قهوه برای قلب مفید است؟

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، تهران (پانا) - براساس پژوهشی نو، قهوه بدون شیر و شکر سبب پیشگیری از بیماری های قلبی می گردد.

قهوه برای قلب مفید است؟

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، یک پژوهش علمی نو که از سوی محققان روسیه به انجام رسیده، نوشیدن قهوه به طور منظم در صبح می تواند خطر نارسایی قلبی را تا 5 درصد کاهش دهد.

طبق اعلام روزنامه روسیسکایا گازتا، دکتر آنا کورنیویچ (Anna Korenevich) متخصص بیماری های قلبی در روسیه می گوید برای افرادی که دچار حمله قلبی شده اند، خوردن یک تا دو فنجان قهوه به شکل روزانه می تواند تأثیری مثبت بر سلامتی آن ها داشته باشد

وی می گوید: محققان هیچ تأثیر منفی از قهوه بر روی قلب و عروق خونی در زمانی که به شکل متعادلی مصرف گردد، کشف ننموده اند. کافئین گردش خون را بهبود می بخشد و سطح التهابی که سبب تصلب شرایین در بدن می گردد را کاهش می دهد. کافئین بعلاوه فعالیت مغز را تحریک نموده که این مسأله در صبحگاه امری مهم است.

این متخصص بیماری های قلبی بعلاوه توصیه می نماید قهوه بدون شیر و شکر مصرف گردد؛ چرا که در این صورت استفاده از فایده آن به حداکثر می رسد. او می گوید اضافه کردن افزودنی ها به قهوه، با افزایش خطر ابتلا به دیابت همراه است.

دکتر کورنیویچ بعلاوه توصیه می نماید: مهم آن است زمانی که می خواهید کاری سخت را انجام داده و یا رژیم غذایی خود را تغییر دهید، درصورتی که از بیماری های قلبی و عروقی رنج می برید، با پزشک مشورت کنید.

لازم به ذکر است باید به یاد داشته باشیم طبق توصیه متخصصان قلب، اگرچه خوردن قهوه خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد، اما قهوه سطح فشار خون را برای مدتی کوتاه، اندکی بالا می برد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "قهوه برای قلب مفید است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهوه برای قلب مفید است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید