راستا های پیاده روی اربعین کدامند؟

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، هر سال جمعیت زیادی اشتیاق دارند که در ایام اربعین با پای پیاده راستا نجف تا کربلا را برای زیارت امام حسین (ع) طی نمایند.

راستا های پیاده روی اربعین کدامند؟

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ توسعه دهنده ها، اربعین نزدیک است و مشتاقان اباعبدالله در تکاپو هستند تا خود را آماده زیارت مزار مطهر ایشان در کربلا نمایند.

برای رسیدن به کربلا راستا های متعددی وجود دارد که زائران می توانند از این راستا ها خود را به کربلا برسانند. در این گزارش به زائر اولی ها هدایت می گردد تا بتوانند بهترین راستا را برای پیاده روی اربعین انتخاب نمایند.

زائران در ابتدا و قبل از آنالیز راستا های مختلف باید تصمیم بگیرند که قصد سفر هوایی یا زمینی به عراق را دارند. آن ها می توانند از دو راه زمینی و هوایی به کشور عراق سفر نمایند، اگر قصد سفر زمینی به کشور عراق را دارند، ابتدا باید به خاتمهه اتوبوسرانی یا راه آهن شهر خود برای خرید بلیت اتوبوس یا قطار مراجعه نمایند و بلیت یکی از 4 مرز کشور (شلمچه، چذابه، مهران و خسروی) را برای خروج از کشور انتخاب و خریداری نمایند.

کدام مرز را برای رسیدن به کشور عراق انتخاب کنیم؟

بهتر است زائران نزدیک ترین مرز به شهر محل سکونت خود را انتخاب نمایند تا زمان کمتری را برای رسین به شهر نجف طی نمایند. به طور مثال اگر ساکن استان های نیمه شمالی و غربی کشور هستند؛ مرز مهران و خسروی و اگر ساکن، استان های نیمه جنوبی هستند، مرز شلمچه یا چذابه را برای سفر انتخاب نمایند.

تعدادی از زائران قطار را برای رسیدن به کربلا انتخاب می نمایند، بهتر است بدانید که فروش بلیت قطار اربعین طبق گفته سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن کشور از چهارشنبه 3 مهرماه ساعت 10 صبح شروع می گردد.

عده ای نیز تا مرز های کشور با ماشین خود سفر می نمایند، افرادی که این راه را انتخاب می نمایند بهتر است از محل پارک خودرو خود اطمینان پیدا نمایند تا در مدت زمان طولانی که خودروشان پارک است، مسئله ای از جمله سرقت برای آن ها ایجاد نگردد.

بعد از رسیدن به یکی از چهار مرز مشترک بین ایران و عراق و خروج از خاک کشور برای اینکه راستا پیاده روی را شروع کنید، باید به شهر نجف بروید. برای رسیدن به نجف از هر مرز راستا متفاوتی را باید طی نمایند.

همان طور که در نقشه ملاحظه می گردد زائران اگر از مرز خسروی خارج می شوند با عبور از شهر های خانقین، مقدادیه و بعقوبه به شهر کاظمین رسیده و پس از می توانند وارد شهر کربلا شوند.

اگر از مرز مهران خارج می شوند با گذر از شهر های بدره، کوت، نعمانیه، شوملی و دیوانیه وارد شهر نجف می شوند و از آنجا می توانند با قرار دریافت در راستا اصلی پیاده روی اربعین، راهپیمایی خود را شروع نمایند.

همچنین اگر از مرز شلمچه وارد خاک عراق می شوند با گذر از شهر بصره و دیوانیه به شهر نجف می رسند.

زائران در صورت خروج از مرز چذابه با عبور از شهر های بدره، کوت، نعمانیه، شوملی، دیوانیه به شهر نجف خواهند رسید.

در این میان عده ای از همان ابتدا با خروج از مرز های کشور به شهر کاظمین، سامرا و سپس نجف می روند که بستگی به انتخاب خود زائر دارد.

میزان هزینه های حمل و نقل هر ساله با توجه به نرخ جدید آن معین است، بنابراین از دادن هزینه های هنگفت برای کرایه خودرو خودداری کنید.

تمام آنچه که باید در خصوص راستا های پیاده روی اربعین بدانید

زائران هنگامی که به شهر نجف رسیدند پس از زیارت و اقامتی کوتاه باید پیاده روی اربعین را شروع نمایند. راستای که اکثر زائران ایرانی انتخاب می نمایند همان راستا اصلی است که زائران انتخاب می نمایند و توصیه مسئولان نیز این است که زائران از انتخاب راستا های فرعی به دلیل موضوعات امنیتی و پوشش های امدادی خودداری نمایند.

پیدا کردن راستا اصلی پیاده روی کار چندان سختی نیست، زائران با خارج شدن از درب باب الساعه حرم امام علی (ع) و گذر از خیابان امام زین العابدین (ع) و یا خیابان امام جعفر صادق (ع) به بزرگراهی که منتهی به شهر کربلا می شوند، می رسند، بعد از آن زائران با دنبال کردن نشانه ها و خیل جمعیت می توانند در راستا اصلی پیاده روی اربعین قرار گیرند.

هنگامی که زائران راستا اصلی را پیدا کردند، برای رسیدن به راستای که عمود های اصلی در آنجا قرار دارند باید 182 عمود را از ابتدای نجف تا انتهای شهر طی نمایند، پس از خاتمه 182 عمود شهر نجف، زائران وارد راستا اصلی می شوند.

در مجموع زائران باید 1452 عمود را به مسافت 80 کیلومتر تا کربلا طی نمایند، فاصله هر عمود تا عمود دیگر 60 متر است. شماره هر عمود در ستون های بزرگی که قابل مشاهده هستند، نوشته شده و زائران می توانند به راحتی آن ها را مشاهده نمایند.

یک طرف بزرگراه نجف تا کربلا در ایام اربعین برای پیاده روی زائران در نظر گرفته شده است، زائران به هیچ وجه از راستای که خودرو های سواری و اتوبوس ها تردد می نمایند، پیاده روی ننمایند، مخصوصا در زمانی که هوا تاریک است.

همچنین بهتر است از آدرس تمام پایگاه های درمانی هلال احمر در عراق اطلاع داشته باشند تا در صورت بروز مشکل به آن ها مراجعه نمایند.

راستا های دیگری نیز وجود دارد که به شهر کربلا منتهی می شوند، اما زائران ایرانی به دلیل اینکه اطلاع کافی از راستا های کشور عراق و شرایط اقلیمی آن ندارند، بهتر است این راستا ها را برای سفر خود انتخاب ننمایند. همچنین تعداد کم پایگاه های درمانی و موکب های مناسب برای استراحت می تواند سبب بروز مشکل برای آنان در راستا های فرعی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "راستا های پیاده روی اربعین کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راستا های پیاده روی اربعین کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید