مزایای تحصیل در سوئد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، تحصیل در خارج قدم بزرگی برای هر فرد محسوب می گردد و تنوع بالای مقاصد تحصیلی، اغلب متقاضیان ادامه تحصیل را با سردرگمی روبرو می نماید؛ از این رو قصد داریم تا در این نوشتار به شرح مزایای تحصیل در سوئد به عنوان یکی از برترین مقاصد تحصیلی حوزه شینگن و اروپا، در کنار گزینه های تحصیل در کانادا ، تحصیل در آلمان و دلایل تمایز آن با دیگر کشورها بپردازیم، پس با ما همراه باشید:

مزایای تحصیل در سوئد

یادگیری کار گروهی به سبک سوئدی

تحصیل در سوئد تجربه متمایز و خاصی است که در هیچ نقطه از دنیا قابل دستیابی نیست. تقریبا تمامی موسسات آموزشی سوئدی با تمرکز بر همکاری و کار گروهی، محیطی هیجان انگیز و همه جانبه را برای دانشجویان متقاضی تحصیل در سوئد فراهم می آورند.

این موضوع به تنهایی موجب می گردد تا با تحصیل در سوئد، مهارت های ارزشمندی را کسب کنید که در هیچ جای دنیا قابل جستجو نیست. از جانبی دیگر، بازار کار دنیای برای اعضای بلندپرواز، خلاق و باهوشی که به تحصیل در سوئد پرداخته اند و در کار تیمی پیروز عمل نموده اند، پاداش و صندلی ویژه ای قائل می گردد.

دانشجویان همچنین می توانند در خلال تحصیل در سوئد به یادگیری تکنیک های کار با یک تیم پرداخته و در کنار ارتقای مهارت های فردی، به توسعه مهارت های کار گروهی بپردازند.

رشته های فوق تخصصی و پیشرفته دانشگاه های سوئد

رشته های مقاطع مختلف تحصیلی سوئد، فرصت های بی نظیری را برای متقاضیان ادامه تحصیل در سوئد برای تبدیل ایده و تئوری شان به کار عملی ایجاد می کند. بسیاری از رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های سوئد رابطه تنگاتنگ کاری با صنایع مرتبط این کشور دارند و از این طریق فرصت ادغام تحصیل و تجربه کاری را به دانشجویان در حال تحصیل در سوئد می دهند.

دانشجویان دانشگاه های سوئد می توانند از دوره های کارآموزی (internships, apprenticeships) و همچنین کار پاره وقت در زمینه های مرتبط با رشته تحصیلی خود، در حین تحصیل در سوئد بهره مند شوند.

این بدین معنی است که دانشجوی در حال تحصیل در سوئد، از مزیت تجربه کاری و توانایی هماهنگ سازی مطالب تئوری با تجارب عملی خود به طور همزمان برخوردار شده و پس از فارغ التحصیلی و مشغول شدن در بازار کار بین المللی، نسبت به سایرین دارای وجه تمایز ویژه و مهارت های کاری قابل توجه خواهد بود.

کشف توانایی ها ودستیابی به بالاترین پتانسیل

دانشگاه های کشور سوئد همواره دانشجویان را به کار بر روی نقاط قوت و استعدادها به جای خنثی کردن خلاقیت در حین تحصیل در سوئد تشویق می نمایند. عموما سیستم آموزشی سوئد دانشجو محور بوده و تعامل و ارتباط دانشجویان با اساتید دانشگاهی برخلاف رویه رسمی دانشجو و اساتید در دیگر کشورها و موسسات آموزشی، غیررسمی و محبت آمیز است.

از این رو اغلب دانشجویان در حال تحصیل در سوئد، اساتید دانشگاه های سوئد را با نام کوچک شان به جای نام فامیل صدا می نمایند. این رویه محبت آمیز تحصیل در سوئد براساس فرهنگ مساوات طلبی شکل گرفته و در تلاش است تا دانشجویان و اساتید دپارتمان تحصیلی با ارتباطی نزدیک و بدون قید و بند درجه و مقام، در کنار یکدیگر به فعالیت بپردازند.

بدین خاطر می توان اینطور گفت که در سیستم آموزشی این کشور، برای ابتکار عمل و تفکر مستقل دانشجویان در حال تحصیل در سوئد ارزش زیادی قائل هستند. دانشجو در مرکز سیستم آموزشی قرار گرفته و دارای نقشی فعال در پروسه آموزشی در سوئد است و همانند بعضی از سیستم های خشک آموزشی کشورهای دیگر، تنها ملزم به رعایت استانداردهای از پیش معین شده نمی باشد.

نوآوری و خلاقیت فراگیر

موضوع تحقیقات نوآورانه چیزی است که در هر دو بخش یعنی شرکت های سوئدی و دانشگاه های این کشور به انجام می رسد. سوئدی ها همواره از خلاقیت و خروجی موسسات آموزشی استقبال نموده اند و از توانایی هایشان در خلق و اختراع موارد جدید به خود می بالند.

می توان گفت که تحصیل در سوئد در اغلب اوقات سرآغاز شکوفایی خلاقیت و ابتکار عمل فرد خواهد بود. از همین رو حاصل کار خلاقانه و قوه ابتکار در کنار تحقیقات همیشگی در سوئد، موجب پیدایش چندین پیروزیت عظیم و اختراع شناخته شده در دنیا شده که در ادامه به توضیح شان می پردازیم:

  • موس کامپیوتر، تکنولوژی بلوتوث و دیگر دستگاه های اکسترنال محاسباتی
  • بلبرینگ (Ball bearings) و دیگر فناوری های مرتبط با صنعت فراوری
  • دستگاه تنظیم نماینده ضربان قلب، دستگاه های دیالیز کلیه و دیگر دستگاه های حوزه سلامت
  • برنامه های کاربردی اسپاتیفای، اسکایپ و دیگر فناوری های بین المللی

همچنین کشور سوئد دارای چندین سازمان چند ملیتی و بسیار محبوب است که در مقوله خلاقیت و فناوری جزء سردمداران این رشته در سراسر دنیا محسوب می شوند که به توضیح زیر هستند:

  • اریکسون
  • ولوو
  • اسکانیا
  • الکترولوکس
  • SKF
  • سندویک
  • اطلس کوپکو
  • IKEA
  • H&M (کمپانی لباس)

اشاره به اختراعات و سازمان های پیروز سوئدی با تحصیل در سوئد بی ارتباط نیست؛ در واقع خلاقیت و نوآوری فراگیر این کشور گواه بر این موضوع است که دانشگاه ها، موسسات آموزشی و شرکت های مختلف این کشور همگی در زمینه های مختلف علمی و فناوری پیشرو بوده و موجب می شوند تا دانشجویان با تحصیل در سوئد و پس از فارغ التحصیلی، خود را در صندلیی خاص با بالاترین کیفیت تحصیلی و پیروزیت کاری ببینند و با خلاقیت ها و پیروزیت های این کشور همسو گردند.

دوره های تحصیلی نسبتا سخت ولی با ارزش سوئد

بعضی از متقاضیان ادامه تحصیل در سوئد ممکن است تنها از سختی چشم انداز تکالیف تحصیلی موسسات آموزشی و زبان سوئدی در این کشور در هراس باشند، اما در واقع دوره های تحصیلی متعدد و مختلفی در خلال تحصیل در سوئد، دانشجو را ملزم به تلاش سخت در حین تحصیل در سوئد می کند.

همانطور که پیش تر به این موضوع پرداختیم، کشور سوئد به تاریخچه آکادمیک خود به عنوان نیروگاه خلاقیت و ابتکار عمل می بالد و با آغوشی باز پذیرای دانشجویانی است که قصد دارند به همین دلیل به تحصیل در سوئد بپردازند.

دوره های تحصیلی و آموزشی در این کشور دارای ارزش بسیار بالایی بوده و به همین خاطر است که کشور سوئد خانه جایزه معتبر آکادمیک نوبل محسوب می گردد که در سراسر دنیا شناخته شده است.

باید به این نکته واقع گرایانه نگاه کنیم که همچون تحصیل رایگان در آلمان، رقابت برای تحصیل در سوئد نیز در میان دانشجویان بین المللی بسیار بالا بوده و تحصیل در سوئد نیازمند تلاش و تلاش فراوان می باشد، اما در عین حال بهترین کیفیت آموزشی، اعتبار تحصیلی و نتایج علمی را برای فرد به همراه خواهد داشت.

تنوع رشته های تحصیلی در سوئد

خوشبختانه با وجود ده ها دانشگاه و آکادمی ممتاز و صدها رشته متنوع در مقاطع کارشناسی و تکمیلی، هیچ گونه محدودیتی برای انتخاب رشته و تحصیل در کشور سوئد وجود ندارد. با اینکه در عناوین بالا درباره اهمیت خلاقیت و فناوری در این کشور صحبت کردیم، اما با اینحال این موضوع را باید خاطر نشان کنیم که دانشگاه های متعددی با تمرکز بر رشته های علوم اجتماعی (روانشناسی و جامعه شناسی)، رشته های پزشکی و دیگر رشته های تحصیلی مهم به غیر از حوزه فناوری مشغول به فعالیت در سوئد هستند.

البته با وجود دانشگاه های معتبر سوئدی و تنوع بی نظیر رشته های تحصیلی در دپارتمان های مختلف آموزشی، دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در سوئد می توانند به راحتی به انتخاب رشته دلخواه خود پرداخته و خود را برای دریافت پذیرش تحصیلی، وقت سفارت شینگن و ویزای شینگن تحصیلی کشور سوئد آماده سازند.

گروه شرکت های وبلاگ توسعه دهنده ها با سالها تجربه در امور تحصیلی و مهاجرتی و خدماتی نظیر پیکاپ، وقت سفارت، دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی، همواره آماده ارائه خدمات تخصصی و مشاوره رایگان به شما دوستان است.

کشور چند ملیتی و چند زبانه سوئد

کشور سوئد همچون مقوله زبان در کانادا دارای چندین زبان رسمی بوده و به این مسئله افتخار می کند. تقریبا اکثر سوئدی ها قادر به تکلم به زبان های انگلیسی، سوئدی و حتی چندین زبان بخش های دیگر حوزه اروپا نظیر آلمانی و فرانسوی هستند.

خوشبختانه زبان محاوره اغلب شهروندان سوئدی انگلیسی بوده، در تعداد زیادی از شرکت های سوئدی از زبان انگلیسی در حین کار استفاده می گردد و بسیاری از دانشگاه های سوئد نیز رشته های تحصیلی خود را به انگلیسی ارائه می دهند، همچنین بخاطر وجود تعداد زیادی از شرکت های بین المللی پیروز و برتر در این کشور ، افراد زیادی از سراسر دنیا برای کار در این کمپانی ها حضور دارند، این موضوع موجب می گردد تا متقاضیان ادامه تحصیل در سوئد بتوانند به راحتی و بدون دانش زبان سوئدی به تحصیل و زندگی در این کشور بپردازند.

اما با توجه به رفت و آمد افراد مختلف از سراسر دنیا و تنوع ملیتی در کشور سوئد، باز هم این کشور هویت فرهنگی خود را حفظ نموده است و همواره از جمعیت مهاجرین متقاضی ادامه تحصیل، کار و زندگی در سوئد استقبال می کند.

در عین حال افراد می توانند با استفاده از شبکه گسترده حمل و نقل عمومی اتوبوس، قطار، مترو، تراموا و همچنین کشتی و هواپیما در سوئد، به راحتی با هزینه ای مناسب به مقصد دلخواه خود بروند.

یکی از موارد مهم دیگر، امکان کار دانشجویی به صورت تمام وقت در حین تحصیل در سوئد و پس از فارغ التحصیلی است که همچون کانادا این امکان برای دانشجویان بین المللی فراهم شده تا با کسب مجوز مربوطه، مجوز اقامت خود را تمدید نموده و به جستجوی کار در سوئد برای شش ماه بپردازند. (البته گفتنی است که برای کار در این کشور برخلاف تحصیل، نیازمند یادگیری زبان سوئدی هستید.)

بد نیست بدانید که بنابر اطلاعات ارائه شده توسط سازمان Swedish Migration Agency، فرصت های کاری متعددی در رشته هایی نظیر مهندسی، توسعه نرم افزار و معماری و سایر رشته ها برای فارغ التحصیلان دانشگاه های سوئد وجود دارد.

ویزای همراه تحصیلی در سوئد

بنابر اطلاعات وبسایت رسمی migrationsverket، چنانچه شما جز اعضای خانواده، فرزندان مجرد زیر 18 سال و یا همسر شخصی باشید که در حال تحصیل در سوئد بوده و دارای مجوز اقامت است، می توانید به همان اندازه مدت اقامت وی در سوئد درخواست ویزای همراه تحصیلی نمایید.

قوانین ویزای همراه تحصیلی سوئد دارای مشابهت هایی با ویزای همراه تحصیلی کانادا است و در صورت پیروزیت دانشجو در اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی سوئد، دریافت آن به مراتب نسبت به کشورهای دیگر آسان تر و سریع تر است.

گفتنی است که چنانچه دانشجوی متقاضی در حال ادامه تحصیل در سوئد دارای مجوز اقامتی بیش از 6 ماه باشد، همراه وی مجاز به دریافت مجوز کار خواهد بود.

همچنین چنانچه شما به عنوان اعضای خانواده فردی باشید که پس از گذراندن تحصیلات چهارساله دکترا دارای اقامت دائم در کشور سوئد است، شما نیز واجد شرایط برای دریافت ویزای همراه و مجوز اقامت دائم خواهید بود.

گروه شرکت های وبلاگ توسعه دهنده ها با برخورداری از سالها تجربه پیروز در زمینه پیکاپ، وقت سفارت، پذیرش و ویزای تحصیلی اروپا و حوزه شینگن، همواره آماده ارائه خدمات تخصصی و پاسخگویی به شما عزیزان است.

منبع: نیلگام

به "مزایای تحصیل در سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای تحصیل در سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید