سلامتی و پزشکی

نکات ایمنی در سفر با قطار؛ چطور سفری امن و بی دغدغه داشته باشیم؟

سفر با قطار تجربه ای لذت بخش است. بسیاری از افراد، قطار را به سایر وسایل حمل ونقل عمومی و حتی ماشین شخصی ترجیح می دهند. قطار وسیله امن و راحتی برای سفر است. اما با وجود امن بودن، ممکن است در ایستگاه، در خود قطار و در مراحل مختلف سفر، با مشکلاتی روبرو شوید....

21 اسفند 1402

آیا فست فود و غذاهای سرخ شده می توانند منجر به افسردگی شوند؟

همه می دانند که غذاهای سرخ شده و چرب برای سلامتی ضرر دارند و بهتر است تا جای ممکن آن ها را مصرف ننمایند. همه هم به خوبی می دانیم با وجود ضررهای فست فود و غذاهای سرخ شده بیشتر مردم همچنان حجم زیادی از این غذاها را مصرف می نمایند و اهمیتی به سلامتی شان نمی...

18 مرداد 1402

وظایفی فراتر از قانون ، نگاهی به فعالیت های شهرداری تهران در حوزه آسیب های اجتماعی

توجه به آسیب های اجتماعی در کلانشهری مثل تهران اگرچه وظیفه ذاتی شهرداری نیست اما وسعت آن، چنان زیاد و عواقب آن ،چنان وخیم است که این نهاد اجتماعی داوطلبانه پا در مسیر اصلاح وضع موجود نهاده و در این مسیر فعالیت های متعددی داشته و دارد.

11 تیر 1402

عضو شورای شهر: آمار بچه ها کار در خیابان های تهران 70 هزار است؛ 80 درصد آن ها ایرانی نیستند

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آمار بچه ها کار در کشور و به ویژه در شهر تهران روز به روز در حال افزایش است، گفت: 70 هزار کودک کار در خیابان های تهران وجود دارد که 80 درصد از این افراد ایرانی نیستند.

23 خرداد 1402

بعد از افطار چرت نزنید

دکتر مهمت سعید بوغداچی، متخصص داخلی و گوارش، هشدار داد که خوابیدن بلافاصله پس از افطار ممکن است منجر به مسائل رفلاکس معده گردد.

26 فروردین 1402

توانمندی های حوزه شهر هوشمند به نمایش در می آید

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، چهارمین نمایشگاه و کنفرانس شهر هوشمند ایران با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران 11 تا 13 تیرماه 1402 با مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار می گردد.

22 فروردین 1402

کدام مسائل جسمی با روزه گرفتن رفع می گردد؟

روزه گرفتن فواید بسیاری را برای سلامتی، درمان و زیبایی به همراه دارد؛ از فواید روزه گرفتن می توان به استراحت دستگاه گوارش، کاهش قند خون، یاری به کاهش وزن و پاکسازی پوست اشاره نمود.

14 فروردین 1402

ساعت کاری ادارات در ماه رمضان اعلام شد ، ساعت کاری بانک ها را ببینید

ساعت آغاز به کار ادارات سراسر کشور در ایام ماه مبارک رمضان به صورت شناور از ساعت 7 تا 9 صبح است.

3 فروردین 1402

مصرف پروبیوتیک ها چه تاثیری بر فشار خون دارد؟

به گفته مرکز ملی سلامت مکمل و یکپارچه ایالات متحده، پروبیوتیک ها که در مکمل ها، محصولات زیبایی و بعضی مواد غذایی مانند ماست یافت می شوند، ممکن است به حفظ تعادل و سلامت میکروبیوم حساس بدن ما یاری نمایند.

21 اسفند 1401

علامت هشدار دهنده برای سطح کلسترول بالا

افراد مبتلا به کلسترول بالا ممکن است در معرض خطر حمله یا سکته مغزی باشند.

17 اسفند 1401

اسکن های تازه قلبی می توانند سال ها قبل از وقوع حملات قلبی به بیماران هشدار دهند

بر اساس تحقیقات نو، اسکن های با فناوری پیشرفته می توانند بیمارانی را که در معرض خطر حمله قلبی هستند، سال ها قبل از وقوع آن شناسایی نمایند.

1 اسفند 1401

دیدنی ترین کشتی های کروز اقیانوس پیما و لذت سفر در آبی بیکران

صنعت کشتی سازی در سال 2018، 12 مورد از بهترین کشتی های کروز اقیانوس پیما که اکثرشان به وسیله خطوط کشتی سازی شناخته شده ساخته شده اند با گنجایش مجموع بیش از 31000 مسافر را رونمایی می نماید. سال جاری کشتی هایی وارد دریا می شوند که گنجایش از 200 تا بالای 5200 مسافر...

10 بهمن 1401

گانش چاتورتی یکی از فستیوال های مهم هند است

جاذبه ها/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، گانش چاتورتی یکی از فستیوال های مهم هند است.

1 بهمن 1401

می توانیم با ویرایش DNA یک فرد بیماری را درمان کنیم، اما چرا این کار را انجام نمی دهیم؟

خبرنگاران- فیودور اورنوف، استاد زیست شناسی مولکولی و سلولی در دانشگاه برکلی کالیفرنیا است. او هم چنین ویرایشگر ژن در انستیتو ژنومیک نوآورانه است. او بنیانگذار Tune Therapeutics یک شرکت فناوری زیستی است که بر روی ویرایش اپی ژنوم متمرکز است. اورنوف نقش برجسته...

21 آذر 1401

کشف ماده ای که پیتزا را به غذایی مفید تبدیل می نماید ، غذاها همچنان خوشمزه می مانند

بسیاری از ما ضروری است که قدری فیبر بیشتر در رژیم غذایی خود بگنجانیم. افزودن فیبر به غذا، بدون به خطر افتادن جذابیت و خوشمزگی غذا، احتمالا به زودی بسیار آسان تر می گردد.

9 آذر 1401

کمبود انسولین بیماران دیابتی وجود ندارد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از برطرف مشکل کمبود آنتی بیوتیک در چهارمحال و بختیاری اطلاع داد.

7 آذر 1401

این 7 ماده غذایی، شما را از خشکی پوست نجات می دهند!

سیلیس، در سبزیجات غنی از آب مانند خیار منجر به افزایش رطوبت و قابلیت ارتجاعی پوست می گردد. خیار بعلاوه سرشار از ویتامین های آ و ث برای تسکین پوست و مبارزه با آسیب های پوستی است.

12 آبان 1401

طراحی بیش از 160 اقدام و پروژه برای توسعه هوش مصنوعی در کشور

به گزارش خبرنگاران، پیش نویس نقشه راه توسعه ملی هوش مصنوعی از سوی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه شده است. در مقدمه این پیش نویس آمده است: یکی از مهمترین تغییراتی که در سده اخیر در همه بخشهای سیاسی، حقوقی، مالی، امنیتی و فرهنگی و در سطوح مختلف...

6 آبان 1401

8 علت که با رژیم کتوژنیک وزن کم نمی کنید!

بسیاری از افراد با هدف کاهش وزن و حفظ سلامتی رژیم غذایی کتوژنیک را انتخاب می نمایند و کتوژنیک یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات است. افرادی که از رژیم غذایی کتوژنیک پیروی می نمایند، معمولاً اندازه مصرف کربوهیدرات را به 20 تا 25 گرم در روز محدود می نمایند.

29 مهر 1401

شایع ترین آلرژی های فصل پاییز و راه های مقابله با آن

حساسیت های فصل پاییز به اشکال مختلف در افراد ظهور پیدا می کند. در این مطلب شایع ترین این حساسیت ها و توصیه هایی در این باره را می خوانید.

3 مهر 1401
تعداد: (288)