنده استفاده شوند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، تصویر کمتر دیده شده از مارمولک شگفت انگیز اژدها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، تصویر کمتر دیده شده از مارمولک شگفت انگیز اژدها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید