مجسمه گوریل قربانی در برابر مجسمه گاو وال استریت، اعتراضی به ثروتمندتر شدن یک درصدی ها و نادیده گرفته شدن مردم و در واقع یک ترفند بازاریابی!

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، مجسمه چارچینگ بول یا گاو پولساز که ملقب به گاو وال استریتی و گاو باولینگ گرین هم هست، در منطقه مالی منهتن/نیویورک که باولینگ گرین نام دارد نصب شده. این مجسمه، ساخته آرتورو دی مودیکا مجسمه ساز ایتالیایی است که همتای آن را پیشتر ساخته و در ویتوریای سیسیل ایتالیا نصب نموده بود. این مجمسه برنزی 3200 کیلوگرمی که 3 متر و 40 سانت ارتفاع و 4 متر و 90 سانت طول دارد.

مجسمه گوریل قربانی در برابر مجسمه گاو وال استریت، اعتراضی به ثروتمندتر شدن یک درصدی ها و نادیده گرفته شدن مردم و در واقع یک ترفند بازاریابی!

مجسمه گاو وال استریت در سال 1989 نصب شد. این اثر نمادی از نیرو و قدرت مردم آمریکا در واکنش به بحران مالی سال 1987 بود. به ادعای امریکایی ها، سمبل خوش بینی مالی و شکوفایی است. سر آن که به طرف پایین واقع شده است به معنی آمادگی او جهت پول سازی برای دیگران است.

اما به تازگی یک شرکت پس از انتشار بیانیه ای گیج کننده درباره سرمایه داری، یک گوریل برنزی در مقابل این مجسمه نمادین نصب نموده است.

اگر یادتان باشد چند سال پیش هم به صورت نمادین مجسمه دختر بی باک در اینجا نصب شده بود.

این مجسمه نو را شبکه Sapien، یک پلتفرم شبکه اجتماعی در حال توسعه، در 18 اکتبر سال جاری نصب کرد.

نام مجسمه هارامبل است. این مجسمه از روی گوریلی به نام هارامبل ساخته شده که یک گوریل باغ وحش سینسیناتی و باغ گیاه شناسی این شهر بود. این گوریل در ماه مه 2016 به یک رسانه تبدیل شد و به وسیله محافظان باغ وحش برای محافظت از یک کودک مورد اصابت گلوله نهاده شد.

حالا از این گوریل برای اعتراض به اختلاف ثروت طبقاتی در آمریکا استفاده شده است. برپاکنندگان این مجسمه هزاران موز را در برابر گاو خشمگین ریخته اند.

بر اساس اطلاعات پلاکاردی که در این مجل نصب شده، این کار نمادین برای این اجرا شده که بیان کند چطور وال استریت خودش را وارد زندگی عادی نموده و سرمایه داری زندگی های عادی را به چالش کشیده و نابرای وحشتناک بین ثروت 1 درصد ها و بقیه توده مردم ایجاد نموده است.

البته این کارها یک ترفند بازاریابی محسوب می گردد. شبکه اجتماعی Sapien می خواهد خودش را مطرح کند. شبکه ای که شعارش برآوردن نیازها و رفاه انسان هاست.

در واقع Sapien می خواهد بگوید که همان طور که آن گوریل که مسئله ای برای امنیت دختربچه ای که وارد قفس شده بود ایجاد ننموده بود، بی رحمانه شکار شد، میلیون ها انسان عادی هم تحت ستم سیستمی نهاده شده اند که درصدی از نخبگان ثروتمند تر را فربه تر می نماید و آدم های عادی را فراموش می نماید.

ضمناً موز های استفاده شده در این چیدمان هنری در نهایت به مردم نیازمند اهدا خواهند شد.

البته از آن سو، دی مودیکا، هنرمندی که مجسمه گاو خشمگین را ساخته بود و در ماه فوریه درگذشت، بار ها گفته بود که کار او جانبداری از وال استریت نبوده، بلکه صرفا نمادی از مقاومت آمریکا در زمان رکود مالی است.

تعیین نیست که این مجسمه چقدر اینجا خواهد ماند.

منبع

منبع: یک پزشک

به "مجسمه گوریل قربانی در برابر مجسمه گاو وال استریت، اعتراضی به ثروتمندتر شدن یک درصدی ها و نادیده گرفته شدن مردم و در واقع یک ترفند بازاریابی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجسمه گوریل قربانی در برابر مجسمه گاو وال استریت، اعتراضی به ثروتمندتر شدن یک درصدی ها و نادیده گرفته شدن مردم و در واقع یک ترفند بازاریابی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید